جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
همزمان با چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت صورت می‌گیرد
 

دیباچه: شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد همچون ادوار پیشین بزرگداشت چهره‌های موثر در حوزه‌های مختلف سینمای مقاومت را برپا نماید.

به گزارش دیباچه، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: عزیزالله حمیدنژاد، نادر طالب‌زاده، جعفر دهقان، محمدرضا شرف‌الدین و اصغر بختیاری پنج هنرمندی هستند که جشنواره مقاومت در نظر دارد در این دوره از آن‌ها تجلیل نماید.

بر پایه این خبر، پیش‌بینی این بخش با هدف تقدیر از چهره‌های تاثیرگذار و ماندگار حوزه سینمای مقاومت، پاسداشت خدمات و خلاقیت‌های اثرگذار و ارائه الگوهایی صحیح به علاقمندان این نوع سینما تعریف شده است.

دیباچه-جشنواره مقاومت


بر پایه این خبر، بیوگرافی و فعالیت‌های هنری این پنج چهره به شرح زیر می‌باشد:

عزیزالله حمیدنژاد متولد 1338 در گرمسار است. وی از سال 1356 با ساخت فیلم مستند به شیوه سوپر هشت در سینمای آزاد تهران کار خود را شروع کرد. شروع فعالیت سینمایی وی با فیلم «آوای غیب» (سعید حاجی میری) به عنوان عکاس در سال ١٣6٢ بوده است. هور در آتش، ستارگان خاک، شکوفه‌های سنگی و اشک سرما از جمله اثار مطرح سینمای دفاع مقدس به کارگردانی حمیدنژاد هستند.

نادر طالب زاده از پژوهشگران و صاحب‌نظران شناخته شده در عرصه فرهنگ و سینما، بویژه سینمای بین‌الملل است که دیدگاه‌ها و تحلیل‌های جریان‌سازی نسبت به سینمای غرب و‌هالیوود دارد. دبیری جشنواره فیلم عمار، پایه‌گذاری حرکت‌های فرهنگی ارزشمندی چون: کنفرانس هالیوودیسم، بیداری اسلامی، افق‌نو، تالیف مجموعه‌های تحقیقاتی، انتشار مقالات متعدد و راه‌اندازی برنامه‌های تلویزیونی مانند "راز" از جمله فعالیت‌های اوست.

محمدرضا شرف‌الدین متولد 1337 اصفهان، کارشناسی عکاسی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت و در سمت تهیه‌کننده در ساخت فیلم‌های سینمایی: باده به دستان، پرنده باز کوچک، حضور، آن سه، نوروز، بی همتا، فرزند صبح، سه و نیم، دلتنگی‌های عاشقانه، مانده از آسمان حضور داشته است. وی به خاطر ارتقای سطح کمی و کیفی سینمای آسیا با فیلم آن سه جایزه جشنواره لوکارنو را کسب و برنده لوح زرین جشنواره فیلم فجر و برنده شش سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، برنده سه تندیس جشن خانه سینما، برنده سه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره فیلم دفاع مقدس بوده است. از مسئولیت‌های شرف‌الدین می‌توان به دبیری هفتمین و دهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس و مدیر عاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از سال1381 تا 1394 اشاره کرد. وی همچنین مدیریت جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی: تشکیلات، کانی مانگا، انسان و اسلحه، کیمیا، دکل، پرواز خاموش، توفان شن، دختری با کفش‌های کتانی، گروگان، قارچ سمی، مزرعه پدری، هور در آتش، عروسی خوبان، جای امن، تونل، ردپای گرگ، گروهبان را در کارنامه هنری خود دارد.

جعفر دهقان متولد 1339 در تهران است. او یکی از بازیگران شاخص سینمایی دفاع مقدس است. هنرمندی، بازگیری و مهارت او در رشته رزمیران از او چهره‌ای دوست داشتنی و ستاره ساخته داست.او طی سال‌ها فعالیت هنری خود در پروژه‌های زیادی بازی کرده از جمله : توجیه، مرگ دیگری، عقود، بلمی به سوی ساحل، پرواز در شب، تیرباران، زیر آسمان، حماسه مجنون، بوی پیراهن یوسف، یاس‌های وحشی، خلبان، اصحاب کهف، سحرگاه پیروزی، مریم مقدس، یوسف پیامبر -فرج الله سلحشور و مختارنامه از جمله آثاری است که در آنها ایفای نقش داشته است. معمای شاه یکی از تازه‌ترین آثار او در عرصه بازیگری است.

اصغر بختياري متولد 1345 شهر ری و فارغ التحصيل رشته كارشناسي هنر است. او فعاليت هنري خود را از سال 1366 در گروه روايت فتح آغاز كرد. بختیاری تا کنون مدیر تولید فیلم "شهری در آسمان" و کارگردان آثاری چون: "دردهای پنهان"، "انتظار" و ... بوده و نیز برای فیلم مستند "نشانی"، دیپلم افتخار نهمین جشنواره سینما حقیقت را کسب کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار