جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳  |  Friday, 20 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در دهمین دوره برپایی خود، به تکریم سینمای مستند کرمان می‌پردازد.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در بخش «مرور سینمای مستند کرمان» این جشنواره که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود، منتخبی از آثار مستندسازان کرمانی به نمایش درآمده و در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره، لوح تقدیر و هدایایی به آنها اهدا خواهد شد.

نکوداشت دو پیشکسوت سینمای مستند کرمان نیز از دیگر برنامه‌های این بخش ویژه است که همراه با اهدای نشان فیروزه سینماحقیقت، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدایای نقدی به آنان خواهد بود.

دیباچه-مرور سینمای مستند کرمان


در سال‌های گذشته، جشنواره سینماحقیقت به مرور «سینمای مستند جنوب» و «سینمای مستند اصفهان» پرداخته بود. تکریم استاد ناصر تقوایی و حسن بنی‌هاشمی در بخش سینمای مستند جنوب و زاون قوکاسیان، رضا مهیمن و محمود کیانی‌فلاورجانی در بخش سینمای مستند اصفهان، از برنامه‌های این بخش ویژه بود.

سال گذشته نیز آیین بزرگداشت «محمدرضا مقدسیان» و «مرتضی ندایی» دو چهره‌ی فقید سینمای مستند ایران در جشنواره سینماحقیقت برگزار شد.

گفتنی است که کاروان سینمای مستند ایران متشکل از اساتید، داوران و برگزیدگان دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پس از پایان جشنواره عازم شهر کرمان خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
"بابک خواجه پاشا" کارگردان فیلم " در آغوش درخت" در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

اصلاح ذائقه فرهنگی هنری، همت و حمیت آموزش و پرورش را می‌طلبد/ با محدود کردن آثار کمدی، نمی‌توان به مخاطب دیکته کرد تا ژانر‌های دیگر را ببینند!

۰۹:۰۵  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با "جواد قارایی "کارگردان و تهیه کننده موفق مجموعه" ایرانگرد"

صدا و سیما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تولید " ایرانگرد کوچک " حمایت نکردند / آقای مدیرعامل، به یکباره حتی جواب زنگ‌هایم را نداد!

۱۶:۳۰  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید در گفتگو با دیباچه:

نمایشگاه تصویرسازی شهدای مدافع حرم تا پایان هفته دفاع مقدس در ایستگاه‌های مترو تهران برگزار می‌شود/ استقبال بی‌نظیر مردم از برگزاری نمایشگاه

۰۹:۰۳  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها