پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
با حضور معاونین وزرای فرهنگ دو کشور
دیباچه: همزمان با چهل و پنجمین سالگرد روابط ایران و جمهوری خلق چین هفته فرهنگی چین صبح روز دوشنبه اول شهریور با حضور خانم چوی یوینگ معاون وزارت فرهنگ چین، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پانگ سن  سفیر جمهوری خلق چین، عباس خامه یار معاون امور بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی ، احد محمدی  رئیس انجمن دوستی ایران و چین و سید عباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران تهران افتتاح شد.



به گزارش دیباچه از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ابتدای این برنامه که با حضور میهمانان ویژه و نمایندگان سفارت خانه های کشورهای مختلف در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین خانم چوی یوینگ ابتدا پیام وزیر فرهنگ چین را قرائت کرد که در بخشی از این پیام آمده است:منطقه شین جیانگ منطقه مهم تجاری،فرهنگی ،علمی و آموزشی در روابط با کشورهای دیگر بخصوص برای کشورهای منطقه جاده ابریشم و کشورهای اروپایی می باشد. برگزاری رویدادهای فرهنگی پیرامون این منطقه و در کشورهای دوست همچون ایران اتفاق بسیار خوبی است که موجب تقویت روابط دو جانبه می شود  به همین دلیل از کلیه عوامل برگزاری این هفته تشکر می کنم.

دیباچه-هفته فرهنگی چین  (2)


چوی یوینگ معاون وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین ضمن بیان اینکه دو تمدن بزرگ ایران و چین  در جاده ابریشم باعث رشد جهان شد اضافه کرد:45 سال از روابط رسمی و مستمر دو کشور می گذرد و طرح پیشنهادی رئیس جمهوری خلق چین درخصوص ایجاد کمربند روابط تجاری جاده ابریشم از طرف ایران و کشورهای جاده ابریشم بسیار مورد استقبال قرارگرفته است.

وی افزود:چین درسال های گذ شته شریک اول تجاری ایران  بوده وامیدواریم این هفته فرهنگی باعث تقویت ارتباط دوستی بین دو کشور چین و ایران شود.

دیباچه-هفته فرهنگی چین


خانم چوی یوینگ همچنین اضافه کرد:از لحظه ای که وارد ایران شدم حس بسیار خوبی داشتم و باید بگویم این کشور دلربا و دوست داشتنی است. همچنین از مهربانی و میهمان نوازی مردم ایران نسبت به چینی ها تشکر می کنم. امیدوارم هفته فرهنگی چین به خوبی برگزار شود و شاهد استمرار همکاری های دوجانبه در بخش فرهنگی باشیم. همچنین لازم است از کلیه کسانی که ما را در برگزاری این هفته یاری دادند خصوصا مجموعه فرهنگسرای نیاوران تشکر نماییم.

دیباچه-هفته فرهنگی چین


در ادامه برنامه عباس خامه یار معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  معاون نیز طی سخنانی ضمن بیان اینکه از گذشته کاروان های مختلفی که از درجاده ابریشم عبور می کردند تنها کالاهای تجاری را انتقال نمی دانند بلکه کالاهای فرهنگی و هنری دو ملت چین و ایران را با خود به ارمغان می آوردند عنوان داشت :جمهوری اسلامی ایران بر اصل عقل گرایی اسلامی دراحیاء جاده ابریشم به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای جاده ابریشم نه تنها با کشورچین بلکه با تمامی کشورهای دیگرتعامل می کند و امیدوارم شاهد تقویت همکاری ها در این بخش باشیم.

دیباچه-هفته فرهنگی چین


آقای پانگ سن سفیر چین نیز در این برنامه با بیان اینکه رهبر معظم ایران زمانی که رئیس جمهور کشوربودند به جمهوری خلق چین سفرداشتند افزود: برخی از کشورهای غربی به دنبال سیاه نمایی پیرامون ایران هستند و حتی در مورد ایران دروغ می گویند اما هدف ما از اجرای این برنامه های فرهنگی این است که فرهنگ دو کشور را نشان بدهیم و امیدوارم جاده ابریشم را جاده صلح برای کشورها بسازیم .

در ادامه برنامه علی مردادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از عوامل برگزاری هفته فرهنگی چین عنوان داشت:امیدوارم این برنامه های فرهنگی بین دوکشور ادامه داشته باشد ومشترکات فرهنگی و هنری دو کشور باعث شود که این همکاری هرچه بیشتر گسترش یابد.درمنطقه شین جیانگ چین گلستان وبوستان سعدی  درس داده می شود و این موضوع نشان  گر  سبقه روابط دو کشور می باشد که حداقل به800سال پیش بازمی گردد. باعث افتخار است که بنده علاوه بر معاونت هنری وزارت ارشاد از اعضای انجمن دوستی ایران و چین هستم و بارها به این کشور سفر داشته ام. روابط بسیار خوب و دوستانه ای بین دو کشور و دو ملت در جریان است و همانطور که می بینیم اشتراکات فرهنگی زیادی بین ما وجود دارد. بر همین اساس باید به دنبال استمرار و تداوم چنین برنامه هایی باشیم.

دیباچه-هفته فرهنگی چین


وی درادامه افزود:رابطه بین ایران و چین ازطریق جاده ابریشم به وجود آمد اما امروزه ما می توانیم  ازراه های جدیدی چون هنر، برای استحکام روابط بین دو کشور تلاش کنیم.

احد محمدی رئیس انجمن دوستی ایران و چین نیزآخرین سخنرانه این برنامه بود که در خصوص روابط دو کشور گفت:درزمینه سیاسی و تجاری ارتباط خوبی بین ایران و چین وجود دارد ولی نیاز است ارتباط فرهنگی نیز بین دوکشور گسترش یابد زیرا ارتباط فرهنگی نیاز دوملت است که مسئولین فرهنگی دو کشور برای گسترش آن باید تلاش کنند و کمربند جاده ابریشم که ازطرف رئیس جمهورخلق چین مطرح شده می تواند بستر خوبی برای گسترش فرهنگی دوکشور ایران و چین را بوجود بیاورد.

در ادامه برنامه و پس از بازدید میهمانان از نمایشگاه عکس، سازها و لباس های سنتی شین جیانگ کنسرت موسیقی سنتی و مراسم آئینی منطقه شین جیانگ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

گفتنی است هفته فرهنگی چین با رویکرد معرفی استان شین جیانگ و منطقه چین غربی از ابتدای شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته و تا روز هفتم شهریور میزبان علاقمندان است.

نمایشگاه هفته فرهنگی چین شامل بر عکس های هنری ، لباس های سنتی و سازهای موسیقی از یکم تا هفتم شهریور همه روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان خواهد بود.

همچنین نمایش آیینی سنتی شین جیانگ همراه با اجرای کنسرت موسیقی سنتی چین روزهای سه شنبه و چهارشنبه دوم و سوم شهریور نیز از ساعت ١١ صبح در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود که حضور در این برنامه ها برای عموم علاقمندان به صورت رایگان امکان پذیر خواهد بود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲