پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
اکران فیلم‌های «پدر آن دیگری»،‌ «ماهی سیاه کوچولو»، «ارغوان»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» از امروز - 5 آبان - آغاز می‌شود.

دیباچه :

«پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی در گروه استقلال،‌ «ماهی سیاه کوچولو» ساخته مجید اسماعیلی در گروه ماندانا، «ارغوان» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار به سرگروهی سینما کورش، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی در گروه اریکه ایرانیان و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» اولین ساخته وحید جلیلوند در گروه آزاد به روی پرده خواهند رفت.

MOSCOW, RUSSIA - OCTOBER 23 : People in 3d-glasses watches film on October, 23 in Moscow, Russia. The number of supporting 3D-format cinema in Russia increased more than threefold for the year.

«پدر آن دیگری» که سال گذشته نمایشش در خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر مورد سوال قرار گرفت، پس از سال‌ها یدالله صمدی کارگردان کهنه‌کار را به سینما آورده است.

بازیگران این فیلم که درباره یک بچه ناشنوا است، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، فریده سپاه منصور، مریم سعادت، شمسی فضل الهی، اکبر عبدی و جمشید مشایخی هستند.

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند که حضور موفقی در جشنواره فیلم فجر داشت و در ونیز نیز حاضر بود با بازیگرانی چون نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، وحید جلیلوند و آفرین عبیسی درباره یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری، است که جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد، دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می‌دهد اما...

«ارغوان» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار نیز براساس داستان کوتاهی از علی‌اکبر حیدری و توسط حیدری، امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی نوشته شده است.

این فیلم هم که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به عنوان اثری عاشقانه با بازی مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی، مرتضی اسماعیل کاشی، نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و نیکی نصیریان، داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تاثیر می‌گذارد.

«عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» دومین ساخته شهرام مسلخی است که با بازی سروش صحت، پوریا پورسرخ ، لعیا زنگنه و ... اکران می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی که به تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده تولید شده، آمده است: رضا رزمنده دوران جنگ تحمیلی است که اکنون به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت است، او یک روز حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است، در این گزارش همرزم کرد و ناجی او در دوران جنگ را می‌بیند که بر علیه صدام می‌جنگد. رضا برای دیدار همرزمش عازم کردستان عراق می‌شود.

«ماهی سیاه کوچولو» اولین ساخته بلند مجید اسماعیلی با بازی مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی ساخته شده که در خلاصه داستان آن آمده است: «اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند، پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.»
برچسب ها: سینما ، دیباچه ، فیلم جدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲