جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۳۳۸
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه:هفته پایانی مرداد ۹۵ هفته تغییرات اساسی در کتاب‌های پرفروش بود که یک اتفاق در هفته‌های قبل توانست این تغییرات را ایجاد کند.

به گزارش دیباچه به نقل از فارس، پرفروش‌های هفته پایانی مرداد 95 را که دیدم یاد فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا افتادم. آنجا که فرمان رهبر کبیر انقلاب برای آزادسازی شهر پاوه صادر شد یکی از بازیگران این دیالوگ را عنوان کرد: «خمینی عصاش رو بلند کرد».


با نگاهی به پرفروش‌های هفته‌ای که گذشت این عبارت گونه‌ای دیگر در ذهنم برجسته شد؛ «خامنه‌ای عصاش رو بلند کرد». در حالی که بازار کتاب در دوره رخوت انگیز خود به سر می‌برد( بازار کتاب همیشه در این بازه زمانی در چنین وضعی به سر می‌برد ) انتشار تقریظی از رهبر انقلاب بر کتاب «تن تن و سندباد» جان دیگری به فروش داد و این اتفاق مصداقی از عبارتی است که کمی قبل عنوان شد.


دیباچه-کتاب


باز هم در شرایطی که طرح‌های تشویقی آنطور که باید نتوانستند موفق شوند رهبر انقلاب توانست گره از بازار کتاب بگشایند و رونقی به کتابفروشی‌ها بدهند. در فاصله کمی از انتشار این تقریظ شاهد بودیم که یک چاپ از این کتاب روانه بازار کتاب شد و این مسئله موید این نکته است که اگر کتاب خوب معرفی شود مخاطبان به آن واکنش مثبت نشان می‌دهند.


رمان «تن تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی رمانی است که نویسنده در آن فضایی هیجان‌انگیز را رقم زده و خواننده را ترغیب می‌کند تا سر از کار شخصیت‌ها و اتفاقاتی که در انتظارشان است در بیاورد. کشتی «تن‌تن» و یارانش در یکی از سرزمین‌های مشرق زمین پهلو می‌گیرد تا به سرزمین قصه‌های آنها پا بگذارند که با کشتی «سندباد» روبرو می‌شوند و این رویارویی زمینه ساز اتفاقات بعدی داستان می‌شود. روبرو شدن قهرمان‌های قصه‌ها که هرکدام برآمده از یک فرهنگ هستند جذابیت‌های بصری و متنی بسیاری را خلق کرده که نه تنها خواننده نوجوان بلکه مخاطب بزرگسال را نیز به دنبال خود می‌کشد.






















ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رویای نیمه شب
پرفروش دوم تن تن و سندباد
پرفروش سوم من پیش از تو

با توجه به اینکه هفته قبل همزمان با ولادت امام رضا(ع) بود شاهد بودیم کتاب‌هایی که با محوریت زندگی و زیارت این امام عزیز نوشته شده نیز در پرفروش‌ها خودنمایی می‌کردند. کتاب‌هایی نظیر «ولادت» اثر سعید تشکری، «به بلندای آن ردا» اثر سید علی شجاعی، «پنجشنبه فیروزه‌ای» به قلم سارا عرفانی و ... توانستند نظر خوانندگان را به خود جلب کنند.


این در حالی است که افسانه شعبان‌نژاد نویسنده و شاعر کودک و نوجوان یکی از نویسنده‌هایی است که با اختلاف اندکی از جمع پرفروش‌ترین نیوسنده‌ها جا مانده بود. «یک شعر بی طافت»، «می‌خواهم لیلای تو باشم»، «زیر سایه درخت به» و «شاعر آپارتمان تنهاست» کارهای این شاعر و نویسنده بود که در هفته گذشته پرفروش شده بود.






















ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول مظفر سالاری
نویسنده دوم محمد میرکیانی
نویسنده سوم غلامرضا حیدری ابهری - جوجو مویز

یکی از کتاب‌هایی که در پرفروش‌های یکی از فروشگا‌ه‌ها در هفته گذشته دیده شد، کتاب «طنز و طنزینه هدایت» اثر همایون کاتوزیان بود. این کتاب که به ادعای ناشرش پس از 20 سال در ایران منتشر شده توانسته مورد توجه قرار بگیرد، اما باید دید آیا در هفته‌های متمادی این روال را می‌تواند طی کند یا اینکه ناشی از موجی است که بر اثر پروپاگاندای تبلیغاتی ایجاد شده توانسته به فروش موفقی برسد.






















ردیف عنوان نشر
ناشر اول کتابستان معرفت
ناشر دوم سوره مهر - دفتر نشر معارف
ناشر سوم قدیانی

 
برچسب ها: دیباچه ، بازار کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار