پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچون سال‌های گذشته، 700 میلیون تومان اعتبار برای بن کتاب در هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در نظر گرفته شده است.

دیباچه :

یوسف امینی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران - مشهد اظهار کرد: با توجه به خلاء‌های موجود در بخش فرهنگی که سبب کمبود مطالعه در کشور شده است، باید کتاب بیشتر به زندگی مردم ورود پیدا کند تا مشکلات فرهنگی جامعه برطرف شود.


وی یکی از برنامه‌های رفع مشکلات فرهنگی کشور را که توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود، برگزاری نمایشگاه کتاب دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف عمده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، بنابراین نمایشگاه کتاب می‌تواند بخشی از این هدف را تأمین کند.


دیباچه - بن کتاب


فارس نوشت معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب‌‌های عمومی و مذهبی، کمک آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ناشران خارجی، دوستداران کتاب، نشر الکترونیک، سرای اهل قلم، کبوترانه و مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها از جمله بخش‌های اصلی این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.


وی افزود: در نمایشگاه امسال بخش عمومی و مذهبی در سالن فردوسی، بخش کمک آموزشی و دانشگاهی در سالن عطار، بخش ناشران خارجی در سالن انوری، بخش کودک و نوجوان در سالن ابوسعید، بخش دوستداران کتاب در سالن مولوی و نشر الکترونیک در سالن بهار قرار گرفته است.


امینی تأکید کرد: رونمایی از نسخه خطی صحیفه سجادیه و کتابخانه سیار، نشست کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های تخصصی و آسیب‌شناسی کتاب کودک و نوجوان، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی کاریکاتور با موضوع کتاب، شب‌های فرهنگی شهرستان‌ها با حضور شهرستان‌هایی از جمله بردسکن، تربت جام و گناباد، مسابقه کتابخوانی، مشاوره و پاسخ به سئوالات مذهبی و شبهات دینی، غرفه معرفی کتاب سال خراسان رضوی، سرای اهل قلم و بخش رادیویی از جمله برنامه‌های جانبی و فرهنگی این نمایشگاه است.


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران - مشهد با حضور ناشران خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و لبنان 5 تا 12 آبان 94 برگزار می‌شود.


وی پیرامون جزئیات توزیع بن در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: همچون سال‌های گذشته، 700 میلیون تومان اعتبار برای بن کتاب در نظر گرفته شده است که 10 درصد آن سهم وزارت ارشاد، 10 درصد سهم استان و مابقی سهم خود ناشران است، گرچه تلاش می‌کنیم میزان بن‌ها را نیز امسال افزایش دهیم.

برچسب ها: دیباچه ، بن کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳