جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: خلبان احمد مهرنیا در "شابک گفت: کتاب "ستاره های نبرد هوایی"  که به معرفی خلبانان دوران دفاع مقدس می‌پردازد یکی از متقاوت ترین آثار  حوزه ادبیات دفاع مقدس محسوب میشود که مخاطب را با شخصیت های متعدد  دوران دفاع مقدس آشنا می‌کند.

به گزارش دیباچه، سرتیپ دوم خلبان احمد مهرنیا، نویسنده در برنامه "شابک" در خصوص نگارش کتاب "اچ 3" گفت: کتاب اچ 3 در واقع  خلاصه ای از عملیات پرافتخار "اچ 3" محسوب می‌شود که این اثر به تازگی در  سه هزار نسخه با عنوان کتاب  "حمله هوایی به الولید" تکمیل شده است و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

دیباچه-شابک


خالق  کتاب "ستاره های نبرد هوایی" در خصوص این اثر گفت: این کتاب که به معرفی خلبانان دوران دفاع مقدس می‌پردازد یکی از متقاوت ترین آثار در حوزه ادبیات دفاع مقدس محسوب میشود زیرا مخاطب با مطالعه این اثر علاوه بر خلبانان با شخصیت های متعددی از دوران دفاع مقدس آشنا میشود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت مطالعه گفت: به نظرم کسانی که با مشاغل تخصصی و دشواری چون خلبانی و پزشکی دست و پنجه نرم میکنند بیش از سایرن باید به طور روزانه مطالعه داشته باشند تا با اطلاع از اتفاقات روز دنیا به ارتقای سطح تخصصی خود دست یابند.

وی در ادامه در خصوص شخصیت شهید  لشکری گفت: شهید لشکری به عنوان یکی از اسطوره‌های دوران دفاع مقدس که به حق  لقب "سید اسرا" را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، این توانایی را داشتند که با یکی دو خط مصاحبه ، سرنوست جنگ را به نفع کشور تغییر دهند.

وی در پایان با ذکر خاطره ای از شهید لشکری گفت: شهید لشکری در خاطراتش آورده است، "زمانی که به مدت طولانی در یک سلول تاریک در دوارن اسارت حبس بود، زمانی که به علت خرابی دستشویی سلول  تعمیرکار وارد سلول میشود برای انجام کار بالاجبار بک کبریتی را روشن میکند تا بتواند با نور آن نسبت به تعمیر دستشویی اقدام کند که همان موقع من آن چوب کبریت نیمه سوخته را برمیدارم و این کبریک همدم روزهای تاریک تنهایی ام در سلول می‌شود" ، در نهایت شهید لشکری این کبریت نیمه سوخته را با خود به کشور می‌آورد تا با چنین اقداماتی صبر، استقامت و روحیه بالای خود را برای دیگران بیش از گذشته نمایان سازد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳