پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مایکل مور مستندساز جنجالی آمریکا با فیلم جدیدش "مقصد بعدی جنگ کجاست؟" در بخش بین‌الملل چهاردهمین جشنواره مقاومت حضور دارد. این فیلم روایتی از شکست‌های آمریکاست.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، فیلم مقصد بعدی جنگ کجاست؟( Where To Invade Next) درباره برنامه‌های آموزشی و اجتماعی در کشورهای اروپایی است. مور در این مستند به کشورهای مختلف از جمله فنلاند، ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند و روش‌های مواجهه آن‌ها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فیلم بر تقابل استفاده از این روش‌ها در مقایسه با آنچه در ایالات متحده روی می‌دهد، تأکید دارد.

دیباچه-مایکل مور


این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های مستند این رویداد سینمایی حضور دارد و همزمان با جشنواره از 2 تا 9 مهر سالجاری به نمایش در می‌آید.

فیلم جدید مایکل مور روایتی از شکست‌های آمریکاست. برای دادن درس تاریخی به آمریکا، مایکل مور کارگردان شناخته شده به تنهایی به کشورهای مختلف سفر می‌کند تا افکار و شیوه‌های این مردم را فرا گرفته و به کشورش آمریکا برگرداند. او جلوه‌هایی از تعطیلات طولانی ایتالیایی‌ها در باغ، فرانسه و ساعت ناهار مدرسه، سیاست صنعتی آلمان، سیستم زندان نروژ و حضور چشمگیر زنان در کابینه و تجارت ایسلند را به عنوان برداشت این سفر در مستند خود گنجانده است. مایکل مور برای معرفی این مستند به نام «بعد از این به کجا حمله کنیم» در یک نشست خبری در لندن گفت: «آمریکا در بیش از ۱۵ سال گذشته نیروی تجاوزگر بوده است. تصور کنید قرار باشد به جایی حمله کنیم البته بدون خشونت که از آن درس بگیریم و با تجربه لازم به کشورمان برگردیم این محتوای فیلم است و به همین دلیل چنین عنوانی به آن دادیم.»این فیلم‌ساز صریح الهجه آمریکایی با فیلم‌های معروفی مانند «فارنهایت ۹/۱۱» و «بولینگ برا ی کلمباین» به داشتن مواضع انتقاد آمیز نسبت به رهبران سیاسی آمریکا شهرت دارد. او در نشست خبری در لندن در پاسخ سوالی در باره همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: «چرا می‌خواهید خارج شوید؟ اروپا را نجات دادید. امروز اروپا بخاطر شما، بریتانیا، در موقعیت خطیری است. شما دهه سی و چهل میلادی به خاطر اروپا جنگیدید و فداکاری کردید و حال می خواهید از آن خارج شوید؟»فیلم مستند «بعد از این به کجا حمله کنیم؟»

دیباچه-مقصد بعدی جنگ کجاست


لازم به ذکر است مایکل مور در ۲۳ آوریل ۱۹۵۴ در فلینت، ایالت میشیگان، آمریکا بدنیا آمد. در دانشگاه میشیگان در رشته خبرنگاری تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. پس از تحصیل به فیلم‌سازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های او زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاست‌مداران بخصوص سیاست‌مداران آمریکا است.او همچنین کتابی به نام وطنم کجاست را تالیف کرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت ایالات متحده وارد کرد.

دیباچه-مایکل مور


نکته قابل توجه درباره مایکل مور موضع‌گیری اخیر وی در دفاع از مسلمانان است در واکنش به اظهارنظر نامزد انتخاباتی جمهوری خواهان آمریکا و تشکیل کمپین- کمپین مایکل مور برای مقابله با سیاست‌های دونالد ترامپ با عنوان "ما همه مسلمانیم".

 

الیور استون با فیلم "دوست من هوگو" (Mi Amigo Hugo ) در بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت حضور دارد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: این فیلم تجربیات شخصی و واقعی اطرافیان هوگو چاوز از وی و زندگی سیاسی و خصوصی «چاوز» را روایت می‌کند و از زاویه دوربین"الیور استون»، کارگردان جنجال‌برانگیز آمریکا که تاکنون سه بار برنده جایزه اسکار شده و  سازنده فیلم‌هایی چون «قاتلین بالفطره» و «ترور جان اف کندی» و یکی از دوستان نزدیک «هوگو چاوز»، رهبر درگذشته ونزوئلا، جذاب و تماشایی است.

دیباچه-الیور استون


این فیلم در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی مقاومت حضور دارد و همزمان با برگزاری جشنواره طی روزهای 2 تا 9 مهرماه سالجاری به نمایش در می‌آید.

شایان ذکر است از مستندهای قبلی این فیلمساز نیویورکی می‌توان به "فرمانده" درباره فیدل کاسترو و"عنصر نامطلوب" اشاره کرد. او قصد داشت این فیلم را درباره یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین بسازد، اما به دلیل فراهم نشدن فرصت مصاحبه با عرفات در آن زمان، در نهایت فیلمی درباره تقابل فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

او همچنین چند فیلم درباره روسای جمهور آمریکا در کارنامه دارد. دبلیو" پس از "جی. اف. کی." و "نیکسن" سومین فیلم استون درباره رئیسان جمهور آمریکاست. او برای دو فیلم "جوخه" 1986 و "متولد چهارم ژوئیه" 1989 با مضمون جنگ ویتنام جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. استون سال 1979 نیز با "قطار سریع‌السیر نیمه‌شب" آلن پارکر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را گرفت. "سالوادور"، "وال استریت"، "دورز"، "آسمان و زمین"، "قاتلان بالفطره"، و ... از دیگر فیلم‌های اوست.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲