سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
با اجرای موسیقی توسط صالح صفدری و علیرضا مومنی
دیباچه: چهاردهمین «شب‌ آواز ایرانی» روز شنبه 30 مردادماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.



به گزارش دیباچه به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت كه همچون گذشته یك گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شكل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران كه از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یك گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد ‌شد.

دیباچه-شب آواز ایرانی


در چهاردهمین شب ‌آواز ایرانی صالح صفدری به همراه كاوه آهنگرانی یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در مایه شوشتری با استفاده از غزل‌هایی از هوشنگ ابتهاج می پردازد.

 

صالح صفدری متولد 1361، دارای مدرك كارشناسی در رشته موسیقی از دانشگاه تهران است. وی آموزش آواز به شیوه اقبال آذر را نزد كریم صالح عظیمی، تكنیك های صداسازی و آموزش ردیف به شیوه طاهرزاده را نزد حمید‌رضا نوربخش و همچنین مركب خوانی را نزد رضا موسوی زاده آموخته است. كاوه آهنگرانی (نوازنده تار) نیز متولد 1361 آموزش ابتدایی تار را نزد استاد نادرزاده فرا گرفت و پس از آن در دانشگاه سوره در رشته كارشناسی موسیقی تحصیلاتش را ادامه داد. وی زیر نظر مرحوم عطاءالله جنگوك، حمید سكوتی و توفیق ایرانپرور دانسته هایش را تقویت بخشید و از محضر اساتیدی همچون هوشنگ ظریف، محمدرضا لطفی كسب فیض نموده است. آهنگرانی آموزش تئوری موسیقی ایرانی را نزد مادر و دایی خود استاد غلامرضا مشایخی آموخته است و هم‌چنین آموزش دف را نزد ایمان مشایخی و استاد عطاءالله سلامیه فراگرفته است. وی به عنوان نوازنده در گروه موسیقی حاوا فعالیت دارد و تاكنون در اجراهای بسیاری همچون جشنواره موسیقی فجر و آلبوم هایی همچون «در برابر بیكرانی ساكن» و «گروه فاصله» به عنوان نوازنده حضور داشته است. از دیگر فعالیت های كاوه آهنگرانی می توان به آهنگسازی تئاتر «آخرین بازی»، «شهر شطرنجی» و «شب بخیر آقای كنت» و همچنین آهنگسازی در نمایش های رادیویی اشاره كرد.

 

از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می توان به اجرای علیرضا مومنی به همراه مسعود داسدار (نوازنده تنبك) و محمدجواد شاهی (نوازنده تار) اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه شور با استفاده از غزل های حافظ می پردازد. علیرضا مومنی ردیف آوازی را نزد آقای علی بیات و دوره صداسازی را نزد دكتر جنابی گذرانده است. مسعود داسدار (نوازنده تنبك) متولد 1365 فراگیری تنبك را نزد آقایان فاتحی و بهمن رجبی آموخته است. هم‌چنین محمدجواد شاهی (نوازنده تار) متولد 1365 فراگیری ردیف میرزا حسین قلی و ردیف های دوره عالی را نزد رضا وهدانی و فراگیری ردیف استاد حسن كسائی را نزد جهانشاه صارمی آموخته است. وی آموزش سه تار به سبك قدما را نزد علی اصغر بیانی فراگرفته است. محمدجواد شاهی مقام اول جشنواره موسیقی جوان در رشته تارنوازی را كسب كرده است و همكاری با گروه‌های «نهفت»، «سروش»، «پرساوش» و «میراترا» از جمله فعالیت های هنری او به شمار می رود.

در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از پیشكسوتان آواز ایرانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه كنند.

چهاردهمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  30مردادماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳