جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مدیران شبکه مستد و مستندسازان با حضور در مجتمع کشت و صنعت فشافویه از نزدیک با فعالیت های مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان آشنا شدند.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی شبکه مستند سیما، سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند، دیگر مدیران این شبکه و مستندسازان شنبه 23 مرداد از مجتمع کشت و صنعت فشافویه متعلق به بنیاد تعاون زندانیان بازدید کردند.

به گفته رحیم مطهرنژاد مدیرعامل این بنیاد در این مجتمع 2650 هکتار زمین کشاورزی و دامداری وجود دارد و او با ارائه توضیحاتی که پیش از این در دیدار با مدیر شبکه مستند عنوان کرده بود، از مستندسازان خواست به انعکاس فعالیت های بنیاد کمک کنند.

در ادامه علی نوری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حامیان فدک نیز با پخش ویدئوی کوتاهی، فعالیتهای متعدد این مجموعه را شرح داد.

دیباچه-بنیاد تعاون


تلاش مستندسازان برای کاهش جرم

در ادامه  غفوری تأکید کرد: برخی از بهترین مستندسازان کشور با سابقه طولانی در تولید کارهای موفق، اینجا حضور دارند تا با تولید اثر، به کاهش جرم در کشور و بازگشت زندانیان به جامعه بعد از آزادی از زندان کمک کنند.

مطهرنژاد نیز با بیان اینکه باید کوشید نگاه جامعه را به زندانیان تغییر دهیم، یادآور شد: متاسفانه نگاه منفی به افرادی که سابقه زندان دارند، در جامعه وجود دارد. در حالی که بسیاری از مردم به دلیل ورشکستگی، مهریه سنگین، طعمه قرار گرفتن توسط تبهکاران و... به زندان افتاده اند و همه زندانی ها افرادی که عامدا تخلف انجام داده باشند نیستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان تصریح کرد: باید بین زندانی ها تفکیک قائل شویم. برای فرهنگ سازی در این خصوص مستندسازان میتوانند ما را یاری کنند. به ویژه انعکاس فعالیتهای صورت گرفته در بنیاد تاثیرگذار است و آسیبها را کم میکند. با کم شدن زندانی، هزینه ها پایین می آید و اتفاق مثبتی خواهد بود.

آسیبهای عدم اعتماد به زندانیان آزاد شده

وی که به پرسشهای گوناگون مستندسازان پاسخ میداد، اعلام کرد: ما برای اقامت زندانی ها، نگهداری و آموزش آنها بودجه داریم اما در مجموع بنیاد خودگران است و با همت عالی اداره می شود. متاسفانه در بین آزاد شده ها، ۴۶ درصد بازگشت به زندان داریم و این ناشی از عدم اعتماد به زندانی است.

مطهرنژاد ادامه داد: ما ضمن آموزش و به کار گیری مددجویان که به کارآموزی آنها منجر می شود، برایشان حقوق نیز در نظر گرفته ایم، از جمله حداقل حقوق پرداختی به آنها ۳۸ درصد قانون کار، برای افراد نیمه ماهر ۴۳ درصد و برای افراد ماهر ۵۶ درصد است و مابقی درآمدهای بنیاد صرف کمک به خانواده های زندانیان، توسعه فضاهای فرهنگی زندانیان، حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور و ... می شود. انتقال این مسائل به جامعه، مردم و مسئولان به اعتمادسازی در بین آنها منجر می شود.

محکوم به اعدامی که مربی کانون اصلاح و تربیت شد

او به ذکر نمونه های جذابی که میتواند دستمایه تولید مستند قرار گیرد، اشاره و بیان کرد: در ۵ استان کشور، زندانیان داوطلبانه سیگار را ترک کرده اند. در استان دیگری که صاحب مدرسه قرآن است نیمی از افراد لااقل حافظ یک جزء قرآن هستند. ما مجرم محکوم به اعدامی داشته ایم که اکنون به عنوان مربی کانون اصلاح و تربیت مشغول فعالیت است.

در ادامه حاضران برای آشنایی با بخشهای مختلف مجتمع کشت و صنعت فشافویه به بازید از این مجتمع پرداختند. از جمله با بخش پرورش دام آشنا شدند که فعالیتهای ژنتیکی برای دستیابی به دام بهتر در آنجا انجام گرفته بود، باغ 130 هکتاری پسته و کارگاه سنگ آنتیک دیگر بخش هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

در پایان مدیر شبکه مستند در سخنانی ضمن تشکر به خاطر فراهم شدن این موقعیت، گفت: بازدید امروز فرصتی اولیه در حد ایده پردازی برای مستندسازانی است که علاقمندند در این زمینه فعالیت کنند. پس از این کار ما آغاز می شود و باید با بحث و بررسی مناسب و تحقیق کامل تر به موضوعات در این خصوص بپردازیم.

ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه مستند و مستندسازانی چون محسن استادعلی، بابک بهداد، فرزاد خوشدست، نوا رضوانی، سعید رسولی، کمیل سوهانی، یاسر عرب، مهدی محمودی، مریم السادات مومن زاده، محمدحسین نظری، مصطفی آتشمرد و... از جمله حاضران در این سفر کوتاه بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲