شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۴۲
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
حمید فرخ‌نژاد گفت: آبادان هنوز جانباز دفاع مقدس است، زخمی است و از جانب خیلی‌ها فراموش شده است.

دیباچه :

این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه کلنگ‌زنی پردیس سینمایی در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران به سابقه دیرینه هنری و فرهنگی آبادان اشاره کرد و گفت: حیف است منطقه‌ای با ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی فراوان داشته باشیم و نتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی یادآوری کرد: شهرستان آبادان در هشت سال دفاع مقدس بودجه عمرانی نداشته، تحلیل رفته و بسیاری از کارشناسان و هنرمندان از این منطقه مهاجرت کرده و خارج شده‌اند و تنها راه بهبودی آن نگاه ویژه و کمک تمامی مسؤولان با همکاری یک دیگر است.

دیباچه - فرخ نژاد

ایسنا نوشت فرخ‌نژاد با تاکید بر حساسیت‌های مرزی منطقه آزاد اروند ادامه داد: با قاطعیت بیان می‌کنم امنیت، آرامش، معیشت، اقتصاد و اجتماع ارتباط مستقیم با فرهنگ و هنر دارد.

او خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی شهر روزبه‌روز بیشتر خواهد شد به شرط آن که پروژه‌های سازندگی و عمرانی به چند عکس و خبر در جراید و کلنگ‌زنی ختم نشود. ضمن این که برای بار اول است که پروژه‌ای عظیم و فرهنگی برای این شهر رقم خورده و انتظار هنرمندان حضور مسؤولان است.

این بازیگر آبادانی ضمن تشکر از تمامی مسؤولانی که با ایده پردیس سینمایی همراه شدند گفت: نمی‌توان از حمایت‌های استاندار خوزستان، مدیران منطقه آزاد اروند و مسؤولان شهرستان آبادان چشم پوشید. کما این که انتظار قشر هنرمند از تمام مسؤولان حمایت همه جانبه از هنر و فرهنگ است.

پروژه پردیس سینمایی اروند کلنگ خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان عصر دیروز با حضور جمع کثیری از مسؤولان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه شهرستان آبادان و هنرمندان منطقه مجموعه پردیس سینمایی کلنگ خورد.

این پروژه به مساحت 70 هزار متر مربع زیربنا شامل سه سالن سینمایی به گنجایش 1500، 1000 و 500 نفر، سالن تئاتر با گنجایش 300 نفر و اقامتگاهی شامل 170 اتاق است.

این پروژه در یک فاز انجام می‌گیرد و مبلغی بیش از 100میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

پردیس سینمایی یعنی فرهنگ، اقتصاد و هنر در یک مکان

در این مراسم معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: فرهنگ یک جامعه، آهنگ پیشرفت آن منطقه را در پیش می‌گیرد.

فرج‌الله خبیر پروژه پردیس سینمایی را یک مجتمع کامل و جامع خواند و اظهار داشت: عملیات فرهنگی زیادی برای آبادان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که مجتمع پردیس سینمایی شروع این روند عظیم فرهنگی و اجتماعی است.

خبیر افزود: ماندن در زمانه دردی را دوا نمی‌کند. منصفانه نیست شهری که پر از جنب و جوش بود و امکانات و تسهیلات بسیاری داشت وضعیت‌اش نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: تنها بازسازی فرهنگی چاره مشکلات نیست بلکه شهر باید از تمامی جهات بازسازی شود و بهبود یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: شروع پروژه‌های فرهنگی را از آبادان آغاز کردیم زیرا آبادان وام‌دار خوزستان و منطقه است.

خبیر بیان کرد: پروژه‌های فرهنگی در کل خوزستان برنامه‌ریزی شده است و منتظر اجرای آن در دیگر شهرهای استان از جمله ماهشهر، امیدیه، رامهرمز و... هستیم.

آبادان مظهر توسعه فرهنگ است

همچنین مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان گفت: نبود زیرساخت‌های مطلوب فرهنگی و سینمایی در شهرستان آبادان موقعیت فرهنگی شهر را ضعیف نکرده است.

غلام‌رضا ارجمندی به اهمیت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت منطقه فضای فرهنگی به قطب‌های مختلف اجتماعی باید بهسازی شود چراکه این فضاها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و مردمی بسیار تاثیرگذارند.

وی با تاکید بر آسیب‌های وارد شده به دو شهرستان آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ متحول شود باید از پایه شروع کرد. نباید فرهنگ را با نگاه هزینه‌بردار بودن ببینیم.

ارجمندی افزود: با قرار دادن فرهنگ در کنار اقتصاد می‌توانیم کارهای ماندگاری را رقم بزنیم و نگاه‌مان به اقتصاد، فرهنگ و هنر به عنوان یک اقتصاد خلاق باشد.

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان ادامه داد: 820 میلیارد دلار چرخش اقتصاد فرهنگ و هنر در دنیا است و هزینه‌های بسیاری برای فضاسازی صورت می‌گیرد. ما نیز با فضاهای موجود در منطقه آزاد می‌توانیم شهرک‌های سینمایی طبیعی برای بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس و شهرک‌های سینمایی صدر اسلام داشته باشیم.

ارجمندی اظهار داشت: سه موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ ایجاد فضای اقتصادی فرهنگ و هنر، ابزارسازی و بازارسازی برای این مقوله و تلاش برای تحقق موضوعات مربوط به این امور.

پردیس سینمایی اروند در یک فاز بهره‌برداری می‌شود

مدیر عامل شرکت توسعه اقتصاد هنر نیز گفت: پروژه پردیس سینمایی اروند در یک فاز و با پیش‌بینی 2 ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید محسن مصطفوی اظهار داشت: این پروژه بسیار عظیم با تشریفات خاصی در دست اجرا است و احتمال آن که کمی بیشتر از 2 سال طول بکشد طبیعی است.

وی تاکید کرد: ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا از زمانی که در نظر داریم فاصله نگیرد زیرا نمی‌خواهیم پروژه روند فرسایشی داشته باشد.

مصطفوی ادامه داد: بیش از 100میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده برای این پروژه از محل صندوق‌های اعتباری، بانک‌های شرکت کننده در پروژه و سازمان منطقه آزاد اروند تامین خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع به وسعت 70 هزار مترمربع در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفوی با اشاره به ماهیت پروژه توضیح داد: این مجتمع در هشت طبقه شامل سه سالن سینما با گنجایش 1500، 1000 و 500 نفر با کاربری‌های چند منظوره، یک سالن تئاتر به گنجایش 300 نفر و یک هتل با 170 اتاق در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه اقتصاد هنر گفت: این پروژه به دلیل کامل بودن می‌تواند هم از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ فرهنگی موقعیت منطقه را پوشش دهد و پذیرای نشست‌ها، همایش‌های ملی و بین‌المللی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳