جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
برنامه ای با عنوان (( خندوانه )) به علت داشتن اتاق فکر خوب ، نوآوری و محتوای مناسب توانست گوی سبقت را از سایر برنامه های رسانه ملی برباید ، این برنامه مانند سایر برنامه های تلویزیونی دنیا از نقاط ضعف و قوت برخوردار بود .

به گزارش دیباچه :

این برنامه مانند سایر برنامه های تلویزیونی دنیا از نقاط ضعف و قوت برخوردار بوداما توانست مخاطبان زیادی جذب نماید تا جایی که ثابت کرد یک برنامه خوب می تواند یک شبکه تلویزیونی مانند نسیم را که نسبت به شبکه های سراسری حداقل مخاطب را دارد را نجات دهد . البته در این میان نباید هیجان زده شد  و فقط گفت بهترین برنامه صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران تنها برنامه خندوانه است ، مسلماً خیر ، به هر حال هر برنامه ای موافقین و مخالفین خود را دارد البته نگارنده از موافقین این برنامه محسوب می شود ، اما از آنجا که عادت کرده ایم همیشه خودمان را به مظلومیت بزنیم و حاشیه های کارمان بیشتر از متن باشد اخباری به گوش می رسد که باور آن کمی بی انصافیست و توقع این حرفها از تهیه کننده چنین برنامه ی پرمخاطبی قابل قبول نیست .

همیشه عده ای هستند که بعد از پایان هر چیزی شروع به انتقاد بی حساب و کتاب می کنند و جو راه می اندازند و این جو با قدرت فضای مجازی این روزها آنچنان به موج تبدیل می شود که خودشان نیز باور می کنند ، عده ای دیگر هستند که همیشه در توهمات خود به دنبال سرکوب هر آنچیزی هستند که از سوی نظام باشد و با ژست های پوشالی روشنفکری ( البته روشنفکری خودشان ) بی جهت دایی جان ناپلئون وار می گویند تلویزیون سانسور کرد ، برنامه را جمع کرد و از این قبیل جملات که البته اینها نیز چندان اهمیتی ندارد چرا که اگر چنین نیتی داشتند با کسی تعارف ندارند و از اول برنامه را راه نمی انداختند .

دیباچه - خندوانه

حال خبری منشتر شد از تهیه کننده (( خندوانه )) مبنی بر اینکه فرحانی گفته است خندوانه نمی‌تواند با شخص یا ارگانی به‌تنهایی قرارداد ببندد و اینکه پول‌هایی که بابت قرارداد میان سازمان و ارگان‌هایی که اسپانسر می‌شوند، چطور به تلویزیون تزریق می‌شود سؤالی نیست که ما به آن جواب بدهیم.

او ادامه داد: در مورد این پرسش‌ها مشخصا باید مدیران پاسخ‌گو باشند. تلویزیون از ما درخواست دعوت از میهمان خاصی را دارد و ما هم انجام می‌دهیم و تعاملی در‌این‌میان وجود دارد که باعث می‌شود برنامه پیش برود. بار مالی این اتفاق به‌هیچ‌وجه به خندوانه مربوط نیست و ما پاسخ‌گو نیستیم. بخش امور مالی سازمان یا مدیران تلویزیون باید پاسخ این پرسش‌ها را بدهند.

فرحانی در پاسخ به این پرسش که بابت حضور اسپانسر در برنامه چقدر سود مالی به برنامه و عوامل آن تزریق می‌شود؟ گفت: حتی اگر تهیه‌کننده به‌طور مشخص اسپانسر بیاورد، صفر تومان هم سود نمی‌برد. گروه خندوانه نزدیک هشت‌ماه مداوم با تمام گرفتاری‌ها کار کرد و هیچ‌کس نپرسید که از کجا پول آوردیم و هزینه کردیم؟ در مورد هزینه‌ها کسی سؤال ندارد و تنها پرسش‌ها در مورد اسپانسرهاست.

مشکل کار اینجاست که قطعاً شما و تیم محبوبتان صرفاً برای رضای خدا برنامه تولید نکرده اید و قطعاً عایدی مالی برای شما مهم بوده است که البته اگر چنین بوده حق شماست و جای اعتراضی وجود ندارد که چرا شما بابت کار خوبی که انجام داده اید سود کنید ! اینکه تلویزیون با اسپانسرها قرارداد منعقد می کند قبول ولی شما نیز طبق برآوردتان پول از تلویزیون می گیرید و سودتان نیز در آن نهفته است ، البته اسپانسرهایی که تهیه کننده به شبکه معرفی می کند طبق قانون حداقل 10% آن نیز به عنوان حق آورنده به او تعلق می گیرد ، پس چرا با فرافکنی سعی در مظلوم نمایی بی جهتی دارید که از این کار هیچ چیزی گیرتان نیامده که اگر بیاید مردم خوشحال خواهند شد ، مردم زمانی دلگیر می شوند که با آنها روراست نباشید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار