جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه ای که براساس فرهنگ رضوی شکل بگیرد پر از آرامش خواهد بود و آسیب های اجتماعی و بداخلاقی ها در آن جایی نخواهد داشت.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمدمهدی احمدی در آئین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی پویانمایی رضوی، افزود: انسان به صورت فطری دارای روحیه ای اجتماعی بوده و لازمه آن نیز الگوپذیری است. انسان ها عموما سبک زندگی خود را براساس الگوهایی که انتخاب می کنند شکل می دهند.

دیباچه-جشنواره پویانمایی رضوی


وی با اشاره به تأثیر انتخاب الگوهای والا در تکامل شخصیت انسانی، افزود: هرچقدر الگوی انتخاب شده، شخصیتی والا و متکامل و رشد یافته باشد، انسان هایی هم که از آن الگوبرداری می کنند دارای سبک زندگی متعالی خواهند شد.

احمدی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) والاترین انسان ها هستند که می توانند الگوی عملی برای جامعه باشند، این جامعه به طور قطع به سعادت و رشد دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود: جامعه ای که براساس اندیشه رضوی و این نوع از سبک زندگی شکل بگیرد، رشد یافته خواهد بود. در این جامعه آسیب های اجتماعی، انحرافات و بداخلاقی جایی نخواهد داشت و آرامش بر آن حاکم خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کلام ائمه معصومین (ع) بهترین الگوی عملی برای داشتن جامعه ای ایده آل است، خاطرنشان کرد: اگر کلام ائمه اطهار (ع) به طور منطقی به جامعه منتقل شود، مردم ما که رشد یافته هستند؛ سبک زندگی خود را براساس اندیشه آنان شکل خواهند داد.

وی با بیان اینکه زبان هنر اثرگذاری بیشتری دارد، گفت: برای انقتا مفاهیم و ارزش های انسانی دو شیوه، زبان خطابه و زبان هنر وجود دارد که اثرگذاری زبان هنر به مراتب بیشتر از خطابه است. زبان هنر می تواند مخاطب را در فضای موضوع قرار دهد.

احمدی گفت: هر وقت توانستیم خوبی ها را زبان هنر انتقال دهیم، مخاطب به راحتی با این مفاهیم ارتباط برقرار کرده است. این زبان هنر است که می تواند ارزش های انسانی را به صورت منطقی به نسل های مختلف انتقال دهد.

وی با بیان اینکه هنر، زبان مشترک همه ملت هاست، افزود: برای همین است که جشنواره امام رضا (ع) با زبان ادبیات، هنرهای تجسمی، فیلم های سینمایی، انیمیشن و ... برگزار می شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قصه های قرآنی جوهره دراماتیک و نمایشی دارد، اظهار کرد: دو قصه از قرآن در قالب فیلم از صداو سیما پخش شد و مخاطبان زیادی را پیدا کرد.

وی خاتمه یادآور شد: انعکاس خوبی ها و مفاهیم انسانی و شاخص های متعالی که توسط زبان هنر به جامعه انتقال داده می شود، خروجی اش می تواند ساختن جامعه ای متعالی باشد.

گفتنی است آئین اختتامیه هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی با حضور مسئولانی کشوری و استانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شب گذشته به کار خود خاتمه داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار