جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

دیباچه: «کاوه آفاق» که ۲۱ مردادماه در برج میلاد کنسرت دارد، درباره این‌که چگونه مجوز اجرا در برج میلاد را گرفته است؟ گفت: اگر اجراها تعریف فرهنگی مناسبی داشته باشند، برج میلاد کاری به سبک خوانندگان ندارد.





به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، کاوه آفاق درباره این کنسرت توضیح داد: کنسرت من بخشی از یک رویداد فرهنگی‌ - هنری به نام «سمفونی صلح» و یک برنامه پرفورماتیو است که محمدحسین تفرشی - تهیه‌کننده - آن را مدت‌ها پیش به برج میلاد ‌ارائه کرده بود. در واقع ما با این کنسرت، پرفورمنس «سمفونی صلح» را افتتاح می‌کنیم. کنسرت دیگری در طول پرفورمنس برگزار نمی‌شود، اما امکان دارد برای اختتامیه‌ی آن، ارکستر سمفونیک اجرا داشته باشد.

دیباچه-کاوه آفاق


او با بیان این‌که این پرفورمنس تا یک‌ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: در طول این پرفورمنس اساتید مختلف در برنامه حضور پیدا می‌کنند، نقاشی می‌کشند و مجسمه‌سازی می‌کنند و مردم می‌توانند از نزدیک با این کارها آشنا شوند. این یک موضوع فرهنگی است و درست است که برای کنسرت بلیت‌فروشی شده، اما دلیل آن جذب مردم به این رویداد است.

آفاق درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده درباره برگزاری کنسرتش در برج میلاد و این‌که خوانندگان پاپ اجازه برگزاری در این مکان را ندارند، گفت: اگر دقت کرده باشید، برج میلاد به بهنام صفوی نیز مجوز داده است. در این مدت، خوانندگان پاپ دیگری هم بوده‌اند که در این مجموعه اجرا کرده‌اند. ما نیز عملا یک برنامه فرهنگی تعریف کردیم و این، یک کنسرت صرف نبوده است. برخی خواننده‌ها هم به جای این‌که بروند در ویلای‌شان آفتاب بگیرند، یک‌ماه بیایند در آفتاب برای مردم کارهای هنری انجام دهند و در برج میلاد هم اجرا بگذارند.

این خواننده بیان کرد: بهنام صفوی یک اجرای خیریه داشت و برج به او سالن داد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد، زیرا یک رویکرد فرهنگی و عام‌المنفعه داشت. در حال حاضر نیز ما گفته‌ایم، یک‌ماه با مردم، جوانان و کودکان کار می‌کنیم، برج نیز از این رویداد فرهنگی استقبال کرده است.

آفاق درباره انتخاب نام «سمفونی صلح» اظهار کرد: استاد ناصر پلنگی یک مجموعه‌ی خاص با نام «سمفونی صلح» دارد و ما نام این پروژه را از مجموعه مجسمه‌های او گرفتیم. هدف ما آشنایی بچه‌ها و نسل جوان با آثار نسل قدیم هنرمندان کشور است، برای این‌که جذاب باشد و بتوانیم مردم را به این سمت بکشانیم که در حضورشان، هنرمندان نقاشی و مجسمه‌سازی کنند.

این خواننده همچنین با بیان این‌که در حال تدارک آلبوم بعدی خود است، گفت: تلاش می‌کنیم اوایل زمستان آن را منتشر کنیم. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و اسم آن هنوز انتخاب نشده است؛ اما حال و هوای نوستالوژیکی برای افرادی دارد که آهنگ‌های من را شنیده‌اند. من در این چند سال، مطالعاتی داشته‌ام که با انتشار این آلبوم، مردم مدل جدیدی را از من خواهند شنید، بیشتر آثار این آلبوم در مایه آثاری مثل شال و اتاق آبی است.

او افزود: من سه سال است با یک گروه خاصی از نوازندگان همکاری می‌کنم و فقط یک نفر در طول این مدت عوض شده است. اسم این بند «کاوه آفاق» است، زیرا ما می‌خواستیم آن را رسما با اجراهای خود معرفی کنیم. قدیم‌ها کسانی که زیرزمینی کار می‌کردند، مجبور بودند، بند خود را با ویدیوکلیپ‌ها معرفی کنند؛ اما در حال حاضر با برگزاری کنسرت این کار را انجام می‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲