چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۲۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: چهاردهمین شب‌ آواز ایرانی، شنبه 30 مرداد با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش دیباچه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت كه همچون گذشته یك گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شكل رقابتی به روی صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران كه از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یك گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد.

دیباچه-شب آواز ایرانی


در چهاردهمین شب‌ آواز ایرانی خلیل پوستینی به همراه علی اصغر فروزانفر یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در مایه آواز اصفهان با استفاده از غزل هایی از حافظ می پردازد.

خلیل پوستینی متولد سال 1354، ردیف آوازی را نزد استاد كمال الدین عباسی فرا گرفته و همچنین دوره تحلیل ردیف و تلفیق شعر و موسیقی را نزد استاد فقید محمدرضا لطفی آموخته است. علی اصغر فروزانفر (نوازنده تار) نیز متولد 1357 بوده و مبانی موسیقی را نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، صدیق تعریف، علی رستمیان و حمیدرضا نوربخش آموخته و با تعدادی از گروه‌‌های موسیقی به عنوان نوازنده همكاری داشته است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای پوریا عابدینی به همراه محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از شعرهای عطار نیشابوری می پردازد. پوریا عابدینی ردیف آوازی استاد محمود كریمی‌ را نزد آقای فرشید امینی و همچنین دوره ردیف آوازی طاهرزاده را نزد وحید تاج گذرانده است. پوریا عابدینی برگزیده نهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بوده و با تعدادی از گروه های موسیقی همچون چكاوك به عنوان نوازنده همكاری داشته است.

گفتنی است محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) از محضر اساتیدی همچون ایرج داوود بیگی و علی قمصری بهره مند شده و همچنین در كارگاه آموزشی استاد حسین علیزاده شركت داشته است. وی سرپرست گروه موسیقی «نوای جان» است و كسب مقام اول تكنوازی تار در جشنواره استانی زنجان را داراست.

در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از پیش‌كسوتان آواز ایرانی و كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه كنند.

چهاردهمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  30مردادماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳