چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 08 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: هیات انتخاب نشان ویستا، جایزه سالیانه هنر معاصر که همزمان با چهارمین سالگرد گالری ویستا ، به ایده برترهنری اهدا می شود، معرفی شدند.



دیباچه-ویستا

 

به گزارش دیباچه دکتر پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا هیات انتخاب این جایزه که ارزش مادی آن 30 میلیون تومان است را بدین شرح اعلام کرد:" حمید سوری،رزیتا شرف جهان، بهرنگ صمد زادگان، امیرعلی قاسمی و بهنام کامرانی. "

مدیر گالری ویستا درباره چرایی اهدای جایزه به یک ایده هنری گفت:" هنر ایران وارد مرحله تازه شده است به نظر می رسد همه رسانه های هنری امروز در موقعیت برابر نسبت به هم قرار گرفته اند و آنچه که یک اثر را تازه جلوه می دهد رویکرد وایده اجرای آن است . "

او گفت:" ویستا به معنای اندیشه است از این رو گالری ویستا بنا دارد بر اساس ارزشیابی فکر و ایده های معاصر هنری به صورت سالانه جایزه و شرایطی برای اجرای طرح برتر نو آورانه فراهم کند ."

او افزود:"انگیزه بخشی برای خلق ایده های تازه در آفرینش های هنری، شناسایی طرح های برتر و نوآورانه در هنر معاصر ، حمایت و تولید محتوا و اجرا و نمایش آثار ، چاپ کتاب ، پشتیبانی رسانه ای و نشست های تخصصی از جمله اهداف محوری جایزه و نشان ویستا است. "

او اعلام کرد :" از اول مرداد آماده دریافت طرح ها هستیم  و علاقمندان تا اول شهریور فرصت دارند ایده های نوآورانه خود را به گالری ویستا تحویل دهند و در این رقابت هنری حضور یابند. "

مدیر گالری ویستا درباره شرایط شرکت کنندگان به چهار مولفه اشاره کرد:" اول، شرکت برای تمامی سنین آزاداست.  دوم، شرکت کنندگان می بایست طرح های (پروپوزال) خود را با فرمت word  و متشکل از چهارصد تا هزار کلمه به همراه مدارک بصری (تصویر را فرمت jepg ، صدا و فیلم با فرمت mov یا avi ، ماکت طرح) مربوط به طرح ها را به دبیرخانه ارسال کنند؛ سوم، ارائه مشترک طرح ها امکان پذیر است و چهارم، اولویت با هنرمندانی ست که نمایشگاه و تجربیاتی در زمینه مورد نظر داشته باشند. "

پهلوان درباره زمان بندی بررسی طرح ها و ایده های رسیده و نیز مراحل برگزاری این جایزه گفت:" از اول مرداد تا اول شهریور آماده دریافت طرح ها (پروپوزال ها) هستیم؛ سپس ایده ها و مدارک بصری و صوتی آثار منتخب در دوبخش نمایش طرح و برگزاری نشست های تخصصی در مورد آثار در گالری ویستا صورت می پذیرد. پس از نمایش آثار، برترین ها در بازه زمانی سه ماه معرفی شده و شرایط تولید نمایش آن ها توسط گالری ویستا فراهم می شود. و سرانجام در آیینی ایده برتر معرفی و جایزه 30 میلیون تومانی و نیز نشان ویستا به آن تعلق می گیرد. "

گفتنی ست نشانی سایت گالری ویستا  www.vistaart.gallery است.گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 12، پلاک یازده واقع است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳