يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

دیباچه: دبیرخانه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه‌نویسی رضوی، جدول زمان‌بندی اجرای نمایش‌های این جشنواره را اعلام کرد.




به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، از بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در سه بخش ویژه، مسابقه و بخش جنبی از جمعه پانزدهم مردادماه در بجنورد آغاز به کار می‌کند که در این جشنواره، ۱۰ نمایش در بخش مسابقه و چهار نمایش در بخش ویژه اجرا خواهند داشت.


دیباچه-جشنواره تئاتر رضوی


«حسین ثابت‌قدم وحید» با بیان اینکه سه سالن نمایشی گلشن، حافظ و شمس برای اجرای آثار نمایشی جشنواره در نظر گرفته شده افزود: نمایش‌ها در تالار گلشن بجنورد ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰، در تالار حافظ بجنورد ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ و در تماشاخانه شمس مرکز استان نیز ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰، همه روزه تا ۱۹ مرداد ماه جاری، اجرا می‌شود.


وی در معرفی آثار بخش مسابقه بیان کرد: «دوبال قیچی» به نویسندگی و کارگردانی حسن امیر حامد از رشت و «در مسیر کوه شاهِ جهان» به نویسندگی مهدی کشمیری‌فر و عباس جانفدا و کارگردانی کشمیری فر از بجنورد، جمعه پانزدهم مردادماه و در روز نخست این جشنواره به ترتیب در تالار حافظ و شمس اجرا می‌شوند.


وی با بیان اینکه نمایش «آبگینه» به نویسندگی سعید تشکری و کارگردانی مهدی فتحی در تالار گلشن و تئاتر «شراره» به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی خاتمی از مشهد در تالار شمس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دو تئاتر شنبه شانزدهم مردادماه و در روز دوم جشنواره به روی صحنه می رود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، نمایش‌های روز سوم جشنواره را «آلزایمر» به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی محمد زوار بی ریا از تهران در تالار حافظ و «منظومه» به نویسندگی و کارگردانی علی فرحناک از قم و در تالار شمس اعلام کرد.


وی افزود: «رستگاری در شب دور» به نویسندگی طلا معتضدی و کارگردانی بهار کریم زاده از تهران و «دقایقی با رضا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی سعید نوروزی از کرمانشاه هم روز چهارم جشنواره و به ترتیب در تالار حافظ و شمس اجرا می شود.


ثابت قدم وحید، اسامی اجراهای روز پنجم در تالار گلشن و حافظ را به ترتیب «زندگی در سال صفر» به نویسندگی محمدرضا قاسمی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان و «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی رضا حسینی از مشهد اعلام کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: آثار نمایشی «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند، «این عروسک» به نویسندگی و کارگردانی عزت ا... مهر آوران، «سفر هشتم» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری و «هزار سال و یک روز» به نویسندگی و کارگردانی عباس کریمی آثار  سفارشی است که در بخش ویژه اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه مجلس نقل هم با اجرای عزت الله مهرآوران در بخش جنبی جشنواره اجرا می‌شود، گفت: کارگاه‌های آموزشی بازیگری و نگارش نمایشنامه هم با حضور اساتیدی همچون دکتر قطب الدین صادقی و مهدی نصیری هر روز صبح ساعت ۱۰:۳۰ در هتل نگین بجنورد برگزار می‌شود.


یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، از ۱۵ تا ۲۰ مردادماه جاری در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه این جشنواره چهارشنبه بیستم مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار