چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳  |  Wednesday, 19 February 2025

دیباچه

کد خبر: ۲۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» با بررسی فیلم‌های روی پرده منتشر شد.

به گزارش دیباچه، شماره ۱۶۴ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۴ بخش سینمای ایران، پرونده ای برای عباس کیارستمی، پرورنده یک موضوع (منحنی تغییر شخصیت) و فیلمنامه کامل منتشر شده است.

دیباچه-فیلم نگار


در بخش سینمای ایران گفتگو با دبیر جشنواره فیلم مسقط (دکتر الزدجالی)، درونمایه «رابطه» در فیلمنامه «دختر»، چالش های فیلمنامه «دختر»، گفتگو با مهران کاشانی فیلم نامه نویس «دختر»، ساختار فیلمنامه «بارکد»، بررسی انسجام درونی جهان داستان در فیلمنامه «بارکد»، شخصیت های داستانی در «سه و نیم»، «دونده زمین» از منظر نشانه شناسی به واسطه فرایند معناسازی، پوشش طنز در فیلمنامه «زاپاس» به چاپ رسیده است.

همچنین در بخش پرونده ای برای عباس کیارستمی، نوشتارهایی از: علیرضا تابش، فرهاد توحیدی، جابر قاسمعلی، فرید مصطفوی، رضا مقصودی، مینو فرشچی، مهران کاشانی، حسین مهکام، سعید رحمانی، خسرو دهقان، عزیزالله حاجی مشهدی، شاهپور شهبازی، ژان میشل فرودون، گادفری چشایر، جف اندرو، جانتان رزنبام و رامین بحرانی منتشر شده است.

سه گونه منحنی شخصیت، طراحی منحنی تغییر شخصیت، طراحی دو منحنی تغییر برای یک شخصیت، تفاوت دگرگونی قهرمان در داستان و موقعیت، پرهیز از خطاهای رایج در طراحی منحنی تغییر، پنج منحنی شخصیت ناموفق، عناصر داستان و منحنی تغییر شخصیت، منحنی تغییر شخصیت در مجموعه های تلویزیونی، گونه های شخصیتی و منحنی تحول و ... در بخش پرونده یک موضوع (منحنی تغییر شخصیت) چاپ شده است.

فیلمنامه کامل «هفت» با ترجمه علی افتخاری، به همراه یادداشت مترجم و مطالبی درباره پایان بندی متفاوت فیلمنامه و فیلم «هفت»، پایان باز با رویکردی به جهان ایده های افلاطونی در فیلمنامه «هفت» و گفتگوی جمعی در باره فیلم نامه «هفت» آخرین مطلب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.

ماهنامه «فیلم نگار» در ۱۳۶ صفحه و زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.
برچسب ها: دیباچه ، فیلم نگار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
علی اوجی بازیگر سینما و تلویزیون به دیباچه گفت؛

من هم باید شمشیر خودم را برای دفاع از سینمای اجتماعی زمین بگذارم و فیلم بسازم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با آریا عظیمی نژاد، آهنگساز مطرح کشورمان

استعداد‌های عصر جدید، وضع مالی شان خیلی خوب شده است!

۱۲:۳۳  -  ۲۰ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با فرزین محدث بازیگر فیلم سینمایی «آنتیک»

جسارت، باعث خلاقیت می‌شود / کاراکتری که من آن را ایفا کردم، شخصیت خاص و عجیب و غریبی دارد!

۱۱:۳۶  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد افشار، کارگردان سریال گاندو

هیچ مشکلی با حسن روحانی ندارم، آنچه گفتم واقعیت تاریخ بود!

۱۹:۳۱  -  ۱۹ بهمن ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

امیدوارم ژانر اجتماعی دوباره احیا شود / دغدغه من بیان موضوعات تنهایی و عشق است!

۱۲:۰۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد یحیوی

خودم را در تئاتر پالایش میکنم / جنجال حاکم بر سینما، ما را از موضوع فرهنگ و هنر دور کرده است !

۲۱:۱۷  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با پژمان بازغی

انگارخیلی از سبک‌های سینمایی در ایران منسوخ شده است / خاطره بازی با فیلم های سال های دور جشنواره

۱۸:۰۲  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
مجید مظفری بازیگر پرآوازه سینمای ایران به دیباچه گفت؛

نزدیک به یک سال، مو و ریش هایم را نزدم و ۱۲ کیلو چاق شدم!

۰۹:۰۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
غزل شاکری بازیگر فیلم سینمایی « رها » به دیباچه گفت؛

این اطمینان برای من حاصل شد که «رها» از یک خطی نمی‌تواند پایین‌تر باشد!

۱۸:۳۰  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با صمد طاهری، نویسنده مجموعه داستان کوتاه «آن پریزاد سبزگوش»

تا سوژه‌ای به عواطف من چنگ نزند، سراغ نوشتن آن نمی‌روم/ به روند داستان‌نویسی در ایران خوشبین هستم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
شهاب حسینی به دیباچه گفت؛

«رها» با یک سوم هزینه های مرسوم تولید شده است !

۱۸:۱۳  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با ارسطو خوش رزم، بازیگر سینما و تلویزیون

توجه به لهجه مازندرانی در سریال پایتخت، کار را برای بازی من در «بازی خونی» سخت و وحشتناک کرد!

۱۲:۱۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳