چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 08 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری درچهارمین روز اجلاس مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای سیار می تواند به توسعه و رونق صنعت سینما در سراسر کشور کمک کند.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی سازمان سینمایی ، سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در مورد سینمای سیار شرح داد: همان طور که آقای ایوبی گفتند، این دستگاه در ابتدا از کشور چین خریداری شد و به صورت مهندسی معکوس در کشور ما بازسازی و به بهره‌وری بهتری رسید. 100 دستگاه از این یونیت‌ها آماده شده که در ماه‌های آینده در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. سرورهای مرکزی این یونیت‌ها که با عنوان سلام سینما و سینمای سیار راه‌اندازی شده است در مرکز رسانه‌های تصویری قرار دارد و تمامی این دستگاه‌ها به صورت یکپارچه و از طریق اینترنت به سرور مرکزی متصل هستند.

دیباچه-ابطحی


وی افزود: برای هر کدام از این یونیت‌ها حافظه‌ای در نظر گرفته شده است که 50 گیگابایت است و با فرمانی که از مرکز داده می‌شود می‌تواند 100 فیلم را ذخیره کند. برنامه‌ای بر روی این یونیت‌ها نصب شده که فیلم‌های قدیمی پاک و فیلم‌های جدید جایگزین آنها می‌شود.

ابطحی ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته پرده‌های سینمایی که برای استفاده از سینمای سیار در شهرها نصب می‌شوند ثابت بمانند و فقط دستگاه‌ها را جابه‌جا کنیم. ثابت ماندن پرده‌های نمایش هزینه کمتری خواهد داشت زیرا این پرده‌ها اگر جمع‌آوری شوند از بین خواهند رفت.

وی همچنین گفت: سعی شده است که از طریق فضای مجازی به مخاطبانمان در شهرهای دورافتاده اطلاع‌رسانی کنیم که در چه ساعتی در شهر آنها فیلم‌ها به نمایش در می‌آیند. پیشنهاد شده است که بر روی این دستگاه‌ها دوربینی نصب شود که بدانیم چه تعداد در سالن حضور داشته و فیلم‌ها را دیده‌اند و استقبال مخاطبان چگونه بوده است.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری اظهار کرد: یکی دیگر از کارآیی‌های این دستگاه تنظیمات محلی و محیطی برای تبلیغات است که بتوانیم در هر شهر پخش فیلم‌های تبلیغاتی پیش از نمایش فیلم‌ها را نیز داشته باشیم.

وی افزود: قابلیت دیگر این یونیت این است که می‌تواند این فیلم‌ها را به چند زبان مختلف زیرنویس و ترجمه کند که در برخی از استان‌هایی که مردم با زبان‌های دیگری سخن می‌گویند بتوانند فیلم‌ها را با زیرنویس یا ترجمه به زبان محلی خودشان ببینند.

ابطحی تصریح کرد: قطعا این دستگاه موجب توسعه سینما در شهرهای مختلف خواهد شد. این دستگاه در سال اقتصاد مقاومتی می‌تواند الگوی خوبی باشد که توسط مهندسان کشورمان ساخته شده است.

وی در پایان گفت: در آینده‌ای نزدیک با مسئولین فرهنگی کشورهای اسلامی جلسه‌ای خواهیم داشت که این دستگاه را به انها نیز معرفی کنیم و امیدواریم که بتوانیم این امکان جدید را در اختیار آنها نیز قرار دهیم. در داخل کشور نیز موسسه رسانه‌های تصویری با شرکت‌های پخش فیلم و بخش خصوصی وارد مذاکره شده است تا ببینیم تا چه حد می‌توانیم در گسترش این دستگاه موثر باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳