پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
دیباچه: هنر و اتفاقاتی از جنس آن هر هفته در مراکز مختلف فرهنگی و هنری شهر رویدادهای تازه ای را رقم می زنند.

به گزارش دیباچه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم روزهای تازه، هفته ای جدید و اتفاقاتی نو در راه است و گالری ها و نگارخانه ها نیز با برپایی نمایشگاه های گوناگون از طریق هنر اتفاقات تازه ای را رقم می زنند.

خانه هنرمندان، خانه همیشگی هنر در دو گالری خود به استقبال مردم می رود. در نگارخانه بهار و استاد نامی این مجموعه نمایشگاه گروهی تصویرسازی برپا می شود که در خصوص آن نوشته شده: این نمایشگاه که توسط گروه دیوار سفید و با همکاری انجمن تصویرگران برگزار می‎شود نزدیک به 110 اثر از 46 هنرمند جوان از تهران و شهرستان‎های دیگر شامل الهه بهین، افشین روشن‎بخت، امیر مفتون، ایلگار رحیمی، تهمینه خواجوی، ثنا حبیبی‎راد، حامد زاهد (طراح پوستر نمایشگاه)، حدیثه قربان، حسن موسوی، حمیده خسرویان، حمیده محبی، راحله برخورداری، رضا مکتبی، رضا میرشجاعی، زهرا رسولی، زهرا کیقبادی، زهره پرهیزکاری، سحر حقگو، سمانه صلواتی، سمائه شریفی، سمیه زارعی، سولماز جهانگیر، شیرین شیخی، عاطفه فتوحی، فاطمه خسرویان، فاطمه محمدی، فریبا بروفر، گلبرگ کیانی، محبوبه یزدانی، محدثه علیزاده، محمدرضا محمدی‎آذر، مرضیه قوام‎زاده، مریم طهماسبی، غزاله مرصوصی، مریم محمودی‎مقدم، مهسا هدایتی، مهشید راقمی، ندا عظیمی، نرجس محمدی، نسیم بهاری، نسیم خواجوی، نسیم نوروزی، نگین حسین‎زاده، نوشین صفاخو، نیلوفر برومند و هاله قربانی را به نمایش می‎گذارد.

دیباچه-گالرید


حمیدۀ محبی یکی از اعضای دیوار سفید در مورد نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف فروش آثار تصویرگری برپا می‎شود و در آن بین 2 تا 3 اثر از هر هنرمند وجود دارد. با برگزاری اینگونه نمایشگاه‎ها امیدواریم فضای تصویرسازی از تمرکز بر نشر و کتاب خارج شده و به فضاهای دیگر مانند فضای دکوراتیو و تزئینی نیز وارد شود و زمینه‎های فعالیت تصویرگران گسترش یابد.

وی همچنین در مورد ابعاد و قیمت آثار گفت: در این نمایشگاه سعی کردیم قیمت آثار بالا نباشد بنابراین ابعاد آثار نسبتاً کوچک هستند و حداکثر قیمت‎ها نیز 500 هزار تومان خواهدبود.

دیوار سفید خانه، تا 15 مرداد از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

گالری شکوه

گالری شکوه از جمعه یک مرداد نمایشگاهی با عنوان "رنگ و خیال" را برگزار می کند.

قالب آثار موجود در این مجموعه نقاشی است که کارهای مرضیه ضیائیان را شامل می شود. برای بازدید از این نمایشگاه تا 12 مرداد فرصت دارید.

 

گالری 26

جایی که گل‌ها هوا را مطبوع می‌کنند گالری 26 نمایشگاهی از آثار فتانه فروغی را برپا می کند.

در این نمایشگاه که با عنوان "جایی که گل‌ها هوا را مطبوع می‌کنند" برگزار می شوند،آثاری از هنرمند مذکور در قالب نقاشی به نمایش در میاید که تا 13 مرداد قابل بازدید است.

 

گالری زرنا

آثار نقاشی و چیدمانی از 12 هنرمند در گالری زرنا از 1 مرداد به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه که با عنوان "از درون من" برپا می شود تا 7 مرداد پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

محسوس استمراری

این عنوان نمایشگاهی است که در گالری زیرزمین دستان برپا می شود. در نمایشگاه مذکور آثاری در قالب نقاشی_چاپ دستی از راشین قربی تا 7 مرداد به نمایش در می آید.

 

گالری طراحان آزاد

نمایشگاهی در قالب عکس و با عنوان مکان عمومی از دو هنرمند در گالری طراحان آزاد برگزار می شود.

راجع به این نمایشگاه اینطور توضیح داده شده: نمایشگاه عکس مکان‌عمومى، مجموعه مشترک مرتضى نیک‌نهاد و بهنام ذاکرى، یکم مردادماه در گالرى طراحان آزاد تهران گشایش می‌یابد.

در بخشى از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «جاندارانى که بر روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند، از هرگونه و دسته‌ای که باشند، عموماً دارای عواطف و احساساتِ مشترکى هستند که نسبتِ تنگاتنگى با اندازه‌ی مغز و چگونگى زیست‌شان دارد. نوعِ زیستِ هر جانوری، بر شکل ابرازِ احساس، عشق‌ورزی، کینه‌توزی، خشونت، محبت و ارتباط آن با جهان پیرامونش تأثیر مستقیمى دارد.»

نیک‌نهاد در خصوص مراحل شکل‌گیری و تولید این مجموعه می‌گوید: «مجموعه‌ی مکان عمومى محصول ایده‌ی مشترکى بود که تولید آن را به همراه بهنام ذاکری در پاییز سال ٩٣ آغاز کردیم و در زمستان ٩۴ به اتمام رساندیم و پس‌ازآن به گالرى طراحان آزاد ارائه و مقرر شد که این مجموعه به مدت یک هفته در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.»

بهنام ذاکری درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: «ثبت عکس‌های این مجموعه را عبدالحسین رضوانی انجام داده است و تعدادی از بازیگران تئاتر و علاقه‌مندان در این مجموعه حضور دارند.»

گشایش: جمعه، یکم مردادماه ۱٣٩۵، ساعت ١۶

نمایشگاه تا ششم مرداد هرروز از ساعت ١۶ تا ٢٠ ادامه دارد.

 

فرهنگسرای ارسباران

گالری هنر سه واقع در فرهنگسرای ارسباران از 3 مرداد میزبان یک نمایشگاه گروهی می شود.

این نمایشگاه با عنوان نقاشی پرنده برگزار می شود و در آن 7 هنرمند با آثارشان تا 13 مرداد حضور دارند.

 

گالری نگر

نمایشگاه گروهی با عنوان اتاق بیرونی از فاطمه شکوری از 1 تا 7 مرداد در گالری نگر برگزار می شود.

شکوری درباره این مجموعه نوشته است: این مجموعه به طویل ترین و پر هیاهو ترین و شاید حیاتی ترین اتاق های شهرمان می پردازد.

اتاق هایی که میعاد گاه صبحگاه و شامگاه میلیون ها شهر وند هستند ، شهروندانی که اغلب بی تفاوت به این اتاق پهناور ، هر یک در پی مقصدی خود را به رود های خروشان روزمرگی می سپارند.

اتاقی که گرچه سقفی جز پهنای آسمان ندارد ، اما هستند کسانی که جز آن سرپناه دیگری نمی شناسند.

 

نگارخانه مهروا

گالری مهروا نمایشگاهی در قالب نقاشی-حجم را از سوگل جواهری برپا می کند.

نمایش آثار نقاشی و حجم سوگل جواهری ، از اول مردادماه به مدت ده روز در گالری مذکور برگزار می شود.

در بیانیه نمایشگاه آمده :

در حقیقت، حقیقتی وجود ندارد. همان‌طور که می‌دانیم، انسان از کلِ توانایی مغز خود استفاده نمی‌کند، بنابراین قادر به درک کامل حقیقتِ هستی نمی‌باشد‌. ما در دنیایی از توهم زندگی می‌کنیم. انسان و هر یک دیگر از موجودات بر اساس مغز، حواس و قدرت بینایی خاص خود، شناختی از دنیا دارد و دنیا را به شکلی می‌بیند و آن‌چه را که می‌بیند و درک می‌کند واقعیت می‌پندارد‌. اما آیا اصلا واقعیتی(ثابت) وجود دارد؟ واقعیت در حقیقت به چه شکل است؟ آیا ما همانند مُثُل افلاطون فقط سایه‌هایی از حقیقت هستیم؟ در این نقاشی‌ها سعی در نشان‌دادنِ حقیقتِ هستی و طبیعت (جهان پنهان) شده است. دنیایی در حال دگردیسی و سیلان، ولی در عین حال جبری و محدود. پر از زیبایی و شادی ولی در عین حال مملو از ترس و سیاهی. تمامی موجودات و کاینات همان قدر که به زیبایی و کمال و تعادلِ هم کمک می‌کنند، همدیگر را تحت فشار هم قرار می‌دهند. و چه بسا که به حق بهترین و زیباترین توصیف از حقیقت و گوهرِ هستی را شاعر گران‌قدر ایرانی حافظ شیرازی سروده است.

این نمایشگاه تا 11برقرار است.

 

گالری احسان

مرجان یزدیان با آثارش از 1 تا 6 مرداد به گالری احسان می آید. در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی و با تکنیک ناتورالیسم انتزاعی وجود دارد.

در کنار این ها گالری سایه، گلستان، دنا، آوا، فرهنگسرای نیاوران و موارد دیگر نیز با برنامه های دیگری به پذیرای بازدیدکنندگان هستند.
برچسب ها: گالری ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲