چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۰۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
دیباچه: پریسا عشقی گفت: فیلم مستند «جهیزیه» را با همین موضوع خواهم ساخت موضوعی که نه تنها مربوط به زن‌ها بلکه مربوط به بستر جامعه‌ای است که در آن زیست می‌کنیم.



به گزارش دیباچه به نقل از فارس، پریسا عشقی کارگردان فیلم مستند «کار در واگن»‌ که در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت حضور داشت، درباره جدیدترین ساخته خود گفت:‌به تازگی در حال تحقیق روی مستند جدیدم و موضوع آن هستم همانطور که می‌دانید بخش اصلی و پایه یک فیلم مستند تحقیقاتی است که در ارتباط با موضوع و سوژه مورد نظرش انجام می‌شود. با توجه به اینکه جشنوراه سینما حقیقت را در این دوره نیز پیش رو داریم باید بگویم هیچ عجله‌ای برای حضور در این جشنواره ندارم.حقیقتش این است که دیگر به شدت قبل تمایلی به حضور در جشنواره سینما حقیقت ندارم که دلایل متعددی دارد.

دیباچه-پریسا عشقی


وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه امیدوارم در ادامه برگزاری جشنواره سینما حقیقت اصلاحاتی در نوع شکل‌‌گیری و برگزاری آن صورت بگیرد،‌ گفت: غیر از این پروژه‌ای که در دست گرفتم و در بخش تحقیقات آن به سر می‌برم فیلم آماده دیگری نیز ندارم نام این فیلم مستندم «جهیزیه» است. موضوعی که در ظاهر مربوط به زن‌ها می‌شود اما به نظرم این موضوع در ارتباط با جامعه ما و فرهنگی است که در آن زیست می‌کنیم.

او همچنین اظهار کرد: سوژه اصلی‌ام در مستند «جهیزیه» افراد و خانواده‌هایی هستند که به شکل‌های گوناگون با این موضوع برخورد داشته‌اند اما به هر حال راضی کردن همه آنها برای صحبت کردن در مقابل دوربین کار آسانی نیست و باید زمان خاص خود را طی کند. در مسیر تحقیقاتم باید به یک فیلمنامه مشخص و مدون برسم که با خیال راحت مستند «جهیزیه»‌ را کلید بزنم. تهیه‌کنندگی این اثر نیز به عهده خودم است.

عشقی در پایان در ادامه گله‌مندی‌هایی که نسبت به برگزاری جشنواره سینما حقیقت داشت، گفت:‌ سانس‌هایی که برای برخی فیلم‌ها در این جشنواره در نظر گرفته می‌شود،‌مناسب نیست و در حقشان اجحاف می‌شود، جلسه نقد و بررسی که به نظر من بیشتر یک جلسه پرسش و پاسخ است،‌برای تمام فیلم‌ها برگزار نمی‌شود و می‌گویند که به صورت اتفاقی چند فیلم را انتخاب می‌کنیم که شخصاً بعید می‌دانم اینطور باشد. به نظرم در این جشنواره به صورت تبعیض‌آمیز با فیلم‌ها برخورد می‌شود. از اکران فیلم‌ام در جشنواره سینما حقیقت خاطره خوبی ندارم و هیچ وقت آن را فراموش نخواهم کرد که تصویر و صدای نامناسبی داشتم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار