جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
ترم جدید آموزش دوره‌های آزاد زبان فارسی در دو سطح مقدماتی و متوسطه با حضور دانشجویان، اساتید، فرهیختگان بلغاری با سخنرانی محمدعلی کیانی - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صوفیه پایتخت بلغارستان - در محل این رایزنی برگزار شد.

دیباچه :

کیانی در آغاز ترم جدید آموزش دوره‌های آزاد زبان فارسی در دو سطح مقدماتی و متوسطه، بر لزوم تعامل فعال با روش‌های آسان فارسی‌آموزی تأکید کرد.

او در آغاز برگزاری این دوره با تأکید بر این‌که زبان فارسی در مقام زبان علم است، گفت: گسترش زبان فارسی از اقدامات و برنامه‌های مهم این رایزنی فرهنگی است.

رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان بر لزوم توسعه زبان فارسی به‌عنوان یکی از زبان‌های علمی در سطح جهان تأکید و اظهار کرد: استفاده ازروش‌های آسان فارسی‌آموزی از جمله راهکارها و اقدامات مهم در گسترش این زبان علمی است.

وی به اهمیت راهبری گسترش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: این اهمیت را می‌توان از فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی به وضوح دریافت. به اعتقاد معظم له «زبان‌ فارسی‌، زبانی‌ فاخر، زیبا، رسا و پرظرفیت‌ است‌ و محموله بسیار عظیمی‌ از گنجینه‌ معارف‌بشری‌ و میراث‌ ذهنیات‌ و عقلیات‌ بشری‌ را با خود به‌ همراه‌ دارد. بنابراین‌ فارسی‌زبانان‌ و علاقه‌مندان‌ و دوستداران‌ این‌ زبان‌ در سراسر جهان‌ و صاحبان‌ذوق‌ و اندیشه‌ باید با جدیت‌ کامل‌ و اهتمام‌ فراوان‌، تلاش‌ مضاعفی‌ را برای‌اعتلای‌ زبان‌ فارسی‌ به‌ عمل‌ آورند.»

رایزن فرهنگی ایران همچنین بر لزوم ترویج واژه‌های علمی زبان فارسی در کتاب‌های آموزشی و درسی فارسی‌آموزان تأکید کرد.

دیباچه - بلغارستان

ایسنا نوشت این دوره آموزشی چهارماه است و روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه از سوی اساتید ایرانی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان تدریس می‌شود.

تلاش در راستای معرفی ایران امروز، بویژه تبیین مبانی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام ایران، امضای توافق‌نامه‌های همکاری مشترک با مراکز دولتی، دینی، علمی، فرهنگی و هنری بلغارستان، برپایی همایش‌های علمی و کنفرانس‌های بین‌المللی، انجام تحقیقات و پژوهش‌های فرهنگی و علمی، برگزاری هفته‌های فرهنگی و هفته‌های فیلم و هفته‌های ادبیات ایران و هفته زن در شهرهای مختلف بلغارستان، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی و دیگر دانشگاه‌های بلغارستان، اعزام دانشجو و استاد به ایران برای شرکت در دوره‌های دانش‌افزایی، چاپ و انتشار کتب به زبان بلغاری در معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر ایران و مراسم مذهبی در ایام ماه رمضان و ماه محرم، زمینه‌های فعالیتی این رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان را تشکیل می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳