سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۵

دیباچه: مدرسه تئاتر پنجمین جشنواره تئاتر شهر با پیوستن حمید رضا نعیمی و فرهاد تجویدی دو کارگاه نمایشنامه نویسی و بازیگری برگزار می کند.


به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاتر شهر ، مدرسه تئاتر که از سال گذشته کار خود را در قالب جشنواره تئاتر شهر و با هدف آموزش هنرجویان و هنرمندان جوان تئاتر در زمینه های مختلف هنر تئاتر آغاز کرده است در دور دوم برگزاری خود کارگاه آموزشی بازیگری و نمایشنامه نویسی با حضور دو مدرس تئاتر را برگزار می کند.


دیباچه-تئاتر شهر


حمید رضا نعیمی نویسنده ، کارگردان و بازیگر شناخته شده کشور که آثار ماندگاری را در زمینه نمایشنامه دارد در این مدرسه فنون نمایشنامه نویسی را آموزش خواهد داد.


فرهاد تجویدی بازیگر و کارگردان تئاتر نیز که چندین دوره متوالی به عنوان کارگردان با این جشنواره همراهی کرده و با حضور هنرجویان جوان بازگری آثار قابل توجهی را روی صحنه برده است این بار با پیوستن به مدرسه تئاتر شیوه بازیگری خود را در اختیار هنرجویان و علاقه مندان بازیگری قرار می دهد.


تا کنون مدرسه تئاتر ثبت نام دو کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور محمد چرمشیر و تئاتر برای کودک و نوجوان را با حضور مریم کاظمی را آغاز کرده که به زودی جدول زمانبندی هر کارگاه اعلام می شود.


علاقه مندان به ثبت نام در این دوره های آموزشی می توانند با دبیرخانه جشنواره به آدرس بلوار کشاورز ، نبش خیابان دائمی ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، طبقه 9 و شماره تلفن های ۸۸۹۸۱۶۷۵_۹۶۶۵۳۵۴۵ تماس بگیرند.


همچنین بخش عکس پنجمین جشنواره تئاتر شهر در طرح خلاقانه ای با عنوان «مسابقه عکاسی 10 استاد» عکاسان تئاتر را به چالشی از آموزش و خلق اثر هنری دعوت کرده که تا کنون با استقبال قابل توجه هنرمندان و هنرجویان این رشته همراه شده است.


این بخش که با مدیریت رضا موسوی برگزار می شود بنا دارد از نگاه عکاسان نوگرای تئاتر ، تجربه این هنرمندان و نگاه حرفه ای به این حوزه بهره بگیرد.


بخش مسابقه 10 استاد به طورت مسابقه عکاس یاز نمایش های صحنه ای و خیابانی جشنواره پنجم تئاتر شهر برنامه ریزی شده و در آن عکاسان حرفه ای که سابقه آموزش داشته اند به عنوان استاد و هدایت کننده گروه های چهار نفره شرکت کنندگان را همراهی خواهند کرد.


هر تیم به صورت رالي در روزهاي جشنواره عکاسي کرده و هر گروه هر شب و بعد از عکاسي روزانه از نمايش هاي جشنواره در فضاي کارگاهي حاضر شده و بعد از مدت زمان لازم براي انتخاب و ويرايش ، عکسهاي منتخب خود را جهت امتیاز گیري به بخش داوري تحويل ميدهند . کلیه عکسهاي گروه هاي دهگانه پس از کد گذاري، توسط داوران امتیازدهي و اين امتیازات در پرونده کاري گروه ها ذخیره و به امتیازات روزهاي ديگر افزوده ميشود.


حضور کلیه عکاسان حرفهاي و غیرحرفهاي کشور در مسابقه آزاد است. عکاسان علاقه مند می توانند با مراجعه به دبیرخانه و تکمیل و ارسال فرم مخصوص از طريق ايمیل به آدرس com.gmail@phototheater.c.t.f  در این مسابقه بزرگ عکاسی ثبت نام کنند.مطالعه دقیق فراخوان برای این بخش الزامی است.


لازم به ذکر است دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر شهر با توجه به اهداف جشنواره مبنی بر حمایت از گروه های فعال فرهنگسرا ها و کانون های تئاتر 12 اثر را با نظر شورای انتخاب به مرحله بازبینی جشنواره معرفی کرد.


در این فهرست 10 نمایش صحنه ای به شرح زیر اعلام شده اند:


"اسماعیل" نوشته سید رضا خاتمی و کارگردانی هما شیرازی


"پاداش جنگ" نوشته سام نامی و کارگردانی کتایون کارایی


"غم فراق" نوشته و کارگردانی حامد ادوای


"سکوت با طعم اکالیپتوس" نوشته و کارگردانی محمد قاسمی


"مرگ آسید کاظم" نوشته احسان بدخشان و کارگردانی محمد محقق منتظری


"ماه منظر" نوشته امیر دژاکام و کارگردانی محمد امیری آتشگاه


"تیغ کهنه" نوشته محمد امیر یاراحمدی و کارگردانی کورش حیدری


"صد" نوشته کیمیا کاظمی و کارگردانی پوریا رحیمی سام


"پدر ، دروغ، اعدام" نوشته و کارگردانی علی اولیایی نژاد


"وقف ماهی" نوشته و کارگردانی سهیل قناعتی


 


در بخش خیابانی نیز دو نمایش زیر برای حضور در مرحله بازبینی معرفی شده اند:


"قمر در عقرب" نوشته و کارگردانی محمدحسین یکتا عربانی


"شاهزاده کوچولو" نوشته و کارگردانی آرمین ریاضی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار