جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۶۱۱
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه: سیزدهمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» مرکز موسیقی حوزه هنری در حالی برگزار می شود که این بار هنرمندانی از کشورهای دیگر در این برنامه حضور پیدا می کنند.



به گزارش دیباچه به نقل از برنا، سیزدهمین ویژه برنامه «شب‌ آواز ایرانی» شنبه ۲۶ تیر در حالی  با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی برگزار می‌شود و هنرمندانی از سایر کشورها نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

در سری جدید «شب آواز ایرانی» در هر برنامه، همانند گذشته شش گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیات داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود.

دیباچه-شب آواز ایرانی


در سیزدهمین «شب ‌آواز ایرانی» مهران زمانی یکتا به همراه وحید سلیمان نژاد نوازنده کمانچه یکی از گروه‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه آواز سه گاه با استفاده از شعرهایی از صبوری قمی می پردازد.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اجرای شعیث لشکر بلوکی اشاره کرد. شعیث لشکر بلوکی مبانی موسیقی را نزد محمود ملاح و ردیف دوامی را نزد استاد کاظمی فراگرفته  و آموخته های خود را نزد اساتیدی چون مظفر شفیعی و استاد صدیق تعریف تکمیل کرد. وی در این برنامه به همراه شهاب طالقانی نوازنده تار به اجرای مرکب خوانی در مایه  راست‌پنجگاه و اصفهان با اشعاری از حسین منزوی خواهد پرداخت.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز از کشورهای دیگر اجرا خواهند داشت.

سیزدهمین «شب آواز ایرانی» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  ۲۶ تیرماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار