شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
معاون هنری وزارت ارشاد گفت: موضوع بازسازی مجموعه تئاتر شهر برای ما هم با توجه به زمان کمی به آغاز جشنواره تئاتر فجر داریم، نگران کننده شده است.

دیباچه گزارش می دهد :

مرادخانی در خصوص وضعیت کنونی تئاتر شهر و روند بازسازی آن گفت: موضوع بازسازی مجموعه تئاتر شهر برای ما هم با توجه به زمان کمی به آغاز جشنواره تئاتر فجر داریم، نگران کننده شده است. ما به عنوان بهره بردار این مجموعه علاقه مندیم تا این فضای ارزشمند فرهنگی نیز هرچه زودتر به طور کامل در اختیار ما قرار گیرد. اما مشکل ما این است که وقتی کار بازسازی این مجموعه شروع شد به دلیل کمبود امکانات بودجه ای و تخصیص آن با موانعی روبه رو شدیم که کار را برای ما سخت کرد. البته که معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد درصدد است که هر چه زودتر منابع مالی این قضیه برای ادامه کار تامین شود و کار تا این حد به درازا نکشد.


مرادخانی ادامه داد : متاسفانه در شرایط فعلی بودجه عمرانی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، بنابراین ماجرای بازسازی تئاتر شهر نیز از این قاعده مستنثا نیست. البته من می دانم آقای کاراندیش طی روزهای گذشته نهایت تلاش خود را انجام داده که این موضوع نیز مرتفع شود اما به هر حال باید به این نکته واقف باشم که کمبود بودجه مانع اصلی روند بازسازی تئاتر شهر است. به هر ترتیب ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم که تا آغاز جشنواره تئاتر فجر دو تالار دیگر را به مجموعه های نمایشی تئاتر شهر اضافه کنیم.


وی به فارس خاطرنشان کرد: انتخاب عنوان« سال تئاتر» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به اعتقاد من ابتکاری از سوی آقای جنتی بود که طرح آن در این مقطع زمانی واقعا لازم بود. همین که تئاتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از ما درباره آن سوالات متعددی شود می تواند فضای خوبی را برای حل مشکلات موجود فراهم کند. به هر حال بنده تا کنون رایزنی هایی را با معاونان رییس جمهور برای حل مشکل بودجه انجام که لاقل بتوانیم در شرایط موجود کار را سریع تر تمام کنیم. چرا که معتقدم تعلل در حوزه بازسازی خسارت بیشتری را به مجموعه هایی چون تئاتر شهر می زند. زیرا با متوقف شدن کار هم هزینه ها بیشتر خواهد شد و هم مشکلات بیشتری برای مجموعه به وجود می آید.


دیباچه - مرادخانی 1


مرادخانی تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته تعدادی ازمهندسان بازسازی مجموعه تئاتر شهر بنده ملاقاتی داشتند و من از آنها خواهش کردم تا در یک جدول زمان بندی مشخص اولا هزینه ها را اعلام کنند و در مرحله بعد به صورت کامل زمان بندی مورد نظر خود را برای بازسازی تئاتر شهر اعلام کنند. بر اساس این جلسه مقرر شده که این جدول زمان بندی شده تا شنبه هفته آینده به من اعلام شود و من بعد از برگزاری جلسه بعدی موضوع نهایی را با رسانه ها در میان می گذارم تا آنها نیز در چند و چون قرار گیرند.


وی در پایان درباره میزان بودجه بازسازی تئاتر شهر نیز گفت: بهتر است برای دقیق بودن مبلغ این سوال را از آقای کاراندیش بپرسید اما من با اینکه نمی توانم به طور دقیق میزان بودجه را اعلام کنم اما فکرمی کنم تا به امروز حدود سه میلیارد تومان هزینه بازسازی مجموعه تئاتر شهر شده که اگربخواهیم ماجرا را ادامه بدهیم تصور می کنیم چیزی حدود دو تا سه میلیارد تومان دیگر برای ادامه کار بودجه لازم داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار