چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
دیباچه:پیکر زنده یاد «ملیحه نیکجومند» از مقابل در خانه پسرش با حضور جمعی از هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد و در طبقه دوم مزار مرحوم ثریا حکمت آرام گرفت.



به گزارش دیباچه به نقل از فارس، صبح امروز پیکر ملیحه نیکجومند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از مقابل درب خانه پسرش با حضور جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

در این مراسم چهره‌هایی نظیر علی دهکردی، مهتاب کرامتی، امیر نوری، بهروز شعیبی، علی مسعودی، کاظم بلوچی، آرش مجیدی، سعید نعمت‌اله، هدایت هاشمی، فرهاد بشارتی، حبیب اسماعیلی، کامران ملکی، پرستو صالحی و حدیثه فولادوند حضور داشتند.

محمد رحمانی پسر کوچک ملیحه نیکجومند، با یادی از مادرش گفت: مادرم 3 فرزند داشت و من فرزند آخر خانواده هستم. او سالهای آخر زندگی‌اش را بنا به خواسته خودش در منطقه‌ای به نام کلاک از توابع استان کرج زندگی می‌کرد و من بنا برحسب وظیفه هفته‌ای چند بار به ایشان سر می‌زدم.

دیباچه- نیکجومند


وی همراه با بغض ادامه داد: من و مادرم 40 سال رفیق هم بودیم و رابطه‌مان فراتر از رابطه مادر و فرزندی بود.

رحمانی در ادامه بیان داشت: حین ضبط سریال آشپزباشی مادرم به دلیل زمین خوردگی مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از آن عمل قلبشان دچار مشکل شد. بعد از جراحی قلب بدنشان به اغلب داروها حساسیت نشان داد و در ادامه به خاطر کهولت سن حافظه خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اتفاق اخیری که برای ملیحه نیکجومند افتاد، گفت: یکشنبه هفته گذشته با مادرم تماسی گرفتم که به منزلشان بروم اما دیدم که تلفن را جواب نمی‌دهند، همانطور که از قبل وعده هفتگی داشتم محیای رفتن به منزلشان شدم و زمانی که رسیدم با حال بد ایشان مواجه شدم. فوراً او را به بیمارستان رساندم و در شرایطی که حال بدی نداشت 3 روز بعد خبر فوت ایشان را به ما اعلام کردند.

دیباچه- نیکجومند


رحمانی با اشاره به طولانی شدن زمان خاکسپاری مادر خود گفت: از همان ابتدا به ما اعلام کردند تا مراسم خاکسپاری را کمی به تعویق بیاندازیم که بتوانند مراحل اداری برای دریافت مجوز و دفن پیکر در قطعه هنرمندان انجام شود و به دلیل تعطیلی‌های آخر هفته گذشته علی‌رغم اصرار فراوان آقای تارخ و اسکندری به ما گفتند که این اتفاق صورت نخواهد گرفت. در نهایت از طریق دفتر آقای قالیباف اقدام کردیم که خوشبختانه طبقه دوم مزار خانم ثریا حکمت را به مادرم اختصاص دادند. همچنین به دلیل تقارن مراسم تشییع مادرم با مراسم تشییع عباس کیارستمی تعداد بسیاری از افراد می‌خواستند ما را از برگزاری مراسم در امروز منصرف کنند اما ما دیگر نمی‌توانستیم بیشتر از این صبر کنیم.

حدود ساعت 9:30 پیکر ملیحه نیکجومند توسط ماشین آمبولانس بهشت‌زهرا به درب منزل پسرش آورده شد و از منزل پسرش که در انتهای کوچه بن‌بستی بود با حضور تعدادی از هنرمندان، علاقمندان و هم‌محلی‌هایش تا خیابان اصلی مشایعت شده و از آنجا به بهشت زهرا و قطعه هنرمندان رهسپار شد.

همچنین مراسم ختمی در روز سه‌شنبه 22 تیر از ساعت 14 الی 15 تیر در مسجد پیامبر اعظم واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از چهارراه شهید قدوسی(قصر)- روبروی پارک اندیشه- ورودی 11 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳