جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
دیباچه: خبرنگار اخبار سیما با بیان اینکه عاشق ساخت مستند از روستاهای محروم و دور افتاده است گفت: رسالت خبرنگاری ام را در رسیدگی و پیگیری مشکلات مردم سرزمینم می دانم و سفر به مناطقی که کمتر دیده می شود و نیاز است که با حضور یک خبرنگار و به تصویرکشیدن درد مردم آنجا باپیگیری مسولین از مشکلاتشان کاسته شود.



به گزارش دیباچه احسان معراجی فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ساخت مستند " آن سوی کوهستان" که دربرگیرنده محرومیت و مشکلات اهالی روستاهایی دور افتاده در جنوب غرب ایران است، گفت: این مستند حدود 10 دقیقه است که از منطقه ای دور افتاده، حدفاصل ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، لرستان و خوزستان گرفته شده و بازگو کننده مشکلات و فقر اهالی چندین روستاست.

دیباچه-معراجی فر

معراجی فر با اشاره به تلاش شبانه روزی جهادگران بسیجی ابراز داشت: برای گرفتن گزارش آن سوی کوهستان مجبور شدیم که 14 ساعت با ماشین دنده کمکی دار بیابانگرد، ارتفاعات کوهستانی را به سختی طی کنیم تا به این روستا هابرسیم؛ سختی هایی که شنیدنی نیست و باید در آنجا باشی و از نزدیک ببینی...

خبرنگار اخبارسیما ادامه داد: این روستا ها حتی از ابتدایی ترین امکانات همچون سرویس بهداشتی، برق، جاده، مغازه و ... محروم بودند اما با این حال برای مصاحبه پیش کسانی رفتیم که امکانات پذیرایی از ما نداشتند هرچندکه به رسم مهمان نوازی و خونگرمی شان، بزغاله ای را سربریدند تا از ما پذیرایی کنند گرچه از این کارشان شرمنده شدیم و در طول دو روز اقامتمان در این منطقه، تلاش کردیم که در خوردن صبحانه، نهارو شام تاحدامکان صرفه جویی کنیم و چون آنجا هیچ مغازه یا محل تهیه موادغذایی نداشت کارمان سخت شده بود.

معراجی فر با بیان اینکه تعداد زیادی از ساکنان این روستا ها جزو سادات هستند که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بودند به مشهد مقدس بروند، گفت: خوشبختانه پس از پخش این گزارش از تلویزیون، تعدادی از سادات این روستا با کمک مسئولین و خیران توانستند به زیارت امام رضا بروند.

خبرنگار اخبارسیما افزود: تا به امروز سوژه های مختلفی را در رسانه ملی به مرحله پخش رسانده ام اما

قشنگ ترین سوژه های خبری ام، گرفتن گزارش از مناطق محروم بوده است و خوشحالم که باعث شده ام درد این مردم بازگو شود و برای رفع این مشکلات، چاره ای بیندیشند.

احسان معراجی فر در پایان درباره تاثیرگذاری گزارشش از این روستاهای محروم گفت: پس از پخش مستند آن سوی کوهستان از تلویزیون، مسئولین همت گذاردند و در جهت رفع مشکلات اهالی این روستا ها اقداماتی اندیشیدند و نوروز امسال هم کاروان گروه های جهادی و بسیجی راهی منطقه شدند تا یار و مددکار مردم شریف آنجا باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار