جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
انتقاد معاون پیشین حوزه هنری از بی‌توجهی برخی سینماگران به موضوعات مرتبط با انقلاب

دیباچه: سید سعید سیدزاده تهیه کننده و معاون پیشین سینمایی حوزه هنری حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در عرصه هنر را منوط به درک صحیح آن توسط جامعه هنری دانست.



به گزارش دیباچه، سید زاده سیاست‌گذاری هدفمند جشنواره‌ها را در زنده نگه داشتن نگاه انقلابی جامعه، کارساز دانست و عنوان کرد: جشنواره‌های داخلی می‌توانند با ارائه ایدئولوژی مشخص بر اساس قوانین الهی و به دور از دغدغه‌های انسانی که در بطن انقلاب ریشه دوانده است؛ اهداف مد نظر انقلاب اسلامی را حفظ نمایند.


دیباچه-سید سعید سیدزاده


وی با اشاره به تفکر و پشتوانه‌ای که در پس تولیدات سینمایی  دنیا وجود دارد؛ افزود: آن سینمایی ارزشمند و ماندگار می‌ماند که حرفی برای گفتن و تفکری به دنبال خود داشته باشد، در غیر این صورت در زمینه سرگرمی آثاری ساخته می‌شود که تنها عمر ماندگاریشان در ذهن مخاطب محدود به همان چند ساعت نمایش فیلم در سالن سینماست.


تهیه کننده فیلم‌ سینمایی «شب به خیر فرمانده» ضرورت توجه سینمای اندیشه به جای سینمای گیشه و تجاری را مقوله ای الزامی در دستور کار مدیران فرهنگی دانست.


وی ضمن اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و بیان دغدغه‌های ایشان در وادی فرهنگ افزود: ما در خصوص وقایع انقلاب و ارزش‌های انقلاب کم گذاشته‌ایم. شاید دلیل آن، همان نفوذ فرهنگی باشد که رهبری به آن اشاره کرده‌اند، شاید ما فراموش کرده‌ایم که برای چه آرمان‌ها و خواسته‌هایی انقلاب کرده‌ایم.


سید زاده با بیان تاسف از بی‌توجهی برخی سینماگران به باید‌ها و نبایدهای انقلاب اسلامی ادامه داد: سینمای ما در مقابل آنچه که در طول برپایی انقلاب اسلامی پیش آمد، همچنان کم کار و کم فعالیت است.


تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» با توجه به نقش جشنواره‌های خارجی به عنوان راهبر و هدایت‌گر برخی فیلمسازان داخلی بیان کرد: متاسفانه برخی همکاران سینمایی ما در راستای مطالبات جشنواره‌های غربی  فعالیت بسیاری دارند و در مقابل مطالبات انقلاب اسلامی نسبت به سینما کم توجه‌اند.


وی درک ارزش‌های انقلاب و همچنین دفاع مقدس توسط هنرمند و سینماگر در خلق آثار در خور توجه و جریان ساز را ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین مرحله در مقابله با تهدید اندیشه ها و سیرت حضرت امام(ره) دانست و افزود: سینمای ما احتیاج به اتاق فکرهایی دارد که در آن بیاندیشند که چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم  و این پرسش‌ها باید به دور از مسائل جناحی، ریالی و حزبی بررسی شود.


سید زاده همچنین خاطر نشان کرد: جشنواره‌های داخلی مانند جشنواره فیلم مقاومت  در صورت برخورداری از یک برنامه مشخص،می‌تواند به حفظ و همچنین نشر مختصات انقلاب اسلامی کمک کند.


این تهیه کننده سینما در انتها تبعیت محض از ولایت را کلید رهایی از ولنگاری فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: همه ما باید برای رستگاری در عرصه فرهنگی و نجات از ولنگاری مد نظر رهبری که به جان هنرمان افتاده است به ریسمان ولایت چنگ بزنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار