جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۷۶۵
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
دیباچه: بازیگر آخرین اثر نمایشی فرهاد نجفی در رابطه با انتقادهای مطرح شده در رابطه با به کار بردن برخی جملات از تفاوت معانی کلمات فارسی در موقعیت های مختلف سخن گفت.

به گزارش دیباچه به نقل از برنا، همایون ارشادی بازیگر سریال "آسپرین" در رابطه با انتقاد مطرح شده به این سریال در خصوص برخی دیالوگ ها در این اثر، اظهار داشت: واژه‌ها یا جملات در زبان فارسی معانی زیاد می‌تواند‌‌ داشته باشد. بنابراین باید در ابتدا ببینیم در چه موقعیتی این جملات به کار رفته است؟ ولی مسئله‌ای که مطرح شده در این رابطه براساس پیش فرض‌هایی  صورت گرفته و نیتی پشت آن  نبوده است.

دیباچه-همایون ارشادی


وی با اعلام اینکه برخی از منتقدان بر این باور هستند که وجود چنین مسائلی ولنگاری فرهنگی به بار می‌آورد، خاطرنشان ساخت: شاید چون بیکار هستیم، ایراد‌های این چنینی می‌گیریم، زیرا از هر اثر نمایشی بنا به همین دلایل می‌توان ایراد گرفت. چنین نظراتی اصلا مورد قبول نیست. ولنگاری فرهنگی با وجود مسائل این چنینی به وجود نمی‌آید و تعاریف گسترده تری دارد، نباید با " آسپرین" برخوردهای این چنینی کرد. تعریف و مصداق‌های ولنگاری فرهنگی مشخص و روشن است.

ارشادی در پاسخ به اینکه " آسپرین" چه شاخص‌های داشت که وی در آن نقش آفرینی کرد، اعلام کرد: ایده نو و نگاه تازه‌ای که در این سریال توسط کارگردان جوان آن وجود داشت، نظر من را به خودش جلب کرد، امیدوارم این سریال پس از "شهرزاد" مورد توجه مخاطبان خودش قرار بگیرد، البته ذکر این نکته ضروری است که قصه و زمانی که " شهرزاد" در شبکه رسانه خانگی توزیع شد، عامل مهمی در کنار دیگر فاکتورهای موفقیت این سریال قلمداد می‌شود، امیدوارم که همچنان موفقیت آن سریال تکرار شود و آسپرین هم با توجه به ژانر معمایی، پلیسی که دارد، مورد توجه مخاطبان خودش قرار بگیرد. زیرا این سریال با نگاه و ساختار جدید ساخته شده تا نگاه مخاطب را همراه خود داشته باشد.

ارشادی با اشاره به اینکه طول و عرض نقش ها برای وی اصلا مطرح نیست، گفت: اصلا به این مسئله فکر نمی‌کنم، هرجا احساس کنم که می‌توانم مثمر ثمر واقع شوم در آنجا حضور خواهم داشت، حتی اگر بازی در فیلم کوتاه و همکاری با جوانان باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳