شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه: جمال شورجه کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» که در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی نوشته شده است، درباره اقدام ویژه این سریال در مرحله پیش تولید توضیح داد: یک اقدام ویژه که پیش از تولید این سریال انجام می شود، تهیه کتابچه ای هنری(آرت بوک) و کتاب جامع تولید است که جزئیات و شرایط مورد نیاز ساخت سریال را قبل از آغاز تولید مشخص کرده و به اصطلاح ماکتی ارائه می کند.

به گزارش دیباچه به نقل از پانا، جمال شورجه کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» با اشاره به دلایل انتخاب این پیامبر به عنوان قهرمان قصه سریال خود بیان کرد: حضرت موسی (ع) از پیامبران اولوالعزم و دین ایشان از ادیان ابراهیمی است. در عین حال همه پیامبران مسلمان یعنی تسلیم امر خداوند هستند. ضمن این که در این مجموعه می خواهیم نگاهی جهانی داشته باشیم. پیامبر قوم یهود توسط آنچه در تورات و قرآن کریم آمده است مشترکات و پیوند زیادی با اسلام دارد.

دیباچه-جمال شورجه


وی همچنین با اشاره به ماکت سازی و مدل سازی این سریال پیش از آغاز تولید خاطرنشان کرد: درباره سریال حضرت موسی (ع) نیز چنین شرایطی فراهم است. متن این سریال تعداد بازیگران اصلی و فرعی، لوکیشن ها و ... را مشخص می کند. همچنین یک اقدام ویژه که پیش از تولید این سریال انجام می شود، تهیه کتابچه ای هنری(آرت بوک) و کتاب جامع تولید است که جزئیات و شرایط مورد نیاز ساخت سریال را قبل از آغاز تولید مشخص کرده و به اصطلاح ماکتی ارائه می کند. این اقدام درباره تمام سریال های بزرگ دنیا انجام می شود و با تعیین شدن دکوپاژ، تعداد بازیگران، جلوه های ویژه و... شرایط ارزیابی  و ضریب خطای بودجه به حداقل و احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب  به حداکثر می رسد.

کارگردان فیلم «سی و سه روز» در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر مسئولیت تهیه این کتابچه ها را آقای شیخ انصاری برعهده گرفته اند و برای اولین است که این روش در تلویزیون اجرا می شود.به نظرم چنانچه موفق باشد که اینطور خواهد بود، می تواند الگویی برای سایر سریال های تاریخی با شرایط تولید سنگین باشد تا برآورد هزینه ها دقیق تر انجام شود و به یکباره از سه یا چهار میلیارد تومان در ابتدای کار به ۲۰ میلیارد یا بیشتر در پایان ساخت نرسد. همچنین این شیوه زمان بندی مشخصی را هم برای همه مراحل اعم از پیش تولید، تولید و تصویربرداری و پس تولید ارائه می کند.

وی درباره لوکیشن های مورد نظر برای ساخت این سریال توضیح داد: احتمالا لوکیشن اصلی مان شهرک دفاع مقدس و فضای طبس است که برای سریال حضرت موسی ساخته خواهد شد. به دلیل تنوع قصه ها ناگزیر هستیم تا نیمی از سریال را در شهرک کنیم. همچنین باید قاعدتا در سوله ای لوکیشن هایی که نیاز است، ساخته شود تا بتوان لوکیشن های داخلی را در آن فیلمبرداری کرد و خارجی ها در شهرک. بخشی دیگر از سریال را در کنار یک دریا ضبط خواهیم کرد.بیابان های کویری مانند دشت های اطراف کرمان هم مورد نیازمان خواهد بود.

شورجه درباره بازیگران این سریال ادامه داد: فعلا برای بازیگر بنا نداریم چهره شناخته شده ای برای ایفای نقش حضرت مسوی (ع) انتخاب کنیم. ضمن این که اساسا شاید این بازیگر ایرانی نباشد. در واقع هنوز به این تصمیم گیری و جمع بندی نرسیده ایم. اما به نظرم لازم است به دلیل برد بین المللی سریال نگاهمان را جهانی تر کنیم و از ظرفیت بازیگران کشورهای عرب مثل مصر یا اروپایی بهره ببریم.

گفتنی است مراحل نگارش فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» چندی پس از پایان پخش سریال یوسف پیامبر توسط زنده یاد فرج الله سلحشور در سال ۸۹ آغاز شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار