شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
دیباچه: مراسم امضای تفاهم‌نامه بین تهیه‌کنندگان سینما و عرضه‌کنندگان وی او دی و موسسه رسانه‌های تصویری صبح امروز برگزار شد.

به گزارش دیباچه به نقل از ایلنا، محمد ابطحی (مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری) طی سخنانی گفت: ما در ایران هر چند با تاخیر فعالیت وی او دی (VOD) را شروع کرده‌ایم اما به دنبال آن هستیم که محتوای ایرانی به دست مخاطب ایرانی برسد و مخاطبان در همه جای دنیا بتوانند آثار ایرانی را تماشا کنند.

وی ادامه داد: موسسه رسانه‌های تصویری به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت دارد که به این مهم بپردازد و در این راه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شورای فضای مجازی هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم. امروز نیز نمایندگان تهیه‌کنندگان سینما و شرکت‌های ارائه کننده وی او دی (VOD) حضور دارند تا تفاهم نامه همکاری امضا شود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که از تکنولوژی روز عقب نمانیم و حتی عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، گفت: دو نفر به نمایندگی از شورای عالی تهیه‌کنندگان دو نفر به نمایندگی از شورای تجمیع‌کنندگان وی او دی (VOD) و نماینده موسسه رسانه‌های تصویری سیاست گذاری‌ها در این حوزه را انجام می‌دهند و تمامی موارد به تصویب این کمیته می‌رسد.

ابطحی با تاکید براینکه اموری همچون قیمت گذاری، بازاریابی و بررسی محتوا در این کمیته صورت می‌گیرد، گفت: قرار است در سیستم وی او دی (VOD) علاوه بر محتوای سینمایی محتوای غیرسینمایی و سایر آثار که دارای مجوز وزارت ارشاد هستند؛ عرضه شود.

دیباچه-حجت الله ایوبی


 رئیس سازمان سینمایی نیز در سخنانی گفت: اگر ما واقعا دل نگران مشکلات فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ولنگاری فرهنگی هستیم؛ راهش این است که به فرهنگ داخلی و محصولات داخلی و فرهنگ مردم اهمیت دهیم زیرا فرهنگ ما یک پشتوانه چند هزار ساله دارد.

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی مردم به محصولات فرهنگی تولید داخل دسترسی پیدا کنند و این دسترسی باید شامل ایرانی‌های خارج از کشور نیز باشد زیرا ما در برابر ایرانیان خارج از کشور و حتی نسل دوم و سوم ایرانی‌ها نیز مسئولیم.

ایوبی با اشاره به اینکه امروز مردم در جلوی سینما‌ها صف می‌کشند؛ گفت: حضور مردم در جلوی سینما‌ها نشانه این است که ماهواره‌ها را خاموش کرده‌اند و از میان هزاران انتخاب تماشای فیلم در سینما را برگزیده‌اند این امر از موفقیت سینما حکایت می‌کند و ما باید موفقیت سینما را موفقیت نظام بدانیم.

رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که سیستم وی او دی (VOD) رقیبی برای صدا و سیما نیست، گفت: ‌تمامی آثاری که از این طریق عرضه می‌شوند باید مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند و این سیستم نه تنها رقیب صداوسیما نیست بلکه یار صداوسیما است زیرا هدف همه ما شکوفایی فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز نگرانی فرهنگی نه تنها در ایران بلکه درهمه جای دنیا وجود دارد و ۸۰ درصد سالن‌های سینمایی اروپا در دست فیلم‌های آمریکایی است و آن‌ها نیز از تهاجم فرهنگی آمریکا نگران هستند.

ایوبی با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات فرهنگی دست در دست یکدیگر بدهیم، گفت: اینکه مشکلات را گردن یکدیگر بیندازیم و از خودمان سلب مسئولیت کنیم درست نیست و مشکلی را حل نمی‌کند. بودجه وزارت ارشاد یک هفتم بودجه فرهنگی کل کشور است و بخش زیادی از بودجه در اختیار دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر است اما ما حاضریم پنج هفتم مسئولیت بپذیریم.

رئیس سازمان سینمایی بر غنای فرهنگ ایرانی تاکید کرد و افزود: جهان غرب مصرف‌کننده کالای فرهنگ ایرانی و عاشق آثاری همچون مثنوی معنوی بوستان و گلستان و آثار دیگر است و این آثار امروزدر دست ماست و قطعا اگر ما این آثار به زبان تصویر دربیاوریم استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود.

وی با تشکر از اهالی سینما که حاضر نیستند به هیچ عنوان آرامش سینما را به هم بزنند، گفت: باید از سینماگران تشکر کنم که با هوشمندی وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شوند و با درایت آرامش درونی سینما را حفظ می‌کنند.

علیرضا داودنژاد کارگردان سینما که به نمنایندگی از شورای عالی تهیه‌کنندگان در جلسه حاضر شده بود، گفت: امروز همه ما از دورن قاب شیشه‌ای باهم ارتباط داریم گاهی این قاب تلویزیون، سینما و یا موبایل است اما آنچه مهم این است که این قاب جهان ما را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: امروز فناوری دیجیتال ساختار قدرت را تغییرداده و ساختارهای سنتی قدرت دیگر جوابگو نیست و در جهان امروز کسی قدرتمند است و قدرت‌ها را جمع می‌کند که کلیک‌خور بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در فضای دیجیتال و مجازی کسی موفق است که محصولی عرضه کند که جذاب و اثرگذار باشد و ارائه محصول جذاب و کلیک‌خور نیاز به دانایی سینمایی دارد و باید به آن توجه کرد.

کارگردان فیلم روغن مار گفت: متاسفانه منظومه هنری و رسانه‌ای ما در مقابل رقبای جهانی قافیه را باخته است و امروز رسانه‌های دیگر اعم از ماهواره‌ها شبکه‌های قاچاق و سایر رسانه‌ها محصولات ما را می‌برند.

وی ادامه داد: باید این سوال را بپرسیم که با وجود آنکه صنعت سینمای کشور نیروی خلاق و بادانش دارد و محصولات خوبی تولید می‌کند و مردم نیز به این محصولات علاقه دارند پس چرا تعداد مخاطبان ما در اختیار تولیدکنندگان محصولات داخلی نیستند و میزان استقبال مخاطبان داخلی نسبت به کشورهای دیگر کمتر است.

کارگردان فیلم مرهم با ا شاره به اینکه صنعت سینمای ایران در مقایسه با سایر صنعت‌ها همچون خودروسازی بسیار پیشرفته‌تر است، گفت: تولیدات سینمای ایران از بالا‌ترین استانداردهای روز جهانی برخوردارند و باید به این صنعت بسیار توجه شود باید نهضت تولید محتوا در کشور راه‌اندازی شود و امروز که وی او دی (VOD) آغاز به کار می‌کند ایرانیان بتوانند از محصولات استفاده کنند.

عالم دیده یکی از مدیران یکی از شرکت‌های ارائه کننده وی او دی (VOD) گفت: محتوای ایرانی مخاطب بالایی دارد اما شبکه‌های توزیع و تجمیع در دست عرضه‌کنندگان نبوده است اما از امروز می‌توانیم با سیستم وی او دی (VOD) شرایط را تغییر دهیم و در سراسر دنیا اثرگذار باشیم.

لهراسبی‌نژاد یکی دیگر از مدیران شرکت‌های ارائه کننده وی او دی (VOD) گفت: با این سیستم فرهنگ و فناوری باهم متصل می‌شوند. فضای مجازی یک فضای مرز است و اگر ما حضور نداشته باشیم این فضا توسط دیگران پر می‌شود و توجه به این فضا باعث می‌شود تا اقتصاد فرهنگ رشد کند.

منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما و نماینده شورای عالی تهیه کنندگان نیز گفت: استقلال فرهنگی کشور با اتصال فناوری‌های نوین ارتباطی و تولیدکنندگان محتوا بیشتر می‌شود سینمای ایران تلاش خوبی داشته و همیشه نسبت به تماشاگران خویش مسولانه و دلسوزانه عمل کرده است.

وی ادامه داد: امروز این سینما نیازمند یک بازار نو است و اصلی‌ترین حرف تفاهم‌نامه‌ای که امضا می‌شود این است که از یک فرصت خوب در کشور برای عرضه آثار داخلی استفاده کنیم.

شاهسواری جهان امروز را جهانی بی‌قرنطینه دانست و افزود: نمی‌توان با سیم خاردار جلوی سیل را گرفت. امروز رسانه‌ها نقش مهمی دارند و در بخش وی او دی (VOD) ما نیازمند حمایت رسانه‌ها و بخصوص صدا وسیما هستیم و هر اتفاق خوب فرهنگی که در کشور رخ بدهد متعلق به همه ما و همه نظام است.

دراین مراسم مهدی فرجی از مدیران سابق صدا و سیما نیز حضور داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳