پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

دیباچه: سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران سه فیلم تازه خبر داد و نیز از صدا و سیما به دلیلی اختصاص تعدادی تیزر رایگان برای فیلم "بارکد" قدردانی کرد.




به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، غلامرضا فرجی گفت: در جلسه امروز (31 خرداد) شورا مقرر شد فیلم "دراکولا" کار رضا عطاران از روز 9 تیر اکران خود را آغاز کند. این فیلم هفته اول در گروه آزاد نمایش دارد و از تاریخ 16 تیر در سرگروهی سینما کورش اکران خود را ادامه می‌دهد.


فرجی همچنین از اکران فیلم "زاپاس" به کارگردانی برزو نیک نژاد نیز خبر داد که از تاریخ 9 تیر ماه در گروه استقلال به نمایش در می‌آید.


دیباچه-سینما


به گفته وی ، فیلم "دختر" ساخته رضا میرکریمی نیز از روز 2 تیر ماه در گروه آزاد نمایش عمومی خود را آغاز می‌کند و بعد از فیلم "ننه نقلی" ، اکران خود را به سرگروهی سینما ماندانا ادامه خواهد داد.


فرجی همچنین درباره دیگر مصوبات جلسه‌ی اخیر اضافه کرد: در این جلسه همچنین قرارداد اکران فیلم "ناردون" ثبت شد و این فیلم بعد از "بارکد" در گروه آزادی اکران می‌شود.


همچنین قرارداد فیلم "امکان مینا" کار کمال تبریزی نیز ثبت شد و این فیلم نیز بعد از فیلم "ایستاده در غبار" در گروه زندگی به نمایش در می‌آید.


فرجی افزود: فیلم "سایه" دیگر فیلمی است که قرارداد اکرانش ثبت شده و این فیلم هم بعد از فیلم "دختر" اکران خواهد شد.


سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه با تقدیر از اقدام صدا و سیما در اختصاص تیزر رایگان برای فیلم "بارکد" افزود: در پی توقف پخش تیزر فیلم‌های سینمای ایران، از شبکه‌های ماهواره‌ای، صدا و سیما تعدادی تیزر رایگان به فیلم "بارکد" اختصاص داده است و شورای صنفی نمایش امیدوار است این گونه تمهیدات ادامه یابد و  سینمای داخلی، مورد توجه رسانه ملی باشد.


وی ادامه داد: مسایلی که خارج از سینما برای سینماگران و محصولات سینمایی اتفاق می‌افتد، نباید باعث بدبینی نسبت به کلیت سینمای ایران شود. صدا و سیما و سینما دو بازوی فرهنگی ایران هستند که همکاری و همراهی آنان باعث ارتقای فرهنگ و هنر می‌شود.


به گزارش ایسنا،"دراکولا" ساخته رضا عطاران کارگردان و بازیگر سینمای ایران است که در خلاصه داستان آن آمده است: (باصدای آهسته) الو...سلام قربان... خوبین... آقا منو دزدیدن... بله... نمی شناسمشون...نه خیر سرکاری چیه... من چه می دونم چرا گوشیمو نگرفته... 38 سال، سنمو چرا می پرسین؟...نمی دونم کجا... شما باید پیدام کنین...آقا من گوشی ام آیفونه... ردیاب دارد...نمی شه پیدام کرد؟...آقا اومد...من قطع می کنم...


در این فیلم لوون هفتوان، رضا عطاران، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظر علیان، نیما راد، صادق حسنی و بازیگران خردسال سوگل محرابی و آرش دوست محمدی به ایفای نقش می پردازند.


"زاپاس" که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن سیمرغ بلورین را برای شبنم مقدمی به ارمغان آورد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی شد.


امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، احمد مهرانفر، شبنم مقدمی و... بازیگران این فیلم هستند. سیدامیر پروین حسینی تهیه کننده "زاپاس" است.


فیلم "دختر" هشتمین ساخته رضا میرکریمی پس از آثار همچون "یه حبه قند"، "امروز"، "به همین سادگی" و... است. این فیلم که دغدغه‌های دختران جوان جامعه را مطرح می‌کند، قرار است از چهارشنبه هفته آینده دوم تیر ماه اکران عمومی شود.


"دختر" پیش از این در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و در بخش‌های مختلفی همچون بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر نقش دوم زن، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و ... نامزد دریافت جایزه شد و محمدرضا علیقلی سیمرغ بهترین موسیقی متن را برای این اثر دریافت کرد.


همچنین آخرین ساخته رضا میرکریمی به تازگی در جشن روزنامه سینما جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.


در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... بازی می‌کنند و در خلاصه داستان آن آمده است: آقاي عزيزي که سرپرست بخش تعميرات و نگهداري پالايشگاه آبادان است براي مراسم خواستگاري دخترش آماده مي‌شود و ستاره دختر ديگرش در همان روز قصد سفر به تهران براي شرکت در جشن خداحافظي يکي از دوستان هم‌دانشگاهي‌اش را دارد. پدرش به دلايلي به اين سفر مشکوک است و اين آغاز ماجراست.


فیلمنامه‌ "امکان مینا" توسط فرهاد توحیدی نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.


در این فیلم به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی بازیگرانی چون میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر ملکی و علی مردانه حضور دارند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲