پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: نگارستان طنز شهر با هدف شکل گیری اتاق های فکر برای برنامه ریزی و بستر سازی نگاه شاد به شهر تهران و شادابی مردم شهر افتتاح شد.

به گزارش دیباچه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در آیین افتتاح نگارستان طنز شهر ؛این مکان را به عنوان مرجعی برای تضارب آرای هنرمندان و طنز پردازان معرفی کرد و از آنان خواست تا با گردهم آیی و هم اندیشی در محل نگارستان شهر ؛ از زاویه دید طنز به مردم شهر کمک کنند تا شادی و نشاط در سیمای شهر و شهروندان ارتقا یابد.

گیل آبادی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: با توجه به آیات شریفه در سوره ی طاها درمی یابیم که خوب دیدن همان تفکر از زاویه دید خداست و ما که در این شهر زندگی می کنیم و به آن تعریف می دهیم ؛باید دوستش داشته باشیم که اگر چنین نباشد نمی توانیم مشکلاتش را حل کنیم.

اوبا بیان این که ما برای نقد شهر و کالبد شکافی عمیق نسبت به شهر نیاز به نگاه هنرمندانه داریم ؛ از هنرمندان طنز پرداز دعوت کرد در این مکان حلقه های طنز از جمله کاریکاتور ایجاد کنند و با زاویه طنز و کاریکاتور شهر را ببینند و این نگاه زیبا و هنرمندانه را با دید معنایی و با هدف رشد مردم به شهر بدهند.

دیباچه-نگارستان طنز شهر


گیل آبادی " نگارستان شهر"  را  فضایی برای ایجاد توسعه بسترهای  فرهنگی،هنری در حوزه ارتباطات و رسانه با مشارکت اساتید این حوزه ها معرفی کرد و افزود: برای هم فکری و رشد جامعه دور هم جمع شویم و برای  مردم به نسبت کاری که ما داریم وتغزل عاشقانه هایی که در کار شما وجود دارد؛ حس عاشقانه را به مردم برای رشد و قد کشیدن هدیه دهیم . این کار بزرگترین خدمت برای خوب شدن حال مردم است.

در ادامه نشست علیرضا خمسه بازیگر طنز گفت: در زندگی شهری جامعه سالم جامعه ای است که با نا امید بودن فاصله دارد و با طراوت و نشاط است.البته باید قبل از ورود طنز پردازان برنامه های اقتصادی ،شهری و ... به زندگی مردم ورود پیدا کند  تا مردم شاد شوند وگرنه تبدیل به مردمی می شویم که سخت می خندند .

او یاد آور شد که طنز بیش از 40 زیر مجموعه دارد که وجه اشتراک تمام آن ها خنده است منتها برخی خنده ها انسان را به فکر می برد .

دکتر امینی طنز پرداز نیز با بیان این که طنز هم ارجمندی و هم اقبال دارد و هم در معرض سوء تفاهم و برداشت بوده خاطر نشان کرد که طنز به ما یاد می دهد آدم های معمولی هستیم و به دیگران هم بگوییم که شما هم معمولی هستید.

احمد عربانی کاریکاتوریست هم معتقد است که هر چند کاریکاتور امروز تبدیل به تصویر سازی شده اما در عرصه شعرز و نوشتن جوان هایی آمده اند که قلم خوبی دارند و فضا ،زمان و طنز شیرین را به خوبی می شناسند.

شایان ذکر است؛ افتتاح نگارستان طنز شهر با حضور جمعی از طنز پردازان از جمله دکتر امینی ، احمد عربانی، علیرضا خمسه، همایون حسینیان، مسعود مرعشی، رضا ساکی نادرختایی، نویسندگان، شعرا، روزنامه نگاران و علاقمندان به هنر طنز برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲