در محل برگزاری هر جشنواره ثبات محل برگزاری یکی از عوامل موفقیت آن است و در هیچ جای دنیا محل برگزاری جشنواره تغییر پیدا نمیکند و اگر قرار است جشنواره در شهری برگزار شود باید ثبات داشته باشد
پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران در گفت وگو با سایت دیباچه در باره تبعات تغییر محل برگزاری جشنواره کودک گفت : در محل برگزاری هر جشنواره ثبات محل برگزاری یکی از عوامل موفقیت آن است و در هیچ جای دنیا محل برگزاری جشنواره تغییر پیدا نمیکند و اگر قرار است جشنواره در شهری برگزار شود باید ثبات داشته باشد تا مسئولین شهری بتوانند افق های دور دست جشنواره را رصد کنند و امکانات لازم را برای برگزاری شایسته جشنواره فراهم کنند . ثبات محل برگزاری جشنواره مسئولین شهری را در بحث تعیین بودجه را کمک می کند که رقم مناسبی برای آن اختصاص بدهند .
سازنده عبور از غبار با تاکید بر این مسئله ککه نباید جشنواره کودک را باری به هرجهت برگزار کرد افزود :متولیان سینمای کودک باید نگاه جدی به برگزاری این جشنواره داشته باشند . جشنواره ای که در گذشته ای نه چندان دور پر رونق و درجه یک برگزار می شد و یک استان و کلیت جامعه هنری ایران را با خودش درگیرمی کرد . این نگاه جدی و نه رفع تکلیفی باید در حوزه تولید و اکران فیلم های کودک هم وجود داشته باشد . این عدم نگاه جدی باعث شده سینمای کودک مثل یک کودک سر راهی هرسال در شهری برگزار شود وهمه می خواهند از دستش خلاص شوند وناگهان استانی با توجه به علاقه مدیرانش اعلام تمایل می کند و جشنواره از چشم انتظاری خارج می شود . به نظرم این اوج بی برنامگی وبی توجهی به کودکان است . باید این وضعیت نمی دانم به چه علتی باید سینمای کودک داشته باشیم. فرهنگ مقوله بی اهمیتی نیست که مثل گوشت قربانی به آن نگاه کنیم .
سازنده رابطه به جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و وزارت آموزش در جهت حمایت از سینمای کودک تصریح کرد :سالها است که این دو سازمانی که باید حمایتگر سینمای کودک باشند منفعلانه فقط به تماشا نشسته اند . در دهه شصت اغلب تولیدات شاخص کودک از قبیل دونده و کلید در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تهیه می شد . یکی از راههای پرورش نوجوانها و کودکان تولید همین نوع فیلمها است و وزارت آموزش و پرورش به این قضیه بی توجهی می کند . بارها فیلم های ارزشمندی در این حوزه ساخته شده اند اما وزارت آموزش و پرورش اقدام جدی برای تشویق دانش آموزان برای دیدن این فیلمها انجام نمی دهد .برای فیلم دیدن برای کودکانمان باید کارت دعوت بفرستیم.
درخشنده در باره این پرسش که چقدر افول سینمای کوتاه به دلیل غیبت فیلمسازان شاخص از جنس خودش است گفت :آنقدر مانع و چاله و دست انداز در حین ساخت فیلم کودک و نوجوان برای من به شخصه به وجود آمد که از این کار دلسرد شدم و هیچ حمایتی در حین تولید از من انجام نمی شد و با کلی استرس و تشویش فیلم کودک می ساختم و بعدش هم نگران سرنوشت اکران فیلم بودم . با این سیاست گذاری ها سینماگرانی که عاشق سینمای کودک بودند خانه شین شدند. معتقدم سینمای کودک در شرایط فعلی برای بقا نیازمند به سوبسید دولتی است .
درخشنده در مورد طرح تفکیک جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان متذکر شد: با این دوپاره شدن جشنواره موافق نیستم. زیرا برگزاری دو جشنواره هزینه ای زیادی دارد و به جای پرداخت این هزینه باید سرمایه را در جهت تولید و اکران فیلم های کودک صرف کرد .