شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۳۵
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
هفتمین سمپوزیم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با برگزاری مراسمی، کار خود را در برج میلاد آغاز کرد.

دیباچه :

ایسنا گزارش داد افتتاحیه هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران با حضور عبدالحسین مختاباد (رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران)، عیسی علیزاده (مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران)،‌ محمود صلاحی (رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران) و جمعی از هنرمندان مجسمه‌ساز داخلی و خارجی امروز اول مهرماه در برج میلاد تهران برگزار شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این مراسم، با بیان این‌که استمرار هفت دوره سمپوزیوم نشان از اهتمام و جدیت مدیریت شهری دارد‌، گفت: قطعا برگزاری چنین برنامه‌هایی تأثیر بسیار خوبی در فضای شهری و همچنین در میان هنرمندان دارد. تفاوت این دوره از سمپوزیوم با دوره‌های قبلی این است که بخش آهن و سنگ به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.

علیزاده افزود: به هنرمندان خارجی خیر مقدم می‌گویم و امیدوارم در مدتی که در تهران هستند میزبان خوبی برای آن‌ها باشیم و خاطرات خوبی از این شهر داشته باشند. همچنین امیدوارم با تدابیری که از مدیریت شهری شاهد هستیم، این‌گونه برنامه‌ها در طول سال برگزار شوند.

در بخش دیگری از این مراسم، عبدالحسین مختاباد با تبریک گفتن فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در نظام شهری دنیای امروز، شهر به مثابه یک موجود زنده نقش‌آفرینی می‌کند. شهر تمدن‌ساز و هنرساز است. شهرهایی در دنیای امروز مطرح هستند که المان‌های فرهنگی و هنری دارند. اگر در گذشته، داشتن آسفالت خوب نشانه‌ی شهر خوب بود، امروز هرچه طبیعت و نمادهای روحی در شهر بیشتر باشد، عظمت آن در نگاه انسان‌ها بیشتر نمود می‌یابد. این نزاعی بود که بعد از انقلاب صنعتی بین دل و عقل ایجاد شد.

او ادامه داد: ما دوباره به خودمان برمی‌گردیم و یک رنسانس، رنسانس دلی و روحی در انسان امروز ایجاد می‌شود. بنابراین هر کاری که می‌کنیم باید در رستای خدمت به طبیعت و روح بشری باشد. فرهنگ یک کشور را می‌توان در المان‌های شهرهای دنیا دید. هر کدام از این المان‌ها یک داستان و تاریخ دارند.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطرح شدن بحث تبادلات فرهنگی در سال‌های اخیر، گفت: حضور مهمانان خارجی در این سمپوزیوم نشان می‌دهد که شهرها می‌خواهند با هم در تماس باشند. این تبادلات فرهنگی، وفاق انسانی ایجاد می‌کنند. هنر مثل نخ تسبیح است که انسان‌ها را با هر فکر و اندیشه‌ای کنار هم می‌گذارد. تهران، شهری است که در عرصه فرهنگ و هنر حرف برای دنیا دارد. ایران هم با سابقه‌ی عظیم فرهنگی‌اش، حرف‌های شنیدنی زیادی دارد.

مختاباد با بیان این‌که امیدواریم هنرمندان ما بتوانند در سمپوزیوم‌های خارجی شرکت کنند، ادامه داد: وقتی می‌خواستم عضو شورای شهر شوم، گفتم باید تهران به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر آسیا معرفی شود. این ادعا بیهوده نیست؛ ما هنرمندان برجسته‌ی زیادی داریم که خودشان را در این شهر پیدا کردند و رشد دادند. حالا باید این شهر را زیبا کنیم تا کسی که از خارج از کشور به تهران می‌آید، نمادهای فرهنگی را در این شهر ببیند. ما در شهرداری، امکانات خوبی در اختیار هنرمندان قرار خواهیم داد.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان این‌که فرهنگ باید در قالب هنر جلوه کند، گفت: همه جلوه‌های هنری، محتوای فرهنگی دارند. هنر مجسمه‌سازی می‌تواند فرهنگ،‌ هنر و هویت را منتقل کند و گذشته را به حال و آینده پیوند بزند. فرهنگ و هنر باعث هم‌افزایی و ارتباط بین‌المللی می‌شود و روح اصیل هنر را جلوه‌گر می‌کند.

در ادامه‌ی این برنامه، از خانواده مرحوم شاپور میرزایی، مجسمه‌ساز فقید تقدیر شد.

افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان شرکت‌کننده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران و همچنین افتتاح سایت این رویداد، آخرین بخش‌های این مراسم بودند.

به گزارش ایسنا، هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با حضور 33 هنرمند از 14 کشور از 1 تا 24 مهرماه در برج میلاد تهران برپا است. قرار است آثار برتر خلق‌شده در این رویداد در شهر تهران نصب شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار