سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 14 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
به مناسبت هفته ی دفاع مقدس ، پخش 6 نمایش فاخر سریالی جدید از شبکه رادیویی نمایش آغاز شد.

به گزارش دیباچه؛ غریبانه، خاطرات آن دوهفته، خاطرات ایستگاه مشهد، آن روزها، فرنگیس و بال های خیس عناوین نمایش های رادیویی سریالی هستند که به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و در این ایام از رادیو نمایش پخش می شوند.

بر اساس این خبر، غریبانه نوشته مجید حیدری داستان پسری است که می خواهد پدربزرگ جانبازش به مدرسه رفته و از دوران دفاع مقدس خاطر تعریف کند.در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون : ماندانا اصلانی، اسماعیل بختیاری، زهره مجابی و... به ایفای نقش پرداخته اند که به تهیه کنندگی : محمد مهاجر ، کارگردانی : مجید حمزه ، صدابرداری : علی حاجی نوروزی و افکت : محمدرضا قبادی فر ساعت 10:10 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

در نمایش رادیویی " خاطرات آن دوهفته " نیز امیر زنده دلان، زهره مجابی ، صفا آقاجانی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی به ایفای نقش پرداخته اند که داستان آن درباره ی مواجه شدن یک راننده تاکسی با رزمندگان دفاع مقدس است که برای زیارت به مشهد می آیند .

این نمایش به نویسندگی: فرهاد امینی، تهیه کنندگی: شهلا نیساری، کارگردانی: جواد پیشگر ، صدابرداری: رضا طاهری و افکت: نرگس موسی پور ساعت 12:45 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

"خاطرات ایستگاه مشهد" نیز نمایش دیگری است که ساعت 21:40 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود و جواد پیشگر کارگردانی آن را بر عهده دارد .

این نمایش را فرهاد امینی نوشته و داستان آن درباره ی خاطرات یک راننده تاکسی با رزمندگانی است که زائر امام رضا " ع" هستند و امیر زنده دلان، احمد گنجی و مهرداد مهماندوست از بازیگران آن هستند .

"خاطرات ایستگاه مشهد" به تهه کنندگی : شهلا نیساری، صدابرداری : رضا طاهری و افکت نرگس موسی پور در رادیو نمایش تولید شده استFile_20122211223483.

نمایش رادیویی " آن روزها " نیز ساعت 18:40دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود که مجید حمزه کارگردانی آن را بر عهده دارد.

" آن روزها" را الهه سعدیان پور نوشته و به خاطرات و یادکردهایی از موقعیت های دفاع مقدس می پردازد که رزمندگان به ساختن و حفر کانال و همچنین شناسایی وضعیت و ادوات نظامی دشمن می پرداختند .

در این نمایش رادیویی: محمد پورحسن ، امیر عباس توفیقی، مهدی نمینی مقدم ، حمیدرضا یزدانی و... به ایفای نقش پرداخته اند و محمد مهاجر : تهیه کنندگی ؛علی حاجی نوروزی صدابرداری، و محمدرضا قبادی فر ؛ افکت آن را بر عهده دارند.

همچنین سریال نمایشی رادیویی " فرنگیس " که بر اساس خاطرات فرنگیس حیدر پور و خاطره نگاری : مهناز فتاحی توسط جواد پیشگر تنظیم رادیویی و کارگردانی شده است ساعت 20 به روی آنتن رادیو نمایش می رود .

در "فرنگیس" هنرمندانی چون : نازنین مهیمنی، محمدرضا علی، فریبا متخصص، سلمان خطی، شمسی صادقی، سینا نیکوکار، مجید حمزه، حمیدرضا هدایتی و محمد یگانه به ایفای نقش پرداخته اند.شهناز دهکردی تهیه کنندگی، علی حاجی نوروزی صدابرداری و محمدرضا قبادی فر افکت آن را برعهده دارند.

گفتنی است نمایش رادیویی " بالهای خیس" که ادای دین به شهدای غواص است نیز هر روز ساعت 12:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

این نمایش به نویسندگی: داریوش روحی و کارگردانی: رضا عمرانی و با هنرمندی: بهادر ابراهیمی، عرفان ابراهیمی، اکبر مولایی، محمد رضا علی، بهناز بستان دوست، سعید سلطانی، مسعود زنوزی راد، قربان نجفی، احمد ایرانی خواه و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است .

فرشاد آذر نیا : تهیه کننده، رضا طاهری: صدابردار و محمدرضا قبادی فر، افکتور " بال‌های خیس " هستند .

 

 
برچسب ها: رادیو نمایش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳