جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۰۳۱
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی می‌گوید: صدور مجوز برای ترانه‌های پایانی فیلم‌ها ازسوی دفتر موسیقی ارشاد چیز جدیدی نیست.



به گزارش دیباچه به نقل از ایلنا، حبیب ایل بیگی (معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی) درباره لزوم دریافت مجوز جداگانه برای ترانه‌ها و قطعاتی که در عنوان‌بندی یا میانه فیلم‌های سینمایی پخش می‌شود، گفت: فیلم سینمایی و قطعه ترانه یا آلبوم موسیقی دو اثر جداگانه هستند.

وی ادامه داد: امروز  یک آلبوم موسیقی از یک خواننده منتشر می‌شود و بعد این آلبوم تبدیل به آلبومی تصویری و کلیپ می‌شود یا کنسرت آن در شبکه نمایش خانگی به‌صورت تصویری توزیع می‌شود. زمانی که این آلبوم در قالب آلبوم موسیقی عرضه می‌شود باید از دفتر موسیقی وزارت ارشاد مجوز بگیرد و زمانی که قرار است به شکل تصویری  یا نماهنگ ارائه شود از سازمان سینمایی مجوز می‌گیرد.

دیباچه-حبیب ایل بیگی


وی ادامه داد: زمانی یک فیلمساز برای موسیقی فیلم خود از یک قطعه آهنگ یا ترانه‌ای استفاده می‌کند که جداگانه ساخته شده و خواننده و ترانه‌سرای آن هم مشخص است؛ طبق رویه موجود باید برای این اثر مجوزهای لازم اخذ شود.

معاون ارزشیابی و نظارت  سازمان سینمایی تاکید کرد: فیلمساز باید برای استفاده از اثری که مجوز دارد از صاحب اثر و سازندگان آن اجازه بگیرد و اگر اثر مجوز ندارد باید ابتدا از دفتر موسیقی مجوز لازم را بگیرد سپس می‌تواند از آن اثر در فیلم خود استفاده کند.

وی ادامه داد:  این روند بعد از نمایش فیلم نیز وجود دارد و اگر موسیقی متن یک فیلم بخواهد بعد از نمایش به‌صورت جداگانه منتشر و عرضه شود باید از دفتر موسیقی  وزارت ارشاد مجوز جداگانه بگیرد.

انتشار اخبار مرتبط با لزوم دریافت مجوز موسیقی فیلم ازسوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛ بعد از آن صورت گرفت که یاسر بختیاری ملقب به یاس برای فیلم بارکد ترانه‌ای خواند. سازمان سینمایی به دنبال حاشیه‌ای که استفاده از این موسیقی در پایان فیلم ایجاد کرد؛ اعلام کرد ترانه‌ی مذکور ابتدا باید از دفتر موسیقی وزارت ارشاد مجوز جداگانه بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳