پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
بحث کم توجی ها کاستی های سینمای کودک و نوجوان بحث امسال و سال قبل نیست و همیشه کم و بیش با این شرایط روبه رو بوده ایم و سالها است که سینمای کودک باندازه اهمیتش مورد توجه قرار نگرفته است.

ابراهیم فروزش کارگردان با سابقه و پیش کسوت سینمای کودک در گفت وگو با سایت دیپاچه در باره ضرورت  برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با توجه به کمبود تولیدات این ژانر گفت : بحث کم توجی ها کاستی های سینمای کودک و نوجوان بحث امسال و سال قبل نیست و همیشه کم و بیش با این شرایط روبه رو بوده ایم و سالها است که سینمای کودک باندازه اهمیتش مورد توجه قرار نگرفته است. قشرکودک و نوجوان بخش بزرگی ازجمعیت کشورمان را تشکیل می دهند و تعداد اندک فیلم های کودک و نوجوان تکاپوی این گروه جمعیتی نیست. با این شرایط کمک کم ژانر کودک و نوجوان به فراموشی سپرده می شود و باید متولیان و مسئولیان مربوطه به فکر راهکار باشند .

سازنده کلید با تاکید به اهمیت شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد : این شورا باید نقش گسترده و فعال تری در بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی بر عهده بگیرد . در این شورای راهبردی باید فیلم نامه هایی مورد حمایت قرار بگیرد که مناسب کودک و نوجوان باشد .آدم امیدواریم و منتظرم که چه شرایطی برای سینمای کودک فراهم خواهد شد.

سازنده خمره در باره اثرات تشکیل شورای اکران فیلم های کودک و نوجوان متذکر شد: این شوراهم می تواند به عنوان یک بازوی حمایتی موثر درکنار شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان با رصد کردن فیلم های مناسب اکران به احیای دوباره سینمای کودک و نوجوان کمک کند. همه فعالان این سینما منتظرند تا عملکرد مدیریت جدید سینمایی در باره سینمای کودک چگونه خواهد بود .

سازنده شیر توشیر با اشاره به آسیب های  موجود در سینمای کودک در بحث اکران و نمایش خاطر نشان کرد : سینمای کودک  این روزها علاوه بر نداشتن فرصت اکران با چالش عدم حمایت در تولید هم مواجه است .موقعی که این شرایط حاکم شود تولیدات سینمای کودک به حداقل خواهد رسید و دوستان مدیری که سکان هدایت کودک را در دست گرفته اند کمتر به وعده هایشان عمل کرده اند.

فروزش درباره اثرات تغییرهر ساله مدیریت جشنواره کودک و نوجوان گفت: به نظرم باید بحث جشنواره را از تولید و اکران جدا کنیم. جشنواره در حقیقت یک گذرگاهی  برای نمایش تولیدات آثار کودک است. سه چهار روزی برگزار می شود و پرونده اش تا سال بعد بسته می شود و در کنار نمایش فیلم های ایرانی ، فیلم های خارجی هم به نمایش درمی آیند و به اهالی سینمای کودک یک فرصت می دهد تا تولیدات سینمای ایران را با نمونه های خارجیش مقایسه کند .خیلی از فیلم هایی که در جشنواره منتخب می شوند در چرخه اکران مورد توجه قرار نمی گیرد وکم کم هم مردم هم عادت فیلم کودک را از دست داده اند و ترجیح می دهند با تغییر کانال شبکه های ماهواره ای فیلم ببینند. وظیفه ما سینماگران هم ایجاب می کنند که فیلم های بهتر و با کیفیت تری بسازیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳