چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۰۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
در جشنواره فجر سی و چهارم تنها مطلبی که برای من حائز اهمیت بود آراء مردمی بود و از این بابت که فیلم ما در تمام مدت برگزاری جشنواره فجر جزو 5 فیلم اول بود بسیار خرسند بودم.

دیباچه:

محمد حسین مهدویان کارگردان اثر «ایستاده در غبار» در خصوص واکنش مادر حاج احمد متوسلیان نسبت به این فیلم اظهار داشت: مادر حاج احمد به همراه جمعی از خواهران و برادران این سردار رشید به تماشای فیلم نشستند. در تمام مدتی که فیلم پخش می شد، تمام نگاه من به سمت مادر حاج احمد بود تا واکنش وی را ببینم. زمانی که فیلم به پایان رسید، در حالی که چشمانشان پر از اشک بود ما را دعا کردند و به نظر می رسید که حس خوبی نسبت به فیلم پیدا کردند. این واکنش برای من بسیار خوشحال‌کننده بود.

دیباچه-ایستاده در غبار


کارگردان مستند تلویزیونی «آخرین روزهای زمستان» همچنین در مورد اقبال مردم از فیلمش اظهار داشت: «ایستاده در غبار» مثل یک هندوانه در بسته است و برای کل گروه  بسیار جالب است که سرنوشت اکران چه می شود. من به بحث اکران بسیار خوش بین هستم. به نظر من وقتی فیلمی برای مردم ساخته می شود و صادقانه روایت می شود و تلاش شده است که یک جذابیت و شگفتی در سینما ایجاد کند، به طور حتم با واکنش خوب مردم روبرو خواهد شد. البته فیلم ما با استقبال خوبی از طرف مردم در پیش فروشی که سایت سینما تیکت انجام داد مواجه شد. من امیدوار هستم مردم به دیدن فیلم بروند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند. بلیط سینما را هم به صورت اینترنتی خریداری کنند تا به دردسر نیفتند.

وی همچنین در مورد شرایط «ایستاده در غبار» در فجر سی و چهارم گفت: در جشنواره فجر سی و چهارم تنها مطلبی که برای من حائز اهمیت بود آرای مردمی بود و از این بابت که فیلم ما در تمام مدت برگزاری جشنواره فجر جزو 5 فیلم اول بود، بسیار خرسند بودم. خیلی ها فکر می کردند ما تماشاچی نخواهیم داشت و مردم از «ایستاده در غبار» استقبال نخواهند کرد اما به لطف خدا فیلم دیده شد و فیلم سازان دیگر نیز از فیلم ما استقبال کردند.

مهدویان همچنین در مورد اینکه اگر روزی حاج احمد به کشور بازگردد و فیلم «ایستاده در غبار» را ببیند چه واکنشی خواهد داشت گفت: آدم ها به طور معمول از تماشای خودشان بر پرده سینما خشنود نمی‌شوند. فکر می کنم حاج احمد از فیلم خوشش نیاید؛ به دلیل اینکه ما بخشی از زندگی وی را روایت کرده ایم. به خصوص اینکه فیلم «ایستاده در غبار» به جوانب زندگی سردار متوسلیان نگاهی بی پرده داشته است. با تمام این صحبت ها امیدوارم با این خبرها که از حاج احمد رسیده است، زودتر آزاد شوند. حالا خوشش بیاید یا نیاید زیاد مهم نیست.

وی همچنین در گفته های خود گریزی به موفقیت فیلم «فروشنده» زد و اظهار داشت: این موفقیت اتفاقی فوق العاده است و اصغر فرهادی در سبک خود به یک استادی رسیده است و این سبک را خیلی خوب به دنیا عرضه کرده است. «فروشنده» نشان داد ایران در یکی از مدرن ترین صنعت ها یعنی سینما توانایی بالایی دارد. برای من بسیار لذت بخش بود که این دو هنرمند وقتی برای دریافت جایزه روی سن رفتند، به زبان فارسی صحبت کردند. این لحظه برای من بسیار درخشان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: همواره بازیگران در سینمای دنیا بسیار مهم هستند و در نوک پیکان یک فیلم قرار دارند. اتفاقی که شهاب حسینی در کن رقم زد، اتفاقی بسیار بزرگ برای سینمای ایران بود و به نظرم جایزه شهاب حسینی از جایزه اصغر فرهادی مهم تر بود و یک اتفاق تازه در سینمای ایران رقم زد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار