پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۶۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
کارگردان «روزهای بی باران» با اشاره به اینکه این نمایش درباره مضامینی چون عشق و انتخاب است عنوان کرد گروه نمایش با هزینه شخصی ظرفیت صندلی های سالن سایه تئاتر شهر را افزایش خواهند داد.



دیباچه:

امین بهروزی نویسنده و کارگردان نمایش «روزهای بی باران» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش از ۲۷ خردادماه اجرای خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند. «روزهای بی باران» در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در بخش تازه های تئاتر ایران در سالن چهارسو به صحنه رفته بود اما از آنجا که سالن سایه برای اجرای عمومی ما در نظر گرفته شده است و این سالن در حالت یک سویه ظرفیت بسیار کمی دارد و در وضعیت دو سویه و سه سویه نیز عمق میدان صحنه کم می شود ما تصمیم گرفتیم با هزینه شخصی تعدادی صندلی به ظرفیت سالن اضافه کنیم تا نمایش در وضعیت یک سویه به اجرا برود و مخاطبان بیشتری بتوانند به دیدن اثر بنشینند.

دیباچه- روزهای بی باران


وی درباره استفاده از عناصر سینمایی و تقطیع در نمایش توضیح داد: متاسفانه سال هاست که نوعی تفکیک بندی بین بازی های تئاتری و سینمایی وجود دارد و به نظر می رسد هر بازی بدی را که غلو شده و همراه با ادا باشد بازی تئاتری می نامند که من اصلا این حرف را قبول ندارم چون معتقدم بازی خوب، خوب است چه در سینما باشد و چه در تئاتر. در اجرای این اثر نمایشی نیز مخاطب شاهد تقطیع و برش های زمانی و سادگی در بازی ها خواهد بود.

بهروزی بیان کرد: در واقع ما اصرار داشتیم که بازی ها کاملا رئالیستی و صحنه نمایش نیز خالی باشد. معتقدم تئاتر هنر آدم هاست و فقط با حضور چند بازیگر نیز می تواند اجرا شده و حرفش را بزند به همین جهت موسیقی و افکت و استفاده از ویدئو پروجکشن را که قبلا مدنظرم بود به تعمد حذف کردم. امیدوارم بازی ها و فرم روایت نمایش برای مخاطبان جذاب باشد.

وی درباره مضمون نمایش و پررنگ بودن مساله انتخاب در این اثر عنوان کرد: «روزهای بی باران» درباره عشق و جای خالی آدم ها در زندگی است. معتقدم انتخاب های دشوار ذاتا دراماتیک هستند و این نمایش نیز درباره انتخابی است که ممکن است تاثیر بسزایی در زندگی یک فرد و خانواده اش داشته باشد. امیدوارم این نمایش بتواند با مخاطب همذات پنداری کند و اینکه تماشاگران خودشان را جای شخصیت اصلی کار بگذارند و ببینند در شرایطی که او دارد، انتخاب و تصمیم گیری چقدر کار دشواری است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره دغدغه ای که باعث شده این اثر نمایشی را به صحنه ببرد، گفت: روابط پیچیده آدم ها، موضوع عشق و دوست داشتن و درگیر جای خالی افرادی که دوستشان داریم، بودن برایم بسیار اهمیت دارد و جذاب است چون این مضامین بدون در نظر گرفتن مرزبندی ها و ملیت افراد در همه جا وجود دارد و انسان ها را درگیر خودش می کند. از طرفی انسان ها مدام در معرض انتخاب هایی هستند که زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد و می سازد.

بهروزی در پایان صحبت هایش اضافه کرد: اگر ساده تر به زندگی نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که زندگی یک فرد تا چه اندازه فیزیکال است و چقدر درگیر احساسات و خاطرات آن فرد و اگر این احساسات و خاطرات نباشند دیگر چیزی از آن شخص باقی نمی ماند. «روزهای بی باران» نیز همین موضوع را به چالش می کشد.

«روزهای بی‌باران» نمایشی رئالیستی درباره عشق است. این نمایش تلاش می‌کند روایتی متفاوت از بودن ما در کنار دیگری خلق کند؛ بودنی که با نبودن دیگری معنایش را از دست می‌دهد. «روزهای بی باران» نمایشی عاشقانه درباره جای خالی آدم‌ها است. سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی، سوگل خلیق در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

مهر نوشت: نمایش «روزهای بی‌باران» از ۲۷ خرداد تا ۲۹ تیر در سالن سایه روی صحنه می‌رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار