دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: سردار سلامی؛ جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بخش‌های پایانی نمایش «فصل وصل» را بیشتر می‌پسندد، یکی از دلایل جذب مخاطبان به این اثر را نوآوری و بداعت آن خواند.

دیباچه- فصل وصل- اصلی

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مهنا، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران که همراه با خانواده خود برای تماشای نمایش «فصل وصل» به باغ موزه دفاع مقدس آمده بود، درباره تاثیرات این نمایش گفت: این نمایش فعالیت‌های فرهنگی خطرناکی که دشمنان اسلام تدارک دیده‌اند را به خوبی بیان می‌کند. این آثار که واقعیت‌های تاریخی و رویدادهای زمان حال را به زبان هنر بیان می‌کند، نقش سازنده‌ای در نگرش ژرف و عمیق نسل‌های جوان دارد.

وی افزود: اینگونه جوانان می‌توانند نگاه درستی به واقعیت‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده‌اند، تا امروز امتداد پیدا کرده‌اند و در آینده نیز در جریان هستند، داشته باشند.

جانشین فرماندهی کل سپاه در پاسخ به اینکه کدام بخش از نمایش را بیشتر دوست دارد، گفت: ما در فضای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابمان هستیم و بخش‌های پایانی نمایش از جمله بخش مدافعان حرم برای من دلنشین‌تر است.

سلامی تصریح کرد: فداکاری که جوانان در جبهه‌های مقاومت انجام می‌دهند، نوعی اثبات صدق گفته‌های درونی شیعیان است که از بعد شهادت امام حسین (ع) مطرح شده است؛ فيا ليتني کنت معکم، ای کاش من با شما می بودم. این فریاد نطفه در درون است که امروز تجلی پیدا می‌کند. دقیقا این باورها و اعتقادات قلبی و عشق و محبت به اهل بیت (ع) است که امروز از قلب به جوارح منتقل و به جهاد و مقاومت تبدیل می‌شود و این موضوع در «فصل وصل» به خوبی به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به مخاطب گسترده این اثر درباره میزان تاثیرگذاری آن گفت: این نمایش به خاطر جاذبه‌های هنری فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار سازنده است. در این اثر صحنه‌های مجازی با صحنه‌های واقعی پیوند می‌خورد و مخاطبان شکل جدیدی از هنر را می‌بینند که به شدت جذاب است.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: بداعت و نوآوری که این نمایش دارد، تماشاگر را به خود جذب می‌کند و آنها را درگیر بخش‌های مختلف خود می‌کند. این خیلی خوب است. از زحمت همه دوستانی که در طراحی و اجرای این نمایش تلاش کردند و لحظات ارزشمندی را برای ما خلق کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 21 در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می‌رود و تماشای آن برای عموم رایگان است.
برچسب ها: دیباچه ، فصل وصل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳