شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 04 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
رضا موسوی کارگردان کنسرت «دخت پری وار» :
کارگردان کنسرت «دخت پری وار» به خوانندگی علیرضا قربانی در آستانه آغاز کنسرت های این پروژه در تالار وحدت از ارائه اتفاقات بصری متفاوت برای این برنامه موسیقایی سخن گفت.



دیباچه:

رضا موسوی کارگردان کنسرت «دخت پری وار» به خوانندگی علیرضا قربانی درباره تمهیداتی که برای این کنسرت در نظر گرفته شده است، توضیح داد: بنده تجربه همکاری با علیرضا قربانی را در چند برنامه زنده موسیقایی داشته ام و همواره هر دو تلاش کرده ایم برای ارائه آثار موسیقایی کلاسیک، صحنه ای طراحی کنیم که متفاوت و نو باشد البته من در کارگردانی این کنسرت‌ها به دنبال ارائه یک فضای آوانگارد نیستم زیرا ایجاد چنین فضایی به اندازه کافی منتقد دارد و من نمی‌خواهم به آن دامن بزنم.

وی ادامه داد: حضور کارگردان در اجراهای زنده علیرضا قربانی به برگزاری کنسرت «شهرزاد» در مرکز همایش های برج میلاد بازمی‌گردد و ما توانستیم آقای قربانی را قانع کنیم که با توجه به موسیقی فاخر و ارزشمندی که به مخاطب ارائه می دهد کارهای بصری هم اهمیت پیدا کند. در کنسرت هایی که حرکت آنچنانی ندارند وقتی مدتی از زمان کنسرت می گذرد، مخاطب قدرت شنیدن را از دست می دهد بنابراین با اتفاقات بصری می توان هم قدرت شنیدن را افزایش داد و هم کاری کرد که مخاطب درک بهتر و متنوع تری از محتوای برنامه پیدا کند.

دیباچه-علیرضا قربانی


کارگردان کنسرت «دخت پری وار» در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: در کنسرت‌های موسیقی ایرانی روال معمول این است که تماشاگر بعد از شنیدن هر قطعه، خواننده و گروه را تشویق می کند اما در این کنسرت تا پایان قطعه چهارم به دلیل ساختاری که برای برنامه در نظر گرفته ایم با هیچ گونه تشویقی رو به رو نخواهیم بود ولی ما فضایی را برای برنامه در نظر گرفته ایم که تماشاگر در هر لحظه و پشت سر هم اتفاقاتی را ببیند که بتواند جذب برنامه شود. البته از تصاویر مرتبط با محتوای کنسرت هم استفاده کرده ایم که ترجیح می‌دهم درباره آن توضیح ندهم تا مخاطب در برنامه با آن مواجه شود.

موسوی در پایان بیان کرد: به هر ترتیب ما فضای ویژه تری را نسبت به کنسرت های قبلی علیرضا قربانی و مهیار علیزاده طراحی کرده ایم که امیدوارم مورد پسند مخاطب قرار گیرد. آنچه در این مدت توجه من را جلب کرد رفتار حرفه ای علیرضا قربانی در مواجهه با این موضوعات فنی است که وقتی درباره فضای طراحی شده توجیه می شود دست کارگردان را کاملا باز می گذارد و به آنچه قرار است روی صحنه اتفاق بیفتد، اعتماد می کند.

مهر نوشت: کنسرت «دخت پری وار» به آهنگسازی مهیار علیزاده روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۸ خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می شود. میثم مروستی ویولن، سامان صمیمی ویولن، غزل مهدوی پیانو، نیلوفر محبی ویولن، پریسا پیرزاده ویولا، آتنا اشتیاقی ویولنسل، فرشید پاتینیان کنترباس، باربد بیات هورن، حسام صدفی نژاد ابوا، همایون نصیری پرکاشن، پیمان حاتمی سازهای الکترونیک اعضای گروه نوازندگان، بهرخ شورورزی، مهدیه صفری و رکسانا صرافی گروه همخوان این کنسرت را تشکیل می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار