جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
حضور فریدون به عنوان یک خواننده محبوب در بین دیگر داوران مسابقه «شب کوک» از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفته بود و شاید اگر حضور این خواننده در این مسابقه نبود، کمتر کسی به دیدن «شب کوک» علاقه ای نشان می داد. فریدون آسرایی که این روزها در مسابقه خوانندگی “شب کوک” شبکه «نسیم» به عنوان داور حضور دارد به انتقادهایی درباره مشابهت این برنامه با برنامه‌های ماهواره‌ای واکنش نشان داده است. به همین منظور دیباچه گفت وگوی کوتاهی با فریدون آسرایی انجام داده است.

اختصاصی دیباچه

*آقای آسرایی درباره کلیت برنامه  شب کوک و مقایسه‌هایی که از ابتدای آغاز به پخش آن از سوی برخی رسانه ها صورت گرفته است توضیح دهید؟

این برنامه، برنامه تازه‌ای نیست و من نمی‌دانم چرا یک سری از افراد و رسانه ها «شب کوک» را با برنامه‌های ماهواره ای  مقایسه میکنند.. «شب کوک» به تبعیت ازاین قبیل اتفاقات و با الگوبرداری از آن و رعایت تمام استانداردهای فرهنگی کشور، برای شناسایی استعدادهای موسیقی کشور روی آنتن می‌رود و سعی دارد در بهترین حالت رسانه و شرایطی را برای شناساندن چهره های جدید موسیقی به علاقمندان این حوزه را فراهم نماید. معمولا  در ایران کمتر  کسی که به خوانندگی علاقه دارد توانسته موقعیت و فرصت دیده شدن را در رسانه  ای چون تلویزیون به دست آورد و «شب کوک» می خواهد بهترین رسانه و سکویی برای کسانی که دارای استعداد هستند باشد .

photo_2015-09-10_17-17-183-660x330


*چرا کسانی که در مسابقات شرکت کرده اند را باخوانندگان مطرح مقایسه می کنند؟

اگر بناست که مخاطب ما را با برنامه های جهانی در حوزه مسابقات خوانندگی مقایسه کند بهتر است که ما را با همان نمونه‌ای اصلی مقایسه کنند ولی نمی دانم چرا ما را با چند کانال فارسی زبان خارج از کشور که آنها هم تقلیدگران برنامه های جهانی هستند، مقایسه می کنند. ما مورد حمایت هفتاد میلیون ایرانی هستیم بنابراین خواننده هایی که در مسابقه های داخلی انتخاب می شوند اصلا قابل مقایسه با مخاطبان آن سوی آب ها نیستند. من معتقدم خوانندگان ایرانی که در شبکه های فارسی زبان انتخاب می شوند مخاطبانی نزدیک به سه تا چهار میلیون نفر دارند که جمعیت آنچنانی در مقایسه با جمعیت کشور ما نیست.

*فکر می کنید انتقاداتی که به این برنامه وارد شده است سمت و سوی خاصی دارد؟

از برخی انتقادها و برخی واکنش هایی که درباره سری اول «شب کوک» در برخی رسانه ها گله مند هستم و اعتقاد دارد که این قبیل واکنش های تخریبی از سوی افراد و رسانه هایی ست که هرگز دل خوشی از موسیقی نداشته و ندارند.

n00067947-t


برای کشف استعدادها برنامه خاصی دارید؟

در همین برنامه ما چند خواننده خیلی خوب داریم. خیلی از آهنگساز ها از ما سراغ میگیرند که ما در فلان برنامه فلان خواننده را میخواهیم و تمایل داریم با او کار کنیم و روی هنر و استعدادش سرمایه گذاری کنیم. این یک قدم خوب است برای بچه هایی که کسی آنها را نمیشناخت. از سوی دیگر این نگاه استعداد پروری که به سمت تهیه کننده های موسیقی آمده، بسیار قابل احترام و مهم است. مارکت موسیقی باید به سمت این نگاه جهانی سوق داده شود و حمایت از استعداد چهره‌های جوان، یکی از اصول مهم در زائیده شدن و همه‌گیر شدن چهره‌ها در مارکت داخلی دارد.

*از سختی های این برنامه برایمان بگویید؟

شروع چنین  برنامه ای  با همه سختی هایی که در صداوسیما برای آن وجود دارد، کار راحتی نیست. خیلی‌ها سالها به دنبال شروع آن بوده اند و بالاخره از شب کوک شروع شده است. خیلی ایرادات و اشکالات و اشتباهات برای آن احساس می شد ولی باید نفس کار را دید که نتیجه آن چه می شود. در نهایت من فکر میکنم کار قشنگی بود و الان بچه ها خودشان را پیدا کرده اند و امکانات بیشتری از طرف صداوسیما در اختیارشان قرار داده شده است.

*استیج برنامه از نظر شما چگونه است؟

استیجی که برایشان تدارک دیده شده بسیار زیبا و حرفه ای است. به تعداد داورها یکی اضافه شده و روز به روز شرایط بهتر میشود. اگر ما واقعا میخواهیم از موسیقی حمایت کنیم به جای داستان درست کردن و حرف و حدیث‌ها و تهمت‌ها بیاییم کمک کنیم. یک سری افراد با موسیقی ضدیت دارند و دوست ندارند این بخش از هنر در ایران دیده شود. البته بعضی افراد بعد از یک سری حرف هایی که زده بودند عذرخواهی کردند. ما تلاش‌مان بر این است که یک قدم خوب برای جوان هایی برداریم که این فرصت در اختیارشان نیست تا خودشان را به خوبی در مرحله بعدی نشان دهند. در این مرحله خواندن آنها با موزیک خواهد بود و جذابیت بیشتری خواهد داشت. شک ندارم که این برنامه همه قابلیت های تبدیل شدن به یک موج بزرگ را در تلویزیون ایران دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳