شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، « محمد قنبری»، مدیر پردیس سینمایی مگامال معتقد است: فضای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به لحاظ آثار نمایشی، بیشتر متعلق به تولیدات نمایشی دولتی و ارگانی بود، به گونه ای که حتی می توان مدعی شد فجر امسال رویدادی دولتی به نظر می رسید و آثارپخش خصوصی آنچنان در آن جایگاهی نداشتند؛در صورتیکه موفقیت چرخه اکران سینمای کشور و صنعت سینما به گونه ای مرهون تولیدات بخش خصوصی است.

جشنواره چهل و دوم فیلم فجر رویدادی کاملا دولتی است/برای بررسی موفقیت صنعت سینما باید آثار بخش خصوصی را ملاک قرار داد!

"محمد قنبری " مدیر پردیس سینمایی "مگامال " به خبرنگار دیباچه گفت :آنچه که دور از حقیقت نیست و بنده از آن مطلع هستم آن است که در این دوره از جشنواره فیلم فجر به یکسری از فیلمنامه های اجتماعی از کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح و حتی یکسری آثار که اتفاقا از سوژه های جذابی نیز برخوردار بودند از سوی شورای پروانه ساخت این فرصت داده نشد که بتوانند با دریافت مجوز ساخت فیلم خود، در چهل و دومین فجرسینمای کشور شرکت کنند. البته تعدادی از آثار نیز در این میان وجود داشتند که علی رغم آماده بودن برای حضور در جشنواره و بهره مندی از بازیگران و کارگردانان مطرح به طور کل انتخاب نشدند و از لیست شرکت کنندگان در فجر سینما کنار گذاشته شدند و این موضوع خود مبحث مستقلی است که پرداخت جداگانه ای می طلبد.

او افزود: از این ۲۲ آثاری که در جشنواره حضور داشتند، ۱۹ اثر به طور کامل تولیدات دولتی هستند و یا از سوی ارگانهای دولتی حمایت شده اند، به گونه ای ‌که می توانم مدعی شوم جشنواره چهل و دوم فجر، رویدادی کاملا دولتی بود،به هر حال فارغ از این موضوع آنچه که نقش تعیین کننده ای را برای آثار حاضر در جشنواره به خود اختصاص می دهد، سطح کیفی آثار است.

قنبری ادامه داد: البته به نظر بنده در این دوره ۴ یا نهایت ۵ فیلم توانستند به لحاظ جذب مخاطب موفق باشند و مورد استقبال قرار گرفتند و مابقی آثار همچون فیلم های جشنواره۴۱ ، متشکل از فیلم های سفارشی بودند که اتفاق خاصی در چرخه اکران برای آنها رقم نخواهد خورد.

جشنواره چهل و دوم فیلم فجر رویدادی کاملا دولتی است/برای بررسی موفقیت صنعت سینما باید آثار بخش خصوصی را ملاک قرار داد!

او اظهار داشت : بنده معتقدم برای تخمین زدن موفقيت صنعت سینمای کشور و اکران عمومی آثار، باید فیلم هایی که در بخش خصوصی ساخته شده اند و بحث تجاری دارند را ملاک قرار داد و امیدوار به آنها بود؛ البته در بین آنها قطعا یکسری فیلم های خوب نیز وجود خواهد داشت که حتی با حمایت بخش خصوصی به تولید رسیده اند و یا به عبارتی ارگانی و دولتی هستند.

قنبری در پایان گفت:همچنین پردیس سینمایی مگامال با تخصیص ۴ سالن برای اکران فیلم های جشنواره چهل و دوم فجر و مجهز کردن این سالن ها با فناوری لیزر به جای پروژکتور در راستای پخش تصاویر با کیفیت تر سعی نموده تا به نوبه سهم خوبی را در برپایی جشنواره فیلم فجر داشته باشد.

گفتگو از : زهرا فرود

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار