شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۷۹
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

امیر حسین هدایی عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» درخصوص میزان آمادگی خود برای حضور در مسابقات جهانی کره جنوبی اظهار کرد: تا چند روز دیگر این رقابتها به میزبانی کره جنوبی آغاز خواهد شد. من، نوشاد و نیما عالمیان، چون در فرانسه لژیونر هستیم، از همین جا به کره می‌رویم. فعلاً مشغول بازی در لیگ فرانسه هستیم، اما تمرکز اصلی‌مان کسب سهمیه تیمی در رقابت‌های قهرمانی جهان است. اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار خواهد بود که تیم ملی ایران به المپیک می‌رود که امیدوارم واقعا بتوانیم این کار بزرگ را رقم بزنیم.

تمام تمرکز ما کسب سهمیه تیمی المپیک است/ لیگ فرانسه با فاصله نسبت به کشور‌های دیگر بهتر است

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا شانس کسب سهمیه تیمی را داریم یا فقط در حد گمانه زنی است، گفت: مدال برنزی که در بازیهای آسیایی گرفتیم ثابت کرد که این تیم توانایی خیلی چیز‌ها را دارد. بعد از چین که غول تنیس روی میز جهان است، ژاپنی‌ها بهترین هستند. اما ما ژاپن را ۳ بر صفر شکست دادیم. بنابراین تیم فوق‌العاده خوبی داریم و می‌توانیم هر اتفاقی را رقم بزنیم. البته که به روز مسابقه هم بستگی دارد. اگر روز، روزمان باشد، می‌توانیم هر تیمی را ببریم.

هدایی در مورد گروه بندی ایران در مسابقات جهانی گفت: ما با رومانی، مصر، پرتغال و تایلند همگروه هستیم. گروه ضعیفی نیست. البته در مقایسه با گروه‌های اول و دوم که خیلی قرعه‌های سختی هستند ما شرایط بهتری داریم. رومانی دو بازیکن خیلی خوب دارد. رنکینگ سه بازیکن مصر، زیر ۵۰ است. پرتغالی‌ها همیشه جز ۳۰، ۴۰ تای برتر دنیا هستند.

وی اضافه کرد: ضعیف‌ترین رقیب برای ما فقط تایلند است. هشت گروه پنج تیمی این مسابقات را برگزار می‌کنند. تیم‌های اول مستقیماً سهمیه المپیک را می‌گیرند. تیم‌های دوم و سوم هم به صورت حذفی بازی می‌کنند و در نهایت هشت تیم دوم المپیک را مشخص می‌کنند.

هدایی در مورد پیش بینی خود از عملکردش در بازیهای المپیک پاریس گفت: بهترین نتیجه تنیس روی میز ایران در المپیک‌ها مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن است که نوشاد عالمیان سی و یکم شد. فکر می‌کنم حداقل نتیجه‌ای که باید بگیرم تکرار همین جایگاه باشد.

لژیونر تنیس روی میز ایران در مورد کیفیت لیگ فرانسه اینطور توضیح داد: لیگ فرانسه با فاصله نسبت به کشور‌های دیگر بهتر است. البته لیگ آلمان هم خوب است. من دو سال هم در مجارستان بازی کردم که تجربیات ارزنده‌ای به دست آوردم. متأسفانه دستمزد‌ها در لیگ ایران خیلی پایین است و ما ناچاریم در اروپا بازی کنیم. حداکثر سقفی که ما در ایران می‌گیریم ۸۵۰ میلیون تومان است.

گفتگو از : فریبا جلیل خانی

برچسب ها: تنیس روی میز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳