شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۷ - ۳۰ دی ۱۴۰۲

دیباچه -زهرا فرود :این روزها در راستای دغدغه و چالش های جاری در جامعه تولیدات بسیاری ساخته و روانه آنتن می شوند که هر کدام از آنها به نوبه خود با آیتم های متنوعی سعی دارند منشوری از جریانات جامعه باشند اما اینبار شبکه اول سیما با تولید ویژه برنامه "ایران امروز" کوشیده تا با نگاه متنوع و بکر تری به اتفاقات جاری و ساری در جامعه تلنگری باشد برای مسئولان ،تا با نگاه دقیق تر به چالش های جامعه متمرکز شده و در راستای مرتفع نمودن آنها تمهیداتی دقیق تر و بهتر ارائه نمایند "ایران امروز " این روزها با اجرای سید مهدی مفیدی مجری و گوینده جوان و موفق راديو و تلویزیون از شبکه اول سیما در حال پخش است در این باره با او گفتگویی صورت گرفته که می خوانید:

"سید مهدی مفیدی " مجری برنامه" ایران امروز" به خبرنگار دیباچه گفت:در برنامه ايران امروز تلاش مي كنيم تا اتفاقات مختلفى كه كشور را تحت تاثير قرار ميدهد و بيشتر با زندگى مردم در ارتباط است را مورد واكاوى و بررسى قرار دهيم . اين اتفاقات در جامعه و خاصه در فضاى مجازى بيشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است . البته با توجه به مدت زمان برنامه مهلت و مجالى براى داشتن ديدى عميق به مسائل نخواهيم داشت اما تلاش ميكنيم تا با اطلاع رسانى در مورد آنها افكار عمومى و همچنين مسئولين را نسبت به آن موضوع حساس تر كنيم . ايران امروز فرصتى است براى شناخت بهتر و واقعى تر كشورمان .

او افزود:با گذشت چند جلسه از برنامه موفق شديم تا تعامل بيشترى با مخاطب پيدا كنيم و با داشتن ميزهاى تخصصى كه هر شب در مورد آنها از مردم نظرسنجى مي‌كنيم اين ارتباطات دوسويه را تقويت خواهيم كرد . بخش عكس نوشت و اخبار روز كه بيشتر اخبار خوشايند كشور را بازگو ميكند تلاش خواهيم كرد تا فضاى برنامه را تلطيف كرده و نشان دهيم در برابر تبليغات سويى كه هميشه در رسانه هاى معاند اتفاق مى افتد ميتوان دريچه هاى اميدوارانه اى از پيشرفت و توسعه را در ايران امروز گشود.

مفيدى كه علاوه بر اجرا در تلويزيون گويندگى برنامه هاى مختلف راديويى را هم بر عهده داشته و هم اكنون گوينده برنامه ى پرطرفدار صبحگاهى راديو جوان به نام جوان ايرانى سلام است ادامه داد:ايران امروز به منظور عميق كردن حس ايرانى اسلامى در تلاش است تا با برجسته سازى آنچه در رسانه هاى معاند مورد حمله قرار ميگيرد سوى ديگر اين اتفاقات را به مردم نمايش دهد . ايران كشور بزرگ و متمدنى است اما دنياى امروز به دنبال آن است تا با ربودن اين هويت ايرانى اسلامى كه منشا قدرت ماست ملت ما را از مسير پيشرفت خود دير كند . در اين مسير وظيفه ى ماست تا با تشويق و اطلاع رسانى بيشتر ، مردم را به سوى حال بهتر و انگيزه بيشتر رهنمايى كند .

این مجری تلویزیون گفت:در اين برنامه براى نمايش آنكه ايران فقط تهران نيست ديدى جامع نگر و فراگير داشته ايم و تلاش كرده ايم تا هر شب با يكى از شهرستان ها ارتباط داشته باشيم و اخبار خوش آن منطقه را به اطلاع مردم برسانيم . خود عزيزان هم ميتوانند از اين قبيل اتفاقات گزارش تهيه كرده و براى ما ارسال كنند .

او ادامه داد:یکی از مهمترین اصولی که فارغ از برنامه "ایران امروز "  در شبکه یک سیما به آن اهمیت داده می شود ملیت و همگرایی سرزمینی است یعنی ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این اتحاد رنگارنگ و متنوع از اقوام مختلف کشورمان را در برنامه ایران امروز حتما نمایان کنیم و هر موقعی که امکان و بستر پرداختن به موضوع وچالش روز ایجاد شود سعی خواهیم کرد که در ارتباط با اقوام و  مردم عزیز کشورمان بصورت ویژه پردازش داشته باشیم .در کل این برنامه دربرگیرنده همه اقوام،زبان ها،باورها  و همه مردمی است که در
این مرز پرگهر زندگی می کنند.

« مفیدی »  در پاسخ به این سوال که ایران امروز را چقدر می توان در زمره تولیدات مرتبط با ایرانگردی قرار داد گفت : این برنامه از هر لحاظ در زمره تولیدات مرتبط با ایرانگردی قرار ندارد البته در آن، پیرامون ایران و شهرستان های مختلف گفتگو می کنیم ولی نیت برنامه این نیست که اهداف گردشگری  و سرزمین گردی را توسعه بخشد ،ایران امروز بیشتر به اتفاقات و چالش های مهم روز کشور می پردازد اما امکان دارد در طول پخش ایران امروز،یک قسمت از برنامه را به موضوع گردشگری نیز اختصاص دهیم.همچنین با توجه به شناور بودن موضوعات برنامه که با اتفاقات روز جامعه کاملا قابل تطبیق هستند می توان گفت" ایران امروز" پتانسیل و قابلیت ادامه دار بودن در فصل های متمادی را خواهد داشت کما اینکه این برنامه هم اکنون در فصل چهارم خود بسر می برد و این نشان دهنده آن است که "ایران امروز" توانسته جایگاه خود را در بین مخاطبان پیدا کند و انشالله این روند ادامه نیز خواهد داشت.

"سید مهدی مفیدی "در پایان با بیان اینکه" ایران امروز" تا پایان زمستان روی آنتن شبکه اول سیما خواهد بود ، پیرامون پیشنهادات جدید کار اجرا تصریح کرد:از آنجا که خارج از سازمان صداوسیما مشغول فعالیت تجاری و شخصی هستم خیلی از برنامه هایی که پیشنهاد می شود را بدلیل ایجاد تداخل با ساعات کاری دیگر،نمی توانم بپذیرم امسال پیشنهاد اجرای برنامه صبح بخیر تهران را داشتم که هم اکنون ابوالفضل  اینانلو اجرای آن را برعهده دارد همچنین اجرای برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما از دیگر پیشنهاداتی بود که در زمینه اجرا داشتم که آنهم بدلیل اجرای برنامه صبحگاهی رادیو و تعهدی که نسبت به رسانه اول و خانه اول خود یعنی رادیو ،دارم از پذیرش آن امتناع ورزیدم  و از طرفی پذیرش  اجرای برنامه های شبانگاهی نیز  بدلیل آنکه صبح های زود در رادیو اجرا دارم برایم چالش برانگیز خواهد بود از این رو  فعلا اجرای برنامه ایران امروز بود که حداقل به لحاظ زمانی کمی با شرایط من تطابق داشت و همین مورد زمینه حضور در برنامه را برایم رقم زد.

انتهای پیام /

برچسب ها: تلویزیون ، صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار