شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، گیاه Neoplants با مهندسی زیستی می‌تواند هوای محیط خانه یا محل کار را حتی بهتر از دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا، پاک‌سازی کند.

استارتاپ فرانسوی Neoplants در CES 2024 از جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی تصفیه‌ی هوا با استفاده از گیاهان آپارتمانی رونمایی کرد. طبق اعلام این شرکت، گیاهان رشدیافته با مهندسی زیستی (Bio-Engineering) می‌توانند هوای محیط را خیلی بهتر از گیاهان آپارتمانی معمولی از آلاینده‌ها پاک کنند.

این گیاه روی دست هواسازهای امروز می‌زند!

Neoplants سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و تاکنون حدود ۲۰ میلیون‌ دلار سرمایه از طرف شرکت‌های مختلفی مثل True Ventures، Heartcore، Entrepreneur First و Collaborative Fund جمع‌آوری کرده است و سعی دارد با فناوری‌های مدرنش به بهبود تأثیر گل‌های خانگی بر کیفیت هوا کمک کند.

Neoplants با ارائه‌ی برخی نمودارها نشان داد گیاه Neo P1 این شرکت رویکردی پایدار و بالقوه برای افزایش کیفیت هوای داخل خانه‌ها ارائه می‌دهد که می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی سبز و پاک در فضای زندگی و محل کار ما ایجاد کند. علاوه‌براین، گیاهان زیست-مهندسی‌شده‌ی استارتاپ مذکور حتی از بهترین دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا عملکرد بهتری دارند.

Neo P1 علاوه‌بر بهبود اثربخشی گیاهان آپارتمانی معمولی، به مشکل حیاتی ترکیبات آلی فرار (VOCs) می‌پردازد؛‌ موادی که می‌توانند سلامت انسان را در محیط خانه و دفتر کار به‌خطر بیندازند. این گیاه آپارتمانی با فناوری پیشرفته‌ی زیست‌شناسی مصنوعی رشد پیدا کرده است و از نظر قدرت پاک‌سازی هوا نسبت‌ به همتایان اصلاح‌نشده‌ی خود عملکرد بسیار بهتری دارد.

براساس ادعای Neoplants، گیاه آپارتمانی این شرکت در تصفیه‌ی هوای خانه و محل کار درمقایسه‌با همتایان غیراصلاح‌شده‌اش تا ۲۰ برابر بهتر است.

اینکه ببینیم در دنیای مدرنِ محصولات الکترونیکی برخی شرکت‌ها به‌فکر سلامت انسان و تصفیه‌ی هوای محیط زندگی هستند، بسیار عالی است. باید دید گیاه Neo P1 می‌تواند راه خود را به خانه‌های تعداد زیادی از مردم باز کند یا خیر.

منبع : زومیت

برچسب ها: گیاه ، هواساز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳