شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

دینا محمدی: سید سالار میر کریمی، علاوه بر تلویزیون در عرصه تئاتر نیز فعالیت دارد؛ میرکریمی در فصل جدید برنامه رئالیتی شو "چهار شگفت انگیز " که با تغییرات متنوع از لحاظ ساختار و لوکیشن، روی آنتن می‌رود، به عنوان بازیگر حضور دارد، او معتقد است: این برنامه ۹۰ درصد از شوخی های خود را در لحظات بداهه ثبت می‌کند.

فصل سوم

سید سالار میر کریمی بازیگر مجموعه رئالیتی شو " چهار شگفت انگیز" در گفت و گو با دیباچه گفت: در ساختار آیتم و شو تلویزیونی مثل همه برنامه های دیگر، ما محدودیت هایی داشتیم و اساسا برنامه مبتنی بر بداهه بود و تیم نویسنده موقعیت را تعریف میکردند و نوع آیتم و بقیه شوخی ها و موقعیت هایی که در آن قرار می‌گرفتیم، براساس آن پیش می رفت و اکثر اتفاقاتی که در بین ضبط آیتم‌ ها اتفاق می‌افتاد، بر اساس بداهه بود، به گونه ای که گاها خودمان از واکنش‌ های مردم شگفت زده می‌شدیم.

فصل سوم

او بیان کرد: تلاش کل گروه بر این بود که موقعیت بِکری به وجود بیاید و در اصطلاح کمدی موقعیت شکل بگیرد و ما بر اساس خلق این موقعیت ها سعی کردیم برخی از عملکرد ها را ذخیره کنیم تا بتوانیم در طول کار از آنها بهره بگیریم و در نتیجه اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

این برنامه رئالیتی شو تاکنون در دو فصل منتشر شده و از فصل ۱ تا ۲، کلی تغییرات در لوکیشن ها و نوع آیتم های آن صورت گرفته، از این رو مسلما چنین تغییراتی برای بالارفتن کیفیت برنامه لازم بوده که در دستور کار تیم تهیه و تولید، کارگردانی، نویسندگی  و حتی ایده پردازی قرار گرفته، همچنین بازیگران نیز در این تغییرات نقش بسزایی داشتند. در واقع ما در این فصل، مثل دو فصل قبل شانس این را داشتیم که از حمایت های همه جانبه و کافی مردم،برخوردار باشیم.

بازیگر  مجموعه برنامه "بازیمون" یادآور شد: اساسا از مرحله پیش تولید، هر چهار بازیگر با توجه به تجربه ای که از فصل یک داشتند و از نویسنده درخواست کردیم که تا هیچ گونه شوخی را در نگارش فیلم نامه ثبت نکند و فقط موقعیت های بداهه ای که شکل میگیرد را ثبت و ضبط نماید. همچنین نوع طراحی آیتم و اینکه چه کارهایی باید در آن آیتم در راستای برنده شدن انجام دهیم را به رشته تحریر در آوردیم تا بتوانیم لحظات خوشی را ثبت کنیم.

میرکریمی در ادامه گفت: ۹۰ درصد شوخی ها در این مجموعه بداهه است و در لحظه به ذهنمان می‌رسد و مابقی نیز  شوخی هایی است که از قبل در لوکیشن ها به آن فکر شده و با تفکری که در پشت آن بوده، نوشته و ایجاد شده است.

موقعیت، فضا و اتفاق جذاب، مواردی هستند که‌ در این برنامه در لحظه شکل می‌گرفت  اما مهم ترین آن برای بنده که تجربه ارزشمندی نیز به حساب می آید نوع قضاوت های ذهنی که در آیتم ها ایجاد می‌شد، قطعا از این ری اکشن افراد توانستیم واکنش دریافت کنیم و شگفت زده شدیم  که مردم در موقعیت های مختلف چه واکنش های دور از ذهنی را می‌تواند ارائه دهند.

او که در برنامه " عصر جدید " حضور داشته،  افزود: مهم ترین نکته ای که این شوی تلویزیونی برایم داشت و به شدت به دانستنی هایم به لحاظ حرفه ای و هنری اضافه کرد، آن بود که این فرصت را به من داد تا به چشم یک جامعه شناس به کار نگاه کنم چراکه اکثر لوکیشن های ما کف خیابان بود به گونه که ارتباط مستقیم با مخاطب داشتیم و واکنش های آن ها را در لحظه ثبت میکردیم، واکنش هایی که از ذهن ما دور بود و همین جذابیت کار را دو برابر کرد.

فصل سوم

این بازیگر عنوان کرد: پیشنهاد بسیاری برای حضور در تولیدات تلویزیونی و تئاتر و دارم  اما به دلیل مشغول بودنم در این مجموعه، درگیر ساخت فصل ۳  " چهار شگفت انگیز " هستم  و  سال آینده کارهای جدیدی را نیز آغاز خواهم کرد.

او خاطر نشان کرد: تصویربرداری یک سری از آیتم ها در خارج از تهران و شمال کشور صورت گرفت، و در فصل ۳،  چند شهر دیگر برای آیتم‌ به کار اضافه خواهد شد. در نهایت تارگت تیم "چهار شگفت انگیز" از تیم تهیه کنندگی،کارگردانی، تدوین، بازیگری و همه عوامل به طول کل، آن بود که ما در طول چند فصل تمام ایران را پوشش دهیم و چند آیتم به یادگار بگذاریم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
معصومه سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
2
این برنامه عالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳