شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با "محمد حسین سعادتی"، تهیه کننده مجموعه رئالیتی شوی "کتاب قانون"

دیباچه-زهرا فرود: سرزمین دانایی، اولین رئالیتی شو ایرانی بود که با تولیدش در سال ۸۹ باب این گونه مستند مسابقات را نه تنها در رسانه ملی بلکه در پلتفرم‌ها نیز باز کرد به گونه‌ای که هم اکنون شاهد تولیدات موفق و ماندگاری از این سبک ساخته‌ها در تلویزیون و VODها هستیم . هم اکنون "کتاب قانون "یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که در زمره تولیدات رئالیتی شو به کارگردانی" سعید ابوطالب" و تهیه کنندگی "محمد حسین سعادتی" تولید شده که این روزها در تلاش است تا پخش خود را از شبکه اول سیما آغاز کند؛  در این باره "محمدحسین سعادتی" که تهیه کنندگی این رئالیتی شو را بر عهده دارد معتقد است:" کتاب قانون" مجموعه‌ای است که با پرداختی متفاوت به تولید رسیده و با پخشش از تلویزیون، پای سبک  جدیدی از رئالیتی شو را در رسانه ملی باز خواهد کرد. 

"محمد حسین سعادتی" تهیه کننده مجموعه رئالیتی شوی "کتاب قانون" که بزودی از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود گفت:این برنامه برمبنای استانداردها وسبک و سیاق تولیدات رئالیتی شو، مسیر تولید را سپری نمود، با این تفاوت که " کتاب قانون" بیشتر سعی نموده تا براساس نمایشی بودن به پخش برسد؛ به عبارتی می توان گفت این کار یک مجموعه نمایشی است که در واقع کوشیده تا به نوبه خود برای اولین بار سبک متفاوتی از رئالیتی شو را به کارگردانی "سعید ابوطالب" به منصه ظهور برساند.

او افزود: بدور از اغراق "کتاب قانون" کار جدید و خوبی در عرصه رئالیتی شو است که در بستر آن به مجلس و موضوعاتی که در فضای مجلس جریان دارد خواهیم پرداخت؛ در کل این برنامه با اهدافی همچون آشنایی مردم با وقایع و ماجراهایی که در مجلس جریان دارند ،طرح ها و لوایحی که تصویب می شوند، همچنین اهمیت انتخابات و گزینش افراد انتخابی از سوی مردم در سمت نماینده برای ورود به مجلس تهیه و تولید شده است که همه آنها در قالب این مجموعه نمایشی برای مخاطبان ضمن ترسیم ،مصور خواهد شد.

تهیه کننده رئالیتی شوی "کتاب قانون " ادامه داد: موضوع و سوژه این کار پتانسیل ادامه دار بودن در فصل های متمادی را خواهد داشت، اما ابتدا ترجیح می دهیم فصل اول آن پخش گردد و مخاطب برنامه را ببیند و در صورتی که از برنامه رضایت داشت و به تبع آن، ما بازخوردهای خوبی دریافت کردیم، آن زمان پیرامون مقدمات تولید فصل بعدی تصمیم گرفته و گام خواهیم برداشت.

"سعادتی" تهیه کننده جوان و موفقی که تهیه مسابقه "قهرمان "را در کارنامه کاری خود ثبت کرده، درباره شرکت کنندگان این برنامه اظهارداشت: علاوه بر حضور چند بازیگر سینما و تلویزیون، سایر شرکت کنندگان در آن از افراد عادی جامعه هستند؛ در واقع شرکت کنندگان رئالیتی شوی" کتاب قانون " از مشاغل مختلف در قومیت های مختلف هستند؛ یعنی این برنامه شرکت کنندگان خود را از خانم ها و آقایانی گزینش نموده که احساسی می کنند این توانایی را دارند که در سمت یک نماینده گفتگو کرده و عملکردهای درستی را در کالبد او ارائه دهند. به طور کل "کتاب قانون" به شرکت کنندگان خود این فرصت را می دهد که بتوانند پیرامون مسائل مهم کشور با یکدیگر بحث،گفتگو و تبادل نظر کنند و درنهایت به یک جمع بندی دست یابند.

او بابیان اینکه احتمالا پخش مجموعه "کتاب قانون" در اواسط همین هفته از شبکه اول سیما آغاز خواهد شد تصریح کرد: پخش این برنامه تا اواسط اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

سعادتی افزود : برای لوکیشن این مجموعه از چند فضا بهره گرفته ایم؛ در واقع یکی از لوکیشن ها دکوری از کمیسیون است که ساخته شده و همچنین ساخت اتاق و راهرویی که نمایندگان فرضی این برنامه در آن ضمن گفتگو ایجاد چالش نیز می کنند از دیگر فضاهایی است که‌ برای‌ ضبط رئالیتی‌شو "کتاب قانون " از آنها استفاده شده است و شرکت کنندگان با حضور در این لوکیشن ها ماجراهای جالب و دیدنی ای را رقم خواهند زد. البته یکی دیگر از لوکیشن های این برنامه موزه مجلس مشروطه است که با اعمال یکسری تغییرات در فضای آن، کار ضبط کتاب قانون را پیش بردیم و صحن مجلس در این مجموعه همان صحن مجلس مشروطه در بهارستان است. به هرحال امیدوارم این مجموعه کار جذابی باشد و بتواند مخاطب را با خود همراه و همگام سازد.

انتهای پیام /

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳