چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۸ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
داستان‌های تکراری درباره انتقال مهدی طارمی به تیم‌های بزرگ؛

دیباچه - هیلدا حسینی خواه : باور کنید حتی در رسانه ها هم «مد شدن» یک پدیده ای است که خیلی رخ می دهد. مثلا یک مدت نام سردار آزمون با بزرگ ترین باشگاه های اروپایی گره خورده بود. زمانی که او به تیم های روسی غل و زنجیر شده بود گفته می شد که قرار است به بایرن مونیخ برود. یک روز هم می گفتند لیورپول مشتری اش است. بعد صحبت از اینترمیلان و میلان مطرح شد و بعد هم اشاره ای به چلسی کردند. سردار هرگز به این تیم ها نرفت. ما هم هرگز نفهمیدیم این حجم از اخبار مربوط به پیوستن سردار آزمون به تیم های بزرگ اروپایی از کجا می آید. دست آخر سردار آزمون به تیم رم پیوست و خیال خودش و همه را راحت کرد. البته در رم هنوز ستاره نشده و شاید هم هیچ وقت نشود. اما به هرحال بازی رسانه ای چهار ساله در نهایت این را به چشم دید که سردار در نهایت سر از یکی تیم های بزرگ اروپایی در آورد. اکنون این بازی رسانه ای بی کم و کاست برای مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو اجرا می شود. آیا باور کنیم منچستریونایتد و اینترمیلان مهاجم 31 ساله ایرانی را میخواهند؟

کسی ۳۱ ساله‌ها را نمی‌خواهد!

بن بست ناگهانی!

خبر اینطور شروع می شود: تیم X (شما فرض کنید اینترمیلان) مهدی طارمی را می خواهد. خبر مربوط به آن منتشر می شود. سپس رسانه ها از «ادامه مذاکرات» می گوید. چیزی که بسیار بعید است اصلا وجود داشته باشد. مراحل بعدی مربوط به مذاکرات جدی تر و سپس رسیدن به «بن بست ناگهانی» است. ما که این اخبار را می خوانیم خوب می دانیم چه خبر است. چه کسی باور می کند مهدی طارمی در 31 سالگی این تعداد مشتری بزرگ اروپایی داشته باشد؟

نشریه ریکورد پرتغال درباره مهدی طارمی نوشت: «ملی پوش ایرانی تیم پورتو شرایط ویژه ای دارد. او می تواند به سرعت به موقعیت بهتری برسد اما به همان اندازه با سقوط روبرو است. در هر شرایطی آینده ای به غیر از او در پورتو نمی توان متصور بود، آن هم در بهترین شرایط ممکن.»

بازارگرمی؟!

و باز هم بازی با نام های مختلف. چلسی و یا هر تیم بزرگ دیگری در سطح اروپا. در قاره سبز به ندرت بازیکنان بالای 30 سال اینچنین خواهان زیادی در میان باشگاه های بزرگ پیدا می کنند، به خصوص اینکه آکادمی های بزرگ بازیکن سازی در سراسر این قاره خیلی بیشتر از قبل بازیکن می‌سازند و صادر می کنند. اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا مهدی طارمی با سابقه حضور در اروپا و در حالی که برای یکی از معتبرترین باشگاه های همین قاره بازی می کند نیازی به بازار گرمی دارد؟ نمی‎دانیم. ولی آنچه که در حال رخ دادن است به بازارگرمی شباهت دارد. به خصوص اینکه رسانه های پرتغالی هرگونه مذاکره باشگاه پورتو با اینترمیلان بر سر انتقال مهدی طارمی را تکذیب می‎کنند. در اروپا 31 ساله ها زیاد مشتری ندارند. حالا ما چرا مدام اخبار جذب طارمی از سوی اینترمیلان را باور کنیم؟

یونایتد مهدی را میخواست؟

شایعه قشنگ تر درباره انتقال مهدی طارمی به منچستریونایتد بود که حدود یک ماه پیش منتشر شد. البته از همان نخست غیرقابل باور بود. در واقع این خبر در دسته اخبار فیک قرار میگیرد. اما باید ریشه یابی کرد. این اخبار از کجا منتشر می شود. ماجرا از اینجا شروع می شود که در فرصت نقل و انتقالات و یا حتی خارج از آن شرایط یک باشگاه سنجیده می شود که مثلا مهاجم ششدانگ و گلزن ندارند. سپس در آژانس های اروپایی به دنبال بازیکن می گردند. این آژانس‎ها هم معمولا فهرست بازیکنانی را در اختیار نماینده همان باشگاه قرار می‎دهند که به درخواست همان بازیکن و یا نماینده و وکیل تام الاختیار او با پرداخت هزینه ای وارد فهرست بازیکنان جویای باشگاه آژانس های مختلف اروپایی می شود. حالا تصور کنید که نماینده باشگاه یونایتد در حال بررسی همین فهرست است و به نام طارمی و چندین بازیکن دیگر هم برخورد می کند. با این روش هم می توان گفت که مثلا تیمی همچون منچستریونایتد خواهان جذب بازیکن 31 ساله ای همانند طارمی است؟ به هرحال آنچه که درباره آزمون وجود داشت به طور کامل برای طارمی هم اجرا می شود. اما همیشه بن بست وجود دارد. ولی امیدواریم همانطور که آزمون سر از رم درآورد طارمی هم با سی و اندی سال بالاخره به یک باشگاه بزرگ اروپایی راه پیدا کند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار